Spring naar inhoud

- - - - -

Cattery starten?

ondernemen fokken cattery

• Log in om te reageren
60 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#31 Geplaatst 05 november 2013 - 22:02

Het is toch wel anders hoor. Je wil op aanbetaling wel een kitten uit een toekomstig nest reserveren, na mail (bel?) contact. Als mensen dan toch afzeggen zijn ze hun aanbetaling kwijt
en als mensen voor de fok willen kopen dan mogen ze contact opnemen voor een persoonlijke prijsstelling?

misschien heb ik het helemaal verkeerd gelezen, maar dat is waar mijn haren van overeind gaan staan. Wat ik liever zou zien? Aanbetaling heb ik geen probleem mee, maar dan nadat de mensen zijn geweest en een kitten hebben gezien waarmee ze een klik hebben en waarvan beide partijen het eens zijn dat die het gaat worden. Als ze dan afzeggen snap ik dat de aanbetaling niet terug wordt betaald.
Het werken met aanbetalingen en wel of niet terugbetalen is een keuze, daar wordt ik niet warm of koud van, maar een aanbetaling op een kleurtje uit een komend nest?? Dat snap ik niet.

en een persoonlijke prijs? Normaal zijn er vaste prijzen. Dat het voor buitenland anders kan zijn vind ik niet meer dan logisch, maar je gaat toch geen wisselende prijzen rekenen?
Krijg een beetje een beeld van 'voor jou 1000 euro en voor jou, omdat ik je niet mag, 1600'

maar zoals ik zei, ik kan er volledig naast zitten met mijn interpretatie van de tekst.....

Mag ik vragen waarom je alleen op dna hcm en pkd test?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

DWcats
DWcats
  • 213 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 05 november 2013 - 22:13

sorry maar de individuele prijs; slaat niet op de persoon in kwestie maar wel het kitten ..."on these kittens"...
zoals elke fokker een duidelijk ondersheid maakt tussen een kitten als huisdier/ show & fokkerij

Mindy haar scans zijn OK Sienna heb ik nog niet lateh scannen gezien haar leeftijd (en advies DA)
**of ik zal het anders zeggen ze is nu ok, en heb geen hitoriek aangezien ze begin oktober voor de eerste keer geweest is**

zoals ik zei sit = in working progress :)

Bewerkt door DWcats, 05 november 2013 - 22:15.

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#33 Geplaatst 06 november 2013 - 08:31

ik ben akkoord met Ginnie... werken met een aanbetaling ok maar zeggen dat die sowieso niet terug gegeven wordt... klinkt heel erg richting broodfokkers waar je ook zonder een kitten te zien een aanbetaling moet doen en dat nooit meer terug krijgt
Er zijn veel fokkers die geen onderscheid maken voor kittens als huisdieren of show en/of fokdieren... dus individuele prijzen...
Strikt enkel binnen gehouden worden... wat met mensen die een kattenren hebben? of die een afgesloten tuin hebben??????

Euhm waarom zou Sienna nog niet laten scannen?
Ik vind daarnaast een poes haar eerste nestje laten krijgen op 6 jarige leeftijd wel heel oud...

henny
henny
  • 1.601 berichten

#34 Geplaatst 06 november 2013 - 09:52

Bekijk berichthenny, op 05 november 2013 - 09:29, zei:

Ligt eraan wel ras Stijn, bij b.v. de Abessijn en de Siamees die testen weer op hele andere zaken.

Ik bedoelde dit in het algemeen Stijn, zie ook de reactie van Randa.

Henny

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#35 Geplaatst 06 november 2013 - 16:27

Bekijk berichthenny, op 06 november 2013 - 09:52, zei:

Ik bedoelde dit in het algemeen Stijn, zie ook de reactie van Randa.
weet ik wel Henny :)
maar ik reageerde specifiek op deze cattery dus voor Ragdolls

Ik weet ondertussen van de shows met Mireille dat Abessijnen op totaal andere dingen getest worden

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#36 Geplaatst 06 november 2013 - 19:50

Bekijk berichtDWcats, op 05 november 2013 - 22:13, zei:

sorry maar de individuele prijs; slaat niet op de persoon in kwestie maar wel het kitten ..."on these kittens"...
zoals elke fokker een duidelijk ondersheid maakt tussen een kitten als huisdier/ show & fokkerij

Mindy haar scans zijn OK Sienna heb ik nog niet lateh scannen gezien haar leeftijd (en advies DA)
**of ik zal het anders zeggen ze is nu ok, en heb geen hitoriek aangezien ze begin oktober voor de eerste keer geweest is**

zoals ik zei sit = in working progress :)

Maar ook per kitten ga je toch geen andere prijzen vragen?
Verschil fok/liefhebber snap ik nog, ook snap ik dat je niet de volledige prijs gaat vragen voor een kitten met een (fysieke) afwijking, maar verder toch niet? toch niet 'die groene zoveel en de gele zoveel meer'?

En waarom heb je Sienna nog niet laten scannen dan? Ze is toch 6? of heb ik dat verkeerd gelezen?
Scannen kan vanaf een jaar, het wordt wel aangeraden om de scan jaarlijks te herhalen, in ieder geval voor elk nest (voor een poes).

En 6 jaar vind ook wel een beetje te oud voor een eerste nest. Als ze al een nestje gehad heeft dan zou het misschien nog kunnen voor een laatste nest, maar dat is het ook wel. Ik ben erg benieuwd waarom je deze keuze hebt gemaakt.

Geplaatste afbeelding

DWcats
DWcats
  • 213 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 07 november 2013 - 20:31

Sienna is deze zomer is net een jaar geworden ;)

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#38 Geplaatst 07 november 2013 - 21:14

Waarom dan nog een 1e nestje met een poes van 6 jaar?

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#39 Geplaatst 07 november 2013 - 23:07

Bekijk berichtDWcats, op 07 november 2013 - 20:31, zei:

Sienna is deze zomer is net een jaar geworden ;)

oh! Dan heb ik het verkeerd gelezen, excuus

Geplaatste afbeelding

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#40 Geplaatst 08 november 2013 - 09:14

Zie op je site dat je in januari kittens verwacht: gefeliciteerd. Eerlijkheidshalve wil ik je ook wel zeggen dat ik 6 jaar oud, toch wel aan de oude kant vind voor nestje.... Maar wellicht is dat bij katten totaal geen bezwaar, daar heb ik te weinig verstand van. Op je site bij kittenbeleid heb je trouwens typefout: mircochip ipv microchip......
Ga niet uit van veronderstellingen....

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.679 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 08 november 2013 - 11:42

En komt hij ook in het Nederlands?
Want enkel Engels vind ik nogal flauw gezien we hier toch in België wonen.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#42 Geplaatst 08 november 2013 - 11:55

Even off topic ik vind dat je echt heel mooie paarden hebt wauw. :love:

Rijd je western? Meestal doen ze dat met zo'n paardjes, niet?

DWcats
DWcats
  • 213 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 11 november 2013 - 17:49

Bekijk berichtEvyke81, op 08 november 2013 - 11:42, zei:

En komt hij ook in het Nederlands?
Want enkel Engels vind ik nogal flauw gezien we hier toch in België wonen.

neen de site zal uitsluitend in het Engels bestaan

Bekijk berichtJolandamariette, op 08 november 2013 - 09:14, zei:

Zie op je site dat je in januari kittens verwacht: gefeliciteerd. Eerlijkheidshalve wil ik je ook wel zeggen dat ik 6 jaar oud, toch wel aan de oude kant vind voor nestje.... Maar wellicht is dat bij katten totaal geen bezwaar, daar heb ik te weinig verstand van. Op je site bij kittenbeleid heb je trouwens typefout: mircochip ipv microchip......

thanks ik heb het aangepast :)

DWcats
DWcats
  • 213 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 11 november 2013 - 17:55

Bekijk berichtSolotje, op 08 november 2013 - 11:55, zei:

Even off topic ik vind dat je echt heel mooie paarden hebt wauw. :love:

Rijd je western? Meestal doen ze dat met zo'n paardjes, niet?

Inderdaad :) zoals je kan zien op de site heb ik voor de fokkerij... een grote stock vermindering gedaan; dit sinds ik terug in België woon.
En hier niet de mogelijkheid heb om de paarden thuis te stallen. Wedstrijden rijden zit er voorlopig niet meer in...maar zeg nooit nooit :) :)
ik verwacht vanaf 2015 pas terug veulens (gezien verhuis / werk moet je keurzes maken)

aangezien de site hoofdzakelijk voor de paarden is en zal blijven; zat het poezen-gedeelte beperkt blijven.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#45 Geplaatst 18 november 2013 - 17:31

Erkende kweker : hij die een kwekerij uitbaat erkend overeen-

komstig de bepalingen van artikel 5,

§

1, van de wet van

14 augustus 1986 betreffende de bescherming en het welzijn der

dieren en van de besluiten genomen ter uitvoering ervan.

Ik ga ervanuit dat 'erkende kweker' betekend met een HK nr? Want dan kan ik dat nu al beginnen aanvragen he :d

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: ondernemen, fokken, cattery