Spring naar inhoud

- - - - -

Overgeven

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Tineb
Tineb
  • 101 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 03 oktober 2013 - 10:00

Onze kat geeft al enkele dagen elke morgen over. Het gebeurt altijd als hij net gegeten heeft en dan komen we brokjes er volledig terug uit. Als we hem s' middags en 's avonds eten geven, gebeurt dit niet. Vanmorgen heeft hij zelfs 4 keer overgegeven, op het einde alleen nog maar gal. We hebben besloten om straks naar de DA te gaan, maar zouden dan ook graag ineens bloed laten trekken. Hoe lang moet hij nuchter zijn? Als we vanavond om 18 uur gaan, is dat lang genoeg? We hopen maar dat het niets ernstigs is, maar ik maak me zorgen om eventuele schildklierafwijking of nierfalen.

Groetjes

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#2 Geplaatst 03 oktober 2013 - 10:38

Geen idee, misschien bel je daarvoor best eens naar je dierenarts?

Tineb
Tineb
  • 101 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 03 oktober 2013 - 10:44

Ja, ik heb al gebeld, maar krijg een zeeeer lange wachttoon (en een vervelend muziekje) :)

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 03 oktober 2013 - 10:44

hier heeft de da gewoon op consultatie bloed getrokken, blijkbaar moest hij niet nuchter zijn om afwijkende waarden ivm schildklier en nieren te bepalen

het kan inderdaad wel veel aan het licht brengen als je bloed laat testen!
hier werd ook duidelijk dat hij een vergrote schildklier heeft en hij moet nu dagelijks pilletjes slikken om alle waarden onder controle te houden

wat ik me wel herinner, is dat we smorgens voor 12u op consultatie moesten gaan, omdat ten laatste tegen 13u de ophaaldienst van het labo langs kwam!

maar misschien is het enkel dat hij smorgens grotere honger heeft en een te grote slokop is, misschien eens uitzien voor die slowdown kommen of kleinere hoeveelheden per keer geven?

Bewerkt door Kaprice, 03 oktober 2013 - 10:45.

Tineb
Tineb
  • 101 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 03 oktober 2013 - 10:54

Aha, eindelijk binnen geraakt. Ik mag om kwart voor 2 al langsgaan voor een bloedafname (was enkel op afspraak blijkbaar).

Ja, we dachten ook eerst dat het kwam omdat hij te hard slokte, maar we geven zijn brokjes in een fun board en verspreid over het hele huis. Vanmorgen heb ik speciaal heel weinig eten gegeven, maar toch moest hij overgeven. Dus ik denk dat er meer achter zit, jammer genoeg. Zijn gedrag is ook erg veranderd de laatste tijd, vroeger was hij erg zenuwachtig en miaauwerig, maar nu helemaal niet meer.

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 03 oktober 2013 - 11:06

dan is het inderdaad beter op veilig te spelen met een bloedproef voor de schilklier en blaas & nieren

hier begon het ook met veranderingen in zijn gedrag en vaker overgeven

kzal meeduimen :duim:

Tineb
Tineb
  • 101 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 03 oktober 2013 - 14:48

We zijn net terug met Grommy. Hij is helemaal groggy van de verdoving en zit heel zielig in zijn transportbak. De DA had gezegd dat we hem erin moeten laten tot hij goed wakker is omdat hij zich anders pijn kan doen, maar ocharme. Hij heeft ook een middel gekregen tegen overgeven en zijn nageltjes zijn geknipt. De DA dacht aan schildklier of aan suikerziekte. Morgenavond mag ik bellen voor de resultaten. Duimen maar.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#8 Geplaatst 03 oktober 2013 - 16:43

ik duim mee
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 03 oktober 2013 - 17:47

Het kan ook gewoon zijn dat hij 's morgens te grote honger heeft en dan teveel eet of wat schrokt om te eten.
Dan geven ze dikwijls erna ook over.

Hopelijk is het niks te ernstig, duimpjes draaien.

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#10 Geplaatst 03 oktober 2013 - 18:02

:duim: :duim:
Geplaatste afbeelding

Tineb
Tineb
  • 101 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 04 oktober 2013 - 20:09

Supernieuws: Grommy is volledig gezond!!! Dierenarts vond geen afwijkingen, we gaan nu stoppen met de antihaarbalsnoepjes en dan kijken of het overgeven stopt. Bedankt voor het duimen allemaal!