Spring naar inhoud

- - - - -

Scotch vindt benen 'aanvallen' net wat te leuk ...

kitten opvoeding

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Stefanie D.
Stefanie D.
  • 133 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 08 oktober 2013 - 01:52

Hallo iedereen,

ik heb mijn kitten 'Scotch' (een katertje) nu twee weekjes. Hij doet het super goed! Gebruikt netjes de kattenbak, eet flink, steelt de harten van iedereen die hem komt bewonderen. We hebben hem onverwacht gevonden, om zijn voorgeschiedenis te weten: http://www.kattensit...-ons-even-voor/

Toch heeft hij een 'vervelende' gewoonte die we hem graag willen afleren. Als hij je komt begroeten komt hij al spinnend aangelopen, geeft wat kopjes, een miauwtje of drie, en dan roetsj --> wil hij per se lang je broek omhoog klauteren.
Ik hoef er geen tekeningetje bij te maken dat niet iedereen daar blij mee is...
Zijn nageltjes zijn behoorlijk scherp en mijn benen staan vol schrammen.

(Niet dat ik dit nu heel erg vind, maar ik kan me voorstellen dat een volwassen kat wat meer inpact op mijn benen / en die van anderen / zal hebben dan die schattige kleine spruit hihi).

Tijdens het spelen heeft hij gelukkig niet de gewoonte van te krabben of te bijten. We proberen hem ook duidelijk te maken dat handen er zijn om hem te strelen, en de vele speeltjes om mee te spelen. (Spelen doen we dan vaak met zo'n "hengeltje" waar een pluimpje en een belletje aan hangt, vindt hij geweldig!)

Maar hij richt zich dus vooral op de benen ;) / Dit gebeurt dus niet tijdens het spelen met zijn speeltjes!
Hij durft mijn mama ook af en toe van achteren 'bestormen' om dan in haar broek te gaan hangen.

We proberen dit af te leren door 'neen' te zeggen als hij dit gedrag vertoont en hem dan een poosje te negeren...
Pakken we dit goed aan???

Ik heb al wat informatie opgezocht op het internet, maar daar spreekt men elkaar vaak tegen...
Wij kunnen dus wel wat hulp van échte katten-kenners gebruiken !  
Tips zijn meer dan welkom ! Scotch is ons eerste katje en we willen dit echt goed doen :)

Kiera&Tiffan
Kiera&Tiffan
  • 652 berichten

#2 Geplaatst 08 oktober 2013 - 06:37

Onze Tiffan deed dat vroeger ook. Hij beklom onze benen toch niet maar hij viel ze gewoon aan. As hij verouderd is stopte hij ook daarmee. Ik denk dat hij te veel energie had en met dat hij altijd buiten ging was hij binnen te moe om nog iets super actiefs te doen.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 08 oktober 2013 - 08:54

Ze stoppen er vanzelve mee.In afwachting besttan er jeansbroeken.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 08 oktober 2013 - 09:44

Volgens mij stoppen ze er inderdaad op den duur mee.
Heel veel kleine kittens klimmen langs de broek naar boven als  je in de keuken bezig bent omdat ze alles toch eens van dichtbij willen zien... Ze kunnen nog niet hoog genoeg springen dus moeten ze iets doen hé.

juleken
juleken
  • 7.897 berichten

#5 Geplaatst 08 oktober 2013 - 22:24

Wij hebben een aantal jaar geleden een zwerfkatje gegeven aan vrienden, en deze deed dat ook als kitten. Is ook vanzelf gestopt. Veel succes met jullie katje!!

Stefanie D.
Stefanie D.
  • 133 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 08 oktober 2013 - 22:29

Hey iedereen,

bedankt voor jullie reacties ! Leuk om te horen dat dit normaal is voor kittens ;)
Zelfs mijn jeansbroeken zijn niet 'nagelvrij' maar dat geeft mij niets, zolang Scotch een gelukkig katje is, zijn wij ook content!

Groetjes

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 08 oktober 2013 - 23:59

Regelmatig de puntjes van de nagels bijknippen dan is het al wat minder scherp.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: kitten, opvoeding