Spring naar inhoud

- - - - -

Cattery starten?

ondernemen fokken cattery

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
DWcats
DWcats
  • 213 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 29 oktober 2013 - 21:42

Bekijk berichthilleke, op 29 oktober 2013 - 21:29, zei:

merci :)

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#17 Geplaatst 30 oktober 2013 - 08:20

Bekijk berichthilleke, op 29 oktober 2013 - 21:29, zei:

dank je Hilde :)

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 1.288 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 31 oktober 2013 - 07:15

Sorry met alleen DNA ben je er niet hoor, je moet de ouderdieren elk jaar via echo laten controleren op hcm en pkd, DNA is niet voldoende, krijgen je kittens nu wel een stamboom? een cattery hoort bij fokken, ook voor een eenmalig nestje.
Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

DWcats
DWcats
  • 213 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 02 november 2013 - 09:27

Bekijk berichtRoos* en Minousch, op 31 oktober 2013 - 07:15, zei:

Sorry met alleen DNA ben je er niet hoor, je moet de ouderdieren elk jaar via echo laten controleren op hcm en pkd, DNA is niet voldoende, krijgen je kittens nu wel een stamboom? een cattery hoort bij fokken, ook voor een eenmalig nestje.
Natuurlijk krijgen ze een stamboom. LIjkt me nogal logisch...beide poezen zijn zowel op echo als dna vrij.
(Het nut van jaarlijks scannen laat ik in het midden,ook daar merk ik verdeling in de meningen.)
Maar voor nu zijn mijn poezen volledi OK! Omdat als ik iets doe het goed wil doen; op een nette verantwoorde manier.

Ik blijf bij mijn mening; ik zie mezef niet als "een Cattery" aangezien ik hier niet proffesioneel mee bezig ben.
Wat niet wil zeggen dat ik niet alles volgens het boekje doe :)

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#20 Geplaatst 02 november 2013 - 09:34

Je hebt een cattery als je bent ingeschreven bij een vereniging met een catterynaam. meer is het niet hoor, je moet niet al te veel verwachten van 'een cattery hebben'.

Wel of niet professioneel hiermee bezig zijn is dus geen criterium. Hoe je jezelf ziet maakt dan niet zoveel uit ;) sorry

Je bent ingeschreven bij een vereniging, hebt een catterynaam (geregistreerd bij de vereniging) en de kittens krijgen stambomen mee. Dus je hebt een cattery.

Nu ben ik wel heel benieuwd naar je catterynaam :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

henny
henny
  • 1.601 berichten

#21 Geplaatst 02 november 2013 - 09:34

Als je, voor het verkrijgen van stambomen, bij een vereniging een catterynaam moet aanvragen ben je een cattery !

(Sorry Ginnie ik zag te laat dat jij dit al geschreven had).

Bewerkt door henny, 02 november 2013 - 09:36.

Henny

DWcats
DWcats
  • 213 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 03 november 2013 - 20:40

ok... dan heb ik al jaren een cattery zonder kittens hehehe :)

de naams simpel DWcats

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#23 Geplaatst 03 november 2013 - 21:03

heb je toevallig ook een website? kunnen we even neuzen :)
Geplaatste afbeelding

DWcats
DWcats
  • 213 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 04 november 2013 - 21:42

zeker :p

www.dwpaints.com

still working progress :catwalk

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#25 Geplaatst 05 november 2013 - 08:44

ik mis de echo testen voor HCM en PKD

henny
henny
  • 1.601 berichten

#26 Geplaatst 05 november 2013 - 09:29

Ligt eraan wel ras Stijn, bij b.v. de Abessijn en de Siamees die testen weer op hele andere zaken.
Henny

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#27 Geplaatst 05 november 2013 - 09:56

voor Ragdolls is HCM en PKD toch noodzakelijk hé Henny :) Als goede fokker zou ik er ook CIN bij verwachten voor een Ragdoll
enkel DNA testen vind ik voor een Ragdoll toch niet voldoende als test voor HCM en PKD

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#28 Geplaatst 05 november 2013 - 13:42

Als ik het kittenbeleid lees dan krijg ik kriebels. vind het een duidelijk beleid, dat wel, maar verder gaan mijn nekharen overeind staan, sorry.
Een aparte site of rerouting van je site naar een kattendeel zou ik ook veel overzichtelijker vinden, maar dat is persoonlijk natuurlijk

En verder mis ik ook hcm en pkd via echo en de cin (wat tegelijk kan met de echo voor de pkd uiteraard).
waarom mis ik dat? omdat voor hcm van 2 genen bekend is dat die meespelen in de ontwikkeling van hcm, bij pkd is dat er 1. Deze dnatesten zijn voor maar zeer weinig rassen gevalideerd. Bovendien, er zijn voor de mens nu meer dan 40 genen bekend die meespelen bij de ontwikkeling van hcm, bij de kat 2...
I rest my case ;)

Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#29 Geplaatst 05 november 2013 - 19:25

Bekijk berichthenny, op 05 november 2013 - 09:29, zei:

Ligt eraan wel ras Stijn, bij b.v. de Abessijn en de Siamees die testen weer op hele andere zaken.
Bedankt Henny, dat ze het ook eens van iemand anders horen. Inderdaad wij testen op heel andere zaken.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

DWcats
DWcats
  • 213 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 05 november 2013 - 21:53

Bekijk berichtginnie, op 05 november 2013 - 13:42, zei:

Als ik het kittenbeleid lees dan krijg ik kriebels. vind het een duidelijk beleid, dat wel, maar verder gaan mijn nekharen overeind staan, sorry.
Een aparte site of rerouting van je site naar een kattendeel zou ik ook veel overzichtelijker vinden, maar dat is persoonlijk natuurlijk

En verder mis ik ook hcm en pkd via echo en de cin (wat tegelijk kan met de echo voor de pkd uiteraard).
waarom mis ik dat? omdat voor hcm van 2 genen bekend is dat die meespelen in de ontwikkeling van hcm, bij pkd is dat er 1. Deze dnatesten zijn voor maar zeer weinig rassen gevalideerd. Bovendien, er zijn voor de mens nu meer dan 40 genen bekend die meespelen bij de ontwikkeling van hcm, bij de kat 2...
I rest my case ;)

jammer, dat is dan persoonlijk...straight forward..en niet zo verschilend van jou kittenbeleid... :)

hoe zou je het dan liever zien? zonder dat je nekharen omhoog gaan staan?

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: ondernemen, fokken, cattery