Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn minipanters worden oud ...

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_hedgy_*
Guest_hedgy_*

#1 Geplaatst 21 augustus 2009 - 13:35

Hellow,
Ik zit met een hele gekke vraag maar:
ik heb geen ervaring met uhm hoogbejaarde katten, mijn panters zijn al 13 en 14 en eerlijk gezegd weet ik niet wat ik moet doen als ze ouder worden... Ze zijn nu nog in hele goede gezondheid maar ik weet niet wat ik kan verwachten (binnenkort).
Heeft iemand ervaring met super oude poezels? Is er iemand die een poes of kater heeft gehad van meer als 20 jaar?

Alvast bedankt

groetjes hedgy

Bewerkt door hedgy, 21 augustus 2009 - 13:35.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 21 augustus 2009 - 13:39

Zwartje is er nu 16 (van Vosse)

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 21 augustus 2009 - 13:42

zolang ze gezond zijn is alles ok natuurlijk

oude poezels kunnen, net zoals mensen, tekenen van dementie gaan vertonen
nierproblemen krijgen
hartproblemen krijgen
blaasproblemen krijgen
...
genoeg kwaaltjes voorhanden voor oude poezels ;)
ik zou er nu nog niet te veel aan denken :oops:

Geplaatste afbeelding

Guest_Ika Mc Evil_*
Guest_Ika Mc Evil_*

#4 Geplaatst 21 augustus 2009 - 13:43

Demi is 18 lentes. Wat je kan verwachten (toevallig heb ik er net een stuk over geschreven dat nog uit moet komen :d ).

Laat ze in ieder geval tijdens de entingen altijd een keer checken of de niertjes nog in orde zijn, oudere katten hebben vaak nierproblemen. Laat ook het gebit goed nakijken en eventueel schoonmaken. Verder na laten kijken schildklier, lever en de bloeddruk.

Maak ook een overstap naar seniorenvoer, daar zitten bepaalde voedingsstoffen in die ze nodig hebben.

Demi heeft inmiddels artrose, ze is dement en chronisch verkouden, maar ze doet het nog prima 8)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 21 augustus 2009 - 16:37