Spring naar inhoud

- - - - -

vraagje wondvocht?

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#1 Geplaatst 03 oktober 2013 - 10:37

Ik hoop dat het hier juist staat :s

Normaal gezien laat ik mijn jongste jack eind deze maand steriliseren, maar gisteren zag ik opeens dat haar tepels dikker staan, en ja ze is dus schijnzwanger :( Ik vraag me nu af of ik haar mag laten steriliseren? Misschien dat iemand van jullie dit weet?

Ik heb nog geen afspraak bij de da...

Bewerkt door lientj, 08 november 2013 - 14:55.

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 03 oktober 2013 - 10:51

beter even wachten denk ik... maar voor alle zekerheid even overleggen met DA

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#3 Geplaatst 03 oktober 2013 - 10:51

Ik denk dat je dit best aan je dierenarts vraagt, heb dit ook ooit voorgehad maar ik dacht toen te moeten wachten tot de schijnzwangerschap over was. (Mijn geheugen laat me af en toe in de steek, sorry :) )

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#4 Geplaatst 03 oktober 2013 - 10:53

Ja ik ben nu aan het wachten voor  het nummer te krijgen van mijn zus haar da, mijn eigen da is ondertussen gestopt :( en de andere neemt niet meer op sinds ik dat ene hondje gevonden heb :(

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 03 oktober 2013 - 11:00

ik heb het toch ook zo in mijn hoofd als Hilleke zegt... wachten tot na de schijnzwangerschap en opletten voor ontstekingen aan de tepels

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 03 oktober 2013 - 11:03

Ik denk ook dat je moet wachten maar idd contacteer best je dierenarts, succes!

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#7 Geplaatst 03 oktober 2013 - 11:04

gelukkig zijn naam is zelf in mijn hoofd geschoten, hij belt me deze namiddag terug op om een uur mee te geven dat ik langs kan gaan, ze moet nu eerst behandeld worden voor de schijndracht, pff mijn oudste heeft dit ook gehad, en geen een een dierenarts dat haar wilde steriliseren daardoor, tot ze uiteindelijk met spoed geopereerd moest worden aan baarmoederontsteking :(
Wel niet leuk dat je meteen voor een sterilisatie een andere dierenarts moet zoeken :( ben al zo'n panikeur op dat vlak

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#8 Geplaatst 03 oktober 2013 - 11:16

Ik had op dat ogenblik een kitten in huis (ons pruts) en die vond die melk van Babs wel hééél lekker ;)

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 03 oktober 2013 - 11:35

Ik heb dit ook gehad met onze hond als ik papflessers in huis had . Heb eerst pilletjes moeten geven en daarna mocht ze maar gesteriliseerd worden .

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#10 Geplaatst 03 oktober 2013 - 12:19

Hier is er niet meteen iets dat ze door schijnzwanger zou kunnen worden :s mss zijn jacks daar teer aan, is de 3de jack bij ons dat schijnzwanger is
Had gewoon echt bang dat het ging zorgen voor nadelen bij de sterilisatie en ik maar denken amai de clicktraining helpt inderdaad om haar kalmer te houden :louche: anders zie je wel totaal niets aan haar

Bekijk berichthilleke, op 03 oktober 2013 - 11:16, zei:

Ik had op dat ogenblik een kitten in huis (ons pruts) en die vond die melk van Babs wel hééél lekker ;)

Hehe wel grappig zicht waarschijnlijk zo een kitten bij een hond zien :p heeft ze dat lang gedaan?

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 03 oktober 2013 - 14:32

Onze docent heeft ons geleerd dat teefjes zowat altijd die schijndracht doormaken. Het 'hoort' bij hun cyclus. De ene hond heeft er last van en laat dat ook zien. Terwijl het bij een andere hond bijna ongemerkt voorbij gaat. Die laatste wordt loops, en daarna is er niets meer te merken, tot aan de volgende loopsheid.

Niet ongerust zijn dus ;) Het komt vast helemaal goed.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#12 Geplaatst 03 oktober 2013 - 15:08

Bekijk berichtlientj, op 03 oktober 2013 - 12:19, zei:

Hehe wel grappig zicht waarschijnlijk zo een kitten bij een hond zien :p heeft ze dat lang gedaan?

Babs heeft dit heel lang toegelaten, zelfs Joske heeft dit nog gedaan toen hij pas bij ons was, dus toch al enkele jaren nadat ze gesteriliseerd was. ;)
Toen vond ze het blijkbaar niet zo tof, maar ipv Joske weg te jagen sprong ze dan maar zelf recht en ging ze ergens anders liggen.

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#13 Geplaatst 03 oktober 2013 - 17:49

Net terug thuis van de da, ze is medicatie ingespoten geweest, en moet nu dag of 4 galastop krijgen, hij belt me op bij 14 dagen om te laten weten wanneer ze binnen mag voor haar sterilisatie :p

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 04 oktober 2013 - 13:12

Wat je wel kan doen is alle speelgoed wegleggen.
Toen onze hond schijnzwanger was zeulde ze rond met haar speeltjes in haar mond. Dat hebben we toen meteen afgenomen.

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#15 Geplaatst 04 oktober 2013 - 13:27

Bekijk berichtCarowlina, op 04 oktober 2013 - 13:12, zei:

Wat je wel kan doen is alle speelgoed wegleggen.
Toen onze hond schijnzwanger was zeulde ze rond met haar speeltjes in haar mond. Dat hebben we toen meteen afgenomen.

Mijn oudste deed dat ook, maar de jongste niet, daarmee dat ik het ook niet meteen gezien heb, ze is gewoon kalm :p
nu sinds haar spuitje gisteren begint ze al meer rond te lopen, vanaf vanavond krijgt ze haar galastop dusja gaat snel over zijn zo te zien :d van mijn oudste moest ik echt min. een week galastop geven...

maar merci voor de tip :p