Spring naar inhoud

- - - - -

Veranda - stress?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Lien86
Lien86
  • 16 berichten

#1 Geplaatst 05 oktober 2013 - 15:17

Onze kat slaapt al sinds hij klein is in de veranda. Overdag is hij vooral buiten (kan ook binnen) en 's avonds halen we hem binnen. Waar hij dan blijft, verschilt nogal. Soms gaat hij boven op bed liggen, soms in de living bij in de zetel, soms in de veranda op zijn stoel met kussens.
Als we gaan slapen, laten we hem steeds in de veranda. Hij heeft hier een eigen zetel of gaat op de stoelen liggen waar kussens op liggen.
Dit is een hele tijd goed gegaan. Nu heeft hij al enkele keren in de veranda geplast 's nachts. De zetel hebben we al kunnen weggooien...
Vlak naast de veranda staat een boom die zijn bladeren nu aan het verliezen is. Zou het kunnen dat dit stress geeft bij de kat en hij daarom in huis plast? Of zouden er nog andere mogelijkheden kunnen zijn? Hebben jullie ervaring met een kat die in de veranda slaapt?

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#2 Geplaatst 05 oktober 2013 - 15:23

Hier heb ik geen ervaring mee, maar het zou wel van alles kunnen zijn. Lopen er soms andere katten in jullie tuin? Het zou kunnen zijn dat hij die door het raam ziet en daardoor in jouw veranda plast. Kan natuurlijk ook altijd een medische oorzaak hebben.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 05 oktober 2013 - 15:25

Staat er een kattenbak in de veranda?

Lien86
Lien86
  • 16 berichten

#4 Geplaatst 05 oktober 2013 - 15:27

Ja, er staat een kattenbak in de veranda en hier plast hij ook in...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 05 oktober 2013 - 15:35

Mss urine eens laten controleren bij de da, mss heeft hij een blaasontsteking of gruis.

Lien86
Lien86
  • 16 berichten

#6 Geplaatst 05 oktober 2013 - 15:45

Ik weet dat ik vorig jaar rond dezelfde tijd ook naar de dierenarts heb gebeld hiervoor... Toen was er hetzelfde probleem. DA zei toen ook van urine op te vangen en te brengen, maar dat lukte niet zo makkelijk. Toen is het vanzelf gestopt.
Vandaar dat ik dacht aan het vallen van de bladeren... zelfde periode.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 05 oktober 2013 - 22:57

Maken die vallende blaren mss een geluid op het dak? Tja dan zou het dat mss wel kunnen zijn sommige zijn stress gevoelig.
Mss in het vervolg als er terug een zetel zou staan een douche gordijn erover leggen en daar een deken op zo ben je zeker als ze erin plast niet doordringt tot in de zetel.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 05 oktober 2013 - 23:43

Er zijn dierenartsen die via de echo de blaas aanprikken.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Lien86
Lien86
  • 16 berichten

#9 Geplaatst 06 oktober 2013 - 11:39

Dankjewel voor de reacties!
Zetel is nu weg en vannacht nergens geplast! Er zijn vannacht ook heel weinig bladeren van de boom gevallen. Hebben een 'tent' gemaakt waar hij kan gaan inleggen zodat hij niet naast-boven zich kan kijken. Ik hou het nog eventjes in de gaten... Misschien toch beter een andere slaapplaats zoeken dan...

Lien86
Lien86
  • 16 berichten

#10 Geplaatst 07 oktober 2013 - 20:26

Vandaag naar da geweest. Onderzoeken was niet mogelijk. Balou was te bang en werd agressief, nog voor er iets gebeurd was. Antibiotica gekregen en pilletjes tegen blaasontsteking. Nu weten we het dus nog niet...