Spring naar inhoud

- - - - -

Storm is schuw en zoekt bewust contact en aanrakingen

• Log in om te reageren
227 reacties op dit onderwerp
chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#211 Geplaatst 27 maart 2014 - 13:53

Wat een heerlijk nieuws allemaal Mireille! Ben zooooooooooooooooo blij voor je :dancer: :dancer: :dancer:
  Geplaatste afbeelding

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#212 Geplaatst 27 maart 2014 - 14:09

Super nieuws!!!!!!!

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#213 Geplaatst 27 maart 2014 - 14:50

Jiehaa! :dans:
Supervooruitgang en nieuwe aby'tjes op komst. Love it! :)

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.225 berichten
  • 6 katten

#214 Geplaatst 27 maart 2014 - 15:00

Geweldig nieuws Mireille!!!! Dikke proficiat!!!

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#215 Geplaatst 27 mei 2014 - 09:28

Even een update, heb al lang niets meer gepost.
het gaat eigenlijk met ups en downs.  Janis heeft ginigvitis gehad en wou niet meer eten.  Moest aan het infuus en heeft dagen aan een stuk AB gekregen.  Telkens ik Janis moest pakken werd Storm afstandelijker.  Hij ziet Janis wordt gepakt en er wordt iets in haar mondje gespoten.
Janis haar mondje bleef maar ontstoken maar eens ze terug op gewicht was en ze terug beter was heb ik de knoop doorgehakt en tandjes laten kuisen.  Amaai wat een verschil in gedrag bij beide.
Onmiddellijk nadat ik thuis kwam met haar is ze terug de knuffelpoes van in het begin, ze kan niet genoeg knuffels krijgen. Gaat zelfs Reefje begroeten met enkele kopjes.
Ik het kielzog van Janis merk ik ook verbetering bij Storm.  Hij is opgewekt, hij ligt te rollebollen, speelt en wat meer is als ik Janis uitgebreid knuffel komt hij erbij.  Ik vermijd wel om hem aan te raken want dat is taboe voor hem, voorlopig toch noch.  Ook hij gaat Reefje begroeten, niet dreigend, niet aanvallend maar op zijn Storms.
Hij komt ook eten terwijl ik erbij zit nu, voorheen ging hij dan in een mandje plaatsnemen maar nu komt hij eten en hij zit zo dicht bij mij dat hij mij aanraakt.
Heel langzaam gaat dat in orde komen.  Mijn idee is altijd geweest ongeveer een jaar of 2 en daar zal het op uitdraaien.
Elke kleine stap voor een ander vind ik een reuze stap vooruit voor Storm.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

• 10.225 berichten
  • 6 katten

#216 Geplaatst 27 mei 2014 - 09:30

komt helemaal goed Mireille!!! :)

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#217 Geplaatst 15 juli 2014 - 13:54

Ik lange tijd niets meer hierover gepost, met Janis is alles goed gekomen, ze is terug mijn lieve Janis van de eerste weken voor de medicatie.  het heeft allemaal vrij lang geduurd maar doordat ze ziek werd en ik haar moest gaan dwangvoederen en medicijnen geven moet ze een klik gemaakt hebben en sindsdien is ze echt zo aanhankelijk en komt ze altijd aangelopen voor haar knuffels die volgens haar nooit mogen eindigen.

Storm die deed het goed tot hij een darmontsteking kreeg.  Hij is dan een weekje op een probiotica geplaatst 2 keer daags en dat was minder.
alhoewel hij is nu altijd in mijn directe omgeving terug te vinden, aan mijn voeten, naast mij op mijn bureau maar vanaf het momen dat ik mijn hand naar hem uitsteek is hij verdwenen.
Tot hiertoe heb ik hem ondanks alles al enkele malen kunnen strelen.
Het is een weg met vallen en opstaan en aftasten. Hij is ook papa geworden en hij heeft zijn schuwheid absoluut niet doorgegeven, wat mogelijks ook betekent dat hij van nature niet schuw was maar het geworden is door omstandigheden die wij niet kennen.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

Sabine2
Sabine2
  • 8.285 berichten
  • 5 katten

#218 Geplaatst 15 juli 2014 - 15:24

Super van Janis!
Storm is precies wat meer de processie van Echternach, bij hem zal het allemaal wat langer duren, maar het lukt vast ook wel :thumb:
Enkel wat pech met zijn darmen & medicatie, waardoor hij hier en daar misschien een negatieve associatie gemaakt heeft. Als dat nu eens definitief weg is, dan kan je een heel stuk verder hé.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#219 Geplaatst 18 augustus 2014 - 12:58

Met veel geduld begint Storm nu meer en meer contact te zoeken, hij komt snoepjes nemen uit mijn handen, hij laat soms toe dat ik hem aanraak, niet strelen enkel aanraken.  Steevast zit hij aan mijn benen en als ik geen aandacht aan hem besteed komt hij wel roepen voor aandacht.  Hij is nog steeds bang geaaid te worden maar de schrik voor handen verbeterd.  Janis die is helemaal geïntegreerd en speelt heel graag tijdens de dag of avond met Alegria en haar kittens.  zij blijft dan een uurtje of 2 beneden, gaat in het wiel lopen en vraagt dan om terug naar Storm te gaan.
BannerUry's-Legend.jpg

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#220 Geplaatst 24 augustus 2014 - 23:12

Dat ziet er goed uit, Mireille.
Stap voor stap komt dat in orde. Blijven volhouden! Succes!!

Sabine2
Sabine2
  • 8.285 berichten
  • 5 katten

#221 Geplaatst 25 augustus 2014 - 09:30

Zo zalig als je ziet welke vorderingen ze maken hé :thumb:
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#222 Geplaatst 02 oktober 2014 - 22:32

ik heb hier een tijdje niets gepost, omdat het allemaal heel traag verloopt en volledig op het tempo van Storm.  storm komt nu tegen mijn hand aan drukken hij vraag via contact (pootje op mijn arm en een purretje) voor snoepjes en zo nu en dan mag ik hem een knuffeltje geven.
heerlijk.  na 1 jaar zijn we nu al zo ver.  het gaat geleidelijk maar rustig, hij begint ook te vragen om de beslotenheid van zijn kamer te verlaten en gaat nu en dan op wandel in de gang.

BannerUry's-Legend.jpg

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#223 Geplaatst 27 oktober 2014 - 11:56

Sinds 2 weken is Storm papa van de kindjes van Janis, zijn maatje waarmee hij sinds zijn aankomst samen op de kamer mee zat.  Omdat ik Janis alle rust wil geven heb ik Storm de vrijheid van de gang en bovenkamers gegeven.  Hij kan zich overal verschuilen maar doordat hij enkel het gezelschap heeft van zijn dochters die nu en dan bij hem zijn heeft hij toch besloten om mij het voordeel van de twijfel te gunnen en komt hij nu volop kopjes geven, tegen de benen flossen enz.
hij is ook heel de tijd tegen mij aan het praten en gaat niet meer lopen.  zo nu en dan en meer nu mag ik hem even aanraken nog niet van harte maar het mag.  stilltetjes aan wordt hij een normale kater, met het aby karakter dat ik zo goed ken.

BannerUry's-Legend.jpg

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#224 Geplaatst 27 oktober 2014 - 14:04

Fantastisch nieuws Mireille! Ik krijg plots flashbacks aan Lillietje in het begin dat ik haar had :) Komt duidelijk helemaal goed, wat geduld en liefde al niet kan doen hé :)

Sabine2
Sabine2
  • 8.285 berichten
  • 5 katten

#225 Geplaatst 27 oktober 2014 - 19:13

Da's écht supergoed nieuws Mireille :thumb: