Spring naar inhoud

- - - - -

Storm is schuw en zoekt bewust contact en aanrakingen

• Log in om te reageren
227 reacties op dit onderwerp
kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#121 Geplaatst 27 november 2013 - 09:50

Dat is supergoed nieuws Mireille :thumb: Moet echt deugd doen om hem op zijn gemak te zien! Hopelijk is de diaree ook snel beter!

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#122 Geplaatst 28 november 2013 - 22:03

Zonet de laatste panacur voor beide gegeven, ik ben nu in de helft van de behandeling.
wat heeft mij dat nu gebracht.
1. Janis krijgt meer en meer schrik van mij (maar daar maak ik mij voorlopig niet te veel zorgen over, eens heel de behandeling gedaan zal wel snel terug de oude lieve kroelbaby zijn)
2. Storm die krijgt om een of andere rede toch meer vertrouwen in mij alhoewel vandaag en gisterenavond was dat ver te zoeken.  Dit hangt vooral samen met de dagen dat hij diaree heeft.  ik denk dat de Giardia tot het verleden hoort (ik hoop het) die typische geur is verdwenen, nu heeft de diaree een andere geur.   (bij TF hebben ze niet altijd diaree dat is cyclisch en als ze diaree hebben dan is hun poep ook gezwollen en een beetje rood.  De oorzaak zou zijn dat de TF zich achteraan in de dikke darm bevind).

Storm laat ik doorgaans zelf beslissen.  

Storm is ook heel gek op stel dat hij gekregen heeft van Karin, waar hij zijn eten kan nemen tussen de stangen, hij is daar altijd mee bezig.  Hij houd ervan daar zijn eten te nemen. Niet enkel snack en snoepjes maar ook zijn brokjes.

Water dat is een andere historie, hij zit er altijd met zijn pootje in hij probeert te voelen denk ik tot waar het water komt.

volgende week zal ik nog eens proberen van hen foto's te maken. Storm is geen probleem maar Janis. alhoewel als ik haar ga knuffelen zo een half uurtje na haar pilletjes is ze toch heel lief en purrt ze mijn heel huis bijeen.

Bewerkt door Randa, 28 november 2013 - 22:04.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#123 Geplaatst 28 november 2013 - 22:13

Je zit al in de helft, super!! En ook goed dat je denkt dat de giardia tot het verleden behoort. Ik blijf voor jullie duimen, maar als ik zo je beginberichten in dit topic opnieuw bekijkt vind ik dat je al van heel ver komt en dat het toch wel goed gaat!

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#124 Geplaatst 02 december 2013 - 07:34

Gisteren begonnen met de Ronadizole.  brrr  eerst handschoenen aan dan de pilletjes klaarleggen, snackje voor Storm en dan het eten klaarzetten.
Deze medicijnen moet je dus geven met handschoenen, verschrikkelijk, ook kattenbak moet vanaf vandaag gedaan worden met handschoenen.
Alle dagen moet ik nu de reactie van de katten bekijken, of zij geen afwijkend gedrag gaan vertonen.  Tot zo ver niet.  Storm is boos, Janis is boos geen nieuw gedrag alhoewel
Janis kan ik strelen en ze begint ook onmiddellijk te purren.
Wat zal ik blij zijn als deze laatste 14 dagen voorbij zijn. Viva 14 december....
dan is de volgende streefdatum 15 januari voor nieuwe testen in Nederland.  Het is allemaal zo onwezelijk.  
Storm gaat nu eten loopt normaal en heeft dus geen afwijkend gedrag oef...

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#125 Geplaatst 02 december 2013 - 08:19

Nog even doorbijten dus!

We tellen mee af naar de 14de december ;)

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#126 Geplaatst 02 december 2013 - 08:36

Weeral allemaal goede berichten Mireille, het einde van de behandeling begint nu echt wel in zicht te komen!!!
  Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#127 Geplaatst 02 december 2013 - 15:27

Dat is niet meer zo heel lang! De laatste loodjes...

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#128 Geplaatst 04 december 2013 - 23:43

Vandaag geven we 4 dagen Ronadizole, heb vandaag trouwens mail van DA uit Utrecht om te vragen of het al beter gaat met de katjes.  Vond ik heel leuk.

Storm die lijkt toch elke dag wat meer open te bloeien en het belangrijkste na 4 dagen is de diaree verdwenen. Mooie harde gevormde worstjes.  Hij komt hier bij mij zitten, vraagt aandacht wil spelen en roept ook op meisjes maar daar moet hij nog even voor wachten.
hij raakt mij aan, kijkt mij aan.  Als ik hem oppak voor zijn medicatie is hij wel niet zo gelukkig.

Dan Janis, daar maak ik mij meer en meer zorgen om.  Zoals in een ander topic al geschreven zij wast zich en is dan echt kleddernat alsof ze net uit bad komt.  Maar zij heeft op haar borst tussen haar beide voorpoten een hele plek waar ze haar pels heeft weggelikt.  Dit duid wel degelijk op stress en we moeten wel nog 10 dagen verder doen.  Nu is het echt alle dagen aftellen voor haar. Als ik haar de medicijnen moet geven is zij een en al stress.  Gelukkig heb ik de tijd  om met haar en Storm bezig te zijn tot ze terug aan het spelen zijn.  Heb deze avond ongeveer een 1h30 met haar bezig geweest.  

Ze zijn wel beide alert hebben geen spiertrekkingen en zijn ook niet apatisch. allemaal zaken waar ik moet op letten.  Morgen is het weer wasdag en kuisdag, alles ontsmetten.
Ook vind ik het wel niet zo leuk dat die medicijnen gegeven moeten worden met latexhandschoenen en de kattenbakken moet ik ook al doen met de handschoenen en nadien telkens goed ontsmetten.

BannerUry's-Legend.jpg

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#129 Geplaatst 11 december 2013 - 20:44

Nog 3 dagen te gaan.

Vandaag was het extra moeilijk, eerste keer dat Storm naar mij begon te blazen omdat ik hem moest pakken voor de medicatie.  Hij is het heel duidelijk kots beu.  het is nu nog 3 dagen verstand op nul en de pillen erin duwen en dan ga ik beginnen aan de fase van volledig negeren zo een 14 tal dagen. Niet antwoorden als hij iets zegt of vraagt.  Niet spelen met hem echt doen alsof hij er niet is.
Dit gaat echt wel heel moeilijk worden vooral voor mij.

Storm laat zich met momenten 's morgens heel goed aanraken voor een momentje en trekt zich dan weg.  Hij krijgt ook heel wat lekkers en wij zullen wel zien hoe het verder evolueert. Maar het echte werken met hem begint Zondag. Ik ben echt benieuwd hoe dit verder gaat en hoe hij verder zal evolueren eens ik gedaan heb met de medicatie.

Janis gaat nu al een 2tal dagen beter, ik heb zo de indruk dat ze door heeft hoe minder ze tegen spartelt hoe beter en hoe sneller alles voorbij is.
Gelukkig is er geen diaree meer absoluut niets enkel nog harde, tot keiharde uitgedroogde worstjes.  Natuurlijk zal ik moeten zien hoe het evolueert met Storm eens ik stop met die medicatie.
Er is opgegeven 14 dagen medicatie maar heb medicatie voor 20 dagen gekregen voor beide.

BannerUry's-Legend.jpg

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#130 Geplaatst 11 december 2013 - 20:47

Oh, super, je bent er bijna vanaf! Wat zal je, en Storm en Janis, blij zijn wanneer het zondag is...
  Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#131 Geplaatst 11 december 2013 - 21:54

Bekijk berichtchatoela, op 11 december 2013 - 20:47, zei:

Oh, super, je bent er bijna vanaf! Wat zal je, en Storm en Janis, blij zijn wanneer het zondag is...
ik denk dat ik gelukkiger ga zijn hoor, want elke dag met lood in de benen hier binnen gaan omdat ik ze moet behandelen is eerlijk gezegd niet leuik
BannerUry's-Legend.jpg

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.225 berichten
  • 6 katten

#132 Geplaatst 13 december 2013 - 14:08

nog even Mireille!!

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#133 Geplaatst 13 december 2013 - 14:16

bijna klaar :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
  Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.298 berichten
  • 5 katten

#134 Geplaatst 13 december 2013 - 14:25

De voorlaatste dag zeker? Je zal wel blij zijn als de medicatie-periode volledig achter de rug is!
De vaste kakjes geven ook al aan dat er de 15de januari waarschijnlijk niets meer zal gevonden worden :thumb:

Wat gebeurt er dan in de periode waarin je hem 14 dagen moet negeren?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#135 Geplaatst 16 december 2013 - 10:03

Het is voorbij de medicatie, op zijn minst 1 maand.  De beide katten waren gisteren avond nog niet zeker van wat ging gebeuren en het heeft toch een half uur geduurd eer de eerste, nl Storm uit zijn versteek plaats is gekomen.
Hij is eerst een tijdje naast mijn been komen zitten en is dan heel rustig gaan eten.  Zo een uurtje later is ook Janis erbij gekomen, zij is bij mij komen knuffelen en kroelen.
Deze morgen is geen van beide gaan lopen, maar doen ze nooit 's morgens omdat ik ook nooit 's morgend medicatie gegeven heb.  Ik heb voor het geven van medicatie ook altijd dezelfde handelingen aangehouden, zelfde volgorde enz. zodat zij heel goed wisten wat ging komen.  Dit geeft ook aan voor hen nu 's avonds, de hele traditie van eten geven met hen bezig zijn is helemaal anders.
Het enige wat ze nog wel moeten doen is zo om de 5 dagen even het bad in. Dit geeft mij ook de oportuniteit om hen goed te bekijken of er toch geen niets anders opduikt.  Vooral naar Storm toe is dit belangrijk.
Heb gisteren met Anneleen gesproken en ik ga hem toch niet gaan negeren.  Ik ga heel voorzichtig met hem beginnen werken om hem bij mij te laten komen om hem aan te raken.
hij komt snoepjes vragen, neemt ze uit de hand drukt zijn neusje tegen mijn vingers enz. Soms laat hij zich eens strelen maar meestal trekt hij zich weg als ik mijn hand naar hem uitsteek.

BannerUry's-Legend.jpg