Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn minipanters worden oud ...

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_hedgy_*
Guest_hedgy_*

#1 Geplaatst 21 augustus 2009 - 13:35

Hellow,
Ik zit met een hele gekke vraag maar:
ik heb geen ervaring met uhm hoogbejaarde katten, mijn panters zijn al 13 en 14 en eerlijk gezegd weet ik niet wat ik moet doen als ze ouder worden... Ze zijn nu nog in hele goede gezondheid maar ik weet niet wat ik kan verwachten (binnenkort).
Heeft iemand ervaring met super oude poezels? Is er iemand die een poes of kater heeft gehad van meer als 20 jaar?

Alvast bedankt

groetjes hedgy

Bewerkt door hedgy, 21 augustus 2009 - 13:35.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 21 augustus 2009 - 13:39

Zwartje is er nu 16 (van Vosse)

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 21 augustus 2009 - 13:42

zolang ze gezond zijn is alles ok natuurlijk

oude poezels kunnen, net zoals mensen, tekenen van dementie gaan vertonen
nierproblemen krijgen
hartproblemen krijgen
blaasproblemen krijgen
...
genoeg kwaaltjes voorhanden voor oude poezels ;)
ik zou er nu nog niet te veel aan denken :oops:

Geplaatste afbeelding

Guest_Ika Mc Evil_*
Guest_Ika Mc Evil_*

#4 Geplaatst 21 augustus 2009 - 13:43

Demi is 18 lentes. Wat je kan verwachten (toevallig heb ik er net een stuk over geschreven dat nog uit moet komen :d ).

Laat ze in ieder geval tijdens de entingen altijd een keer checken of de niertjes nog in orde zijn, oudere katten hebben vaak nierproblemen. Laat ook het gebit goed nakijken en eventueel schoonmaken. Verder na laten kijken schildklier, lever en de bloeddruk.

Maak ook een overstap naar seniorenvoer, daar zitten bepaalde voedingsstoffen in die ze nodig hebben.

Demi heeft inmiddels artrose, ze is dement en chronisch verkouden, maar ze doet het nog prima 8)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 21 augustus 2009 - 16:37

Zolang ze gezond zijn, gewoon genieten vanhun oude dag ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 21 augustus 2009 - 16:39

PeggyJ zei:

Zolang ze gezond zijn, gewoon genieten vanhun oude dag ;)

ik zou het niet beter kunnen zeggen :lachen:

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 21 augustus 2009 - 16:54

Pimmeke is 18 jaar hij is nu wel fel mager geworden, eten doe hij nochthans goed. Hij is ook heel stijf in zijn spieren het dak op en af kruipen zoals vroeger kan hij niet meer. Hij kwijlt ook maar de da zei dat dit aan de ouderdom ligt. Miauwen doet hij ook heel luid maar dit kan zijn dat hij minder goed hoort. Maar hij is wel nog altijd de chef in huis. Ik laat hem rustig genieten van zijn oude dag. Want nu kan elke dag de laatste zijn. :(

Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#8 Geplaatst 21 augustus 2009 - 17:10

Ik ken iemand die zijn kat is 23 jaar mogen worden! das een gezegende leeftijd en dat beestje mankeerde zelfs niet veel!Is van ouderdom gestorven. op een dag lag ze te slapen onder de kast en ze is niet meer wakker geworden! Niet geleden of niets, een dood om voor te tekenen!

Guest_hedgy_*
Guest_hedgy_*

#9 Geplaatst 21 augustus 2009 - 17:20

Wow 23 is al goed :) .
Ach ja waarom dat ik hier al over nadenk is omdat ik hun niet kwijt wil en omdat ik wat bang ben voor de toekomst,het er ook geen ervaring mee: ik heb al niet veel geluk gehad met mijn vorige katten. (vlekje en figaro). Ik geniet elke dag van mijn panters en elke dag meer

groetjes hedgy

Guest_Ika Mc Evil_*
Guest_Ika Mc Evil_*

#10 Geplaatst 21 augustus 2009 - 17:49

Mijn dierenarts zei dat ik tegen stijfheid gewoon wat visolie kon geven of vette vis.

Demi krijgt in ieder geval elke ochtend een beetje Gimpet Multivitamine Extra pasta en ze doet het er goed op (zit ook visolie in).

Guest_hedgy_*
Guest_hedgy_*

#11 Geplaatst 23 augustus 2009 - 12:42

Gewoon vis geven helpt misschien ook?? die van mij zijn als de duvel in een wijwatervat voor medicatie of iets waar daar op lijkt...
moet ik medicatie geven dan sta ik vol met kretsen.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 23 augustus 2009 - 13:27

die gimpet pasta vinden de meeste katten nochtans vreselijk lekker ^^

Geplaatste afbeelding

Guest_Ika Mc Evil_*
Guest_Ika Mc Evil_*

#13 Geplaatst 23 augustus 2009 - 18:41

Gewoon vette vis helpt natuurlijk ook. Lekker wat gerookte zalm gaat er bij mijn ouwe taaie in als koek evenals tonijn uit blik (met olie dus).

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 24 augustus 2009 - 12:58

Gewoon laten doen zou ik zeggen en als je ziet dat er iets mis is naar de dierenarts gaan ;) , meer kan je toch niet doen :)
Inderdaad misschien iets bijgeven van eten of ander eten maar daar kan ik je niet met helpen.
Veel succes met je oudjes ;)

Guest_Anida_*
Guest_Anida_*

#15 Geplaatst 24 augustus 2009 - 14:08

Plukje is ruim 14 jaar en heeft suikerziekte gekregen toen ze hier net was. (heb Pluk pas sinds vorig jaar november) Pluk had 2 cortisonenprikjes gehad voor een jeukend plekje onder haar kinnetje. En daardoor suikerziekte gekregen. Viel eigenllijk vrij snel op omdat ze veel boven de drinkbak hing. Ze is nu gelukkig weer van de suiker af maar het is niet meer de oude geworden. Je ziet gewoon dat het echt een oud dametje word. Veel slapen en mopperen op het jonge grut wat rondloopt.