Spring naar inhoud

- - - - -

Geïrriteerd plekje na vaccinatie

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 06 oktober 2013 - 22:56

Vorige donderdag zijn wij met Kali naar de DA geweest voor haar jaarlijkse vaccinatie. Nu in de DA praktijk waren stagiairs aanwezig en uiteraard moeten deze meisjes het ook leren. De stagiaire geraakte eerst niet door haar vel en heeft nog een moeten proberen, vond dat al erg voor te zien want je zag zo dat het niet ging. Uiteindelijk wel gelukt en wij en kali content dat we naar huis mochten gaan. Maar nu heb ik daarnet gezien dat op de plek waar de injectienaald in haar vel is gegaan ze nu een geïrriteerd plekje heeft, haar haartjes plakken er ook een beetje in en het zien rood en vochtig. ze is wel nog actief en eet en drinkt nog goed.

Ik heb met een nat doekje over het plekje geweest en heb er daarna isobetadine op gedaan. Is dit voldoende? Zou het plekje hiermee weggaan als ik zo nog een paar dagen verder doe?
Geplaatste afbeelding

Kiera&Tiffan
Kiera&Tiffan
  • 652 berichten

#2 Geplaatst 06 oktober 2013 - 23:11

Ik heb hier niet echt ervaring mee.. Maar ik zou een paar dagen wachten, zeker als het goed gaat met je katje, en dan zien of het weg gaat of niet.

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 06 oktober 2013 - 23:56

Normaal gaat dat vanzelf wel over. Enkel een beetje in het oog houden of het niet gaat ontsteken (zo'n injectienaald is dan wel maar klein, maar het blijft wel een wondje dat ze maakt)

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 07 oktober 2013 - 09:14

Het ziet er vandaag al droger uit, denk wel dat het dankzij de isobetadine is. Daardoor heeft ze zo het gevoel niet dat het jeukt en blijft ze er dus ook af. Ze is nu aan het slapen maar zal er straks nog een beetje opdoen en hopelijk is het tegen woensdag weer in orde.
Geplaatste afbeelding