Spring naar inhoud

- - - - -

open bedrijvendag - eerste weekend van oktober

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.217 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 07 oktober 2013 - 02:48

gisteren 6 oktober, was het terug open bedrijven dag

en in Oudenburg was de dierenkliniek Causus en huisdierencrematorium Somnia open!

we kregen een rondleiding voor en achter de schermen...

héél interessant eigenlijk, zelf was ik verwonderd hoe groot de dierenkliniek wel is. Er werken 9 dierenartsen met elk hun specialiteit, en tientallen dierenarts assistenten en helpers

ook de netheid, hygiëne was naar mijn idee, daar beter dan bij vele huisartsen of ziekenhuizen

bv hun handen wassen voor een operatie begint met de rechtse vingers, dan de rechtse hand, daarna de rechtse voorarm, dan de linkse vingers, de linkse hand en de linkse voorarm
daarna afdrogen met de ene kant van de handdoek voor de rechtse kant, de handdoek omdraaien en dan de linkse kant afdrogen met de vingers eerst, dan de handen, en tenslotte de voorarm
dat nog een herhalen met een ontsmettingszeep, en nog een derde maal met ontsmettingsalcohol

ook de huisdieren worden drie maal ontsmet voor hun operatie met drie verschillende producten in de dierenverblijven, en dan nog eens drie maal in de voorruimte van de operatiezaal terug met die drie producten, en dan pas komen ze de operatiezaal binnen

de operatiezaal heeft bv ook een eigen luchtcirculatie, met afzonderlijke zuivering en luchtfilters
en ook een vloer zonder naden om heel zuiver te kunnen reinigen zodat geen bacteriën achterblijven in de voegen

mensen die interesse hebben, dit zijn de linken :
http://www.causus.be/ en http://www.somnia.be/index.aspx

oeps, nog bijna vergeten te zeggen :p

mensen die mijn foto reportage van deze namiddag willen zien , ik heb een fotoalbum aangemaakt, met mijn beelden van de dierenkliniek en het crematorium

Bewerkt door Kaprice, 30 september 2016 - 11:52.

LilianB1972
LilianB1972
  • 249 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 07 oktober 2013 - 07:46

Ik heb op de site van de openbedrijvendag de dierenkliniek niet zien staan, erg jammer dat ik dat gemist heb! Ik ben er wel eens geweest in t voorjaar met mijn poes omdat ik al voelde dat t niet goed was met mijn poes en ze daar alles snel kunnen en direct de uitslag hebben van bloed/foto's enz. De uitslag was idd niet goed, mijn poes had Leukose...

Wij zijn naar de combinefabriek New Holland in Zedelgem geweest en het nieuw politiekantoor te Brugge.

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.217 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 07 oktober 2013 - 09:30

op de algemene site van "open bedrijvendag" en de kranten pubs stond inderdaad enkel Somnia, maar omdat ik wist dat Causus der neffe lag, keek ik op beide hun site
en daar stond allebei op vermeld dat ze mee deden

dus voor mij mijn eerste kennismaking met de kliniek en het crematorium

nu weet ik zeker, als der iets grondig mis is, of ik wil een tweede opinie, dat ik naar daar ga...
zowel naar de kliniek, als indien nodig later ook naar het crematorium

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.217 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 30 september 2016 - 11:57

Zondag 2 oktober is het terug "open bedrijvendag'

Voor geïnteresseerden : Dierencrematorium Hokaservice Kachtemsestraat 350 8800 ROESELARE  http://www.hokaservice.be doet mee aan deze open deurdag!
Er zijn rondleidingen tussen 10 en 17u

Wat we dagelijks doen :
Ophalen, opbaren en cremeren van overleden huisdieren.
Wist je dat :
Wij gestart zijn in 2009 en overal in Vlaanderen gekend zijn?
Welke beroepen je aan het werk kan zien :
Ontdek het onthaal, de begeleiding en de werking van ons dierencrematorium.
Wat je zal ontdekken :
Dat ieder huisdier een waardig afscheid verdient.

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#5 Geplaatst 30 september 2016 - 12:27

Ons diddlke is daar gecremeerd
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#6 Geplaatst 30 september 2016 - 15:09

Ik ga zondag naar het crematorium van Lommel, waar mijn Dream is gecremeerd

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.217 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 30 september 2016 - 15:13

Oeps, ik keek enkel voor bedrijven in W-VL…
Op openbedrijvendag.be kan je uiteraard gans belgie en alle provincies en steden checken  :catwalk

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.701 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 30 september 2016 - 20:33

Inderdaad! De opening vindt plaats bij mijn vorige werkgever Veolia. Zeker een aanrader om langs te gaan.

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.817 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 01 oktober 2016 - 04:23

Dat lijkt mij idd ongelofelijk interessant om eens achter de schermen te kunnen bekijken.
Tof dat sommigen zich hier voor opgeven.
Geplaatste afbeelding