Spring naar inhoud

- - - - -

Gevonden ! Zijn hier mensen van Loppem aub?

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 08 oktober 2013 - 18:47

Hallo kattenlovers,

Hier een gevonden kitten. Binnengenomen in Loppem want het was al een week gesignaliseerd in de buurt, uitgehongerd. Hij heeft een blauw halsbandje met een blauw belleke aan, dus ik vermoed dat dit een huiskatje is die misschien het Noorden kwijt is. Zijn er hier mensen uit het Loppemse(Brugge) of die vrienden hebben aldaar?
Helpen jullie mee aub? Want het is een buitenkatje en ik vrees dat het vroeg of laat niet akkoord zal zijn met het binnenblijven en in de ren te zitten.

Trouwens hoe oud denken jullie dat het is? Ik moet nog passeren via de DA voor een check-up ;)

Bijgevoegde thumbnails

• katje 011.JPG
  • katje 008.JPG
  • katje 010.JPG

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 08 oktober 2013 - 19:01

Trouwens hij is te plaatsen, als niemand hem opeist natuurlijk :goofy:

Kiera&Tiffan
Kiera&Tiffan
  • 652 berichten

#3 Geplaatst 08 oktober 2013 - 19:01

Tja, je kunt misschien in de buurt gaan rondvragen of iemand zijn katje kwijt is.

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 08 oktober 2013 - 19:03

Bekijk berichtKiera&Tiffan, op 08 oktober 2013 - 19:01, zei:

Tja, je kunt misschien in de buurt gaan rondvragen of iemand zijn katje kwijt is.
Ik ben niet van Loppem ;) de mensen die hem in huis genomen hebben wilden de buurt niet aflopen dus tjah ;(

Kiera&Tiffan
Kiera&Tiffan
  • 652 berichten

#5 Geplaatst 08 oktober 2013 - 19:05

Bekijk berichtmarieke v. Damme, op 08 oktober 2013 - 19:03, zei:

Ik ben niet van Loppem ;) de mensen die hem in huis genomen hebben wilden de buurt niet aflopen dus tjah ;(

Oei. En nergens in de buurt bij die mensen gezien dat iemand zijn Katje wijt is? Geen flyers of zo? (Bij mij hing de hele buurt vol toen mijn katjes weggelopen waren...)

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 08 oktober 2013 - 19:07

Bekijk berichtKiera&Tiffan, op 08 oktober 2013 - 19:05, zei:

Oei. En nergens in de buurt bij die mensen gezien dat iemand zijn Katje wijt is? Geen flyers of zo? (Bij mij hing de hele buurt vol toen mijn katjes weggelopen waren...)
Nope nog niets :( maar misschien denken die mensen dat hij zal terugkomen of is het een gedumpt sukkeltje hé :( dat is dan pas tragiek :(

Kiera&Tiffan
Kiera&Tiffan
  • 652 berichten

#7 Geplaatst 08 oktober 2013 - 19:10

Het enige wat raar zou zijn (Als hij gedumpt is) is dat hij een halsbandje draagt... Normaal zitten die gedumpte katjes toch helemaal zonder enig teken van de eigenaar... Heeft het katje ook vlooien? Zo niet kan het zijn dat hij daartegen iets gekregen heeft en dat die mensen hem ook werkelijk hebben verzorgd.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 08 oktober 2013 - 19:39

het is zo'n kitty cat halsbandje.  Als het zo'n bandje aan heeft wil dat wss zeggen dat de eigenaars het katje buiten willen laten wonen of misschien enkel overdag buiten wille laten ... maar toch, dat beestje is toch nog veel te klein om zo alleen z'n weg terug te vinden?  Ze hopen wss dat als iemand het vindt dat die het katje dan gewoon terug zal laten lopen zodat het z'n weg naar huis terug zal vinden, maar dat kan het toch niet ?
Ik schat het kleine ding op zo'n 9 à 11 weken...

Wat ga je er mee doen?

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#9 Geplaatst 08 oktober 2013 - 21:22

Ocharme , ik hoop dat ze snel haar baasje terug kan vinden
Geplaatste afbeelding

LilianB1972
LilianB1972
  • 249 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 09 oktober 2013 - 06:54

ik heb eens een kitten geholpen die al een paar dagen in hun tuin rondhing. Ik ging altijd wandelen in n straatje en zag daar een kind met een kitten spelen, ik daar tegen babbelen en wat bleek, hoorde ie daar thuis. Is waarschijnlijk via de achtertuinen de weg kwijtgeraakt. En t was binnen een paar honderd meter, Zij blij dat ie terug was. Dus zo zie je maar, het kan makkelijk van dichtbij zijn maar dat ze geen moeite doen om t te zoeken.

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 09 oktober 2013 - 08:42

Door dat halsbandje denk ik toch dat hij van iemand is en gemist wordt :(
Kan je hem niet op FB zetten onder gevonden en vermiste huisdieren en eventueel ook op je eigen FB pagina met de vraag om te delen?

... en als je de eigenaars terugvindt, misschien best aangeven van nog wat te wachten met hem / haar buiten te laten (dit is nu echt wel heel jong) en aanraden om het te laten chippen?
Da's één keer centjes uitgeven en daarna kan je bij wijze van spreken op je twee oren slapen dat hun katje altijd bij hun terugkeert als het nog eens zijn weg kwijt is.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 09 oktober 2013 - 13:39

goed nieuws !! Dit deugnietje gaat terug naar de mensen die het binnengenomen hebben. Dus hier mag een slotje op want die mevrouw had haar hart al verloren maar moest nog haar man overtuigen ;). Deze sloeber krijgt een woef als vriendje en een volwassen kat (maar die moet er voorlopig niets van hebben) :)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 09 oktober 2013 - 14:21

Super !!!!

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 09 oktober 2013 - 15:34

voila si, juist 'Bubble' afgeleverd want zo zal hij voortaan heten ;) bij zijn familie. De woef was niet weg te slaan van hem, erbij zitten en waken toen Bubbles ging drinken, overal assisteren. En Bubble in gevechtspositie erna de woef aanvallen ;) en bijten. Superleuk toch :) Ik hoop dat Bubble een lang leven zal hebben, maar dat zal wel :eDance: :duim: