Spring naar inhoud

- - - - -

Storm is schuw en zoekt bewust contact en aanrakingen

• Log in om te reageren
227 reacties op dit onderwerp
kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#61 Geplaatst 24 oktober 2013 - 13:31

't Is misschien met te zien dat je  zijn angst respecteert en niet aandringt dat hij nog sneller vooruit zal gaan ;) Jullie doen dat supergoed! Hopelijk is hij vanavond opnieuw wat meer op zijn gemak dan vanmorgen!

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#62 Geplaatst 28 oktober 2013 - 14:05

Zaterdag heb ik hulp gekregen om Storm te entertainen, Hij heeft duidelijk geen angst van mensen maar van het moment hij een hand ziet dat naar hem toegaat is hij weg.
Zit hij onmiddellijk onder de zetel.  Hem oppakken dan houd hij zich letterlijk voor dood, beangstigend.  Dus spelen kan maar al de rest niet, soms heel moeilijk als hij zo lief naast je been zit te hengelen naar spel of snoepjes.
Zondag morgen net voor ik naar show ging, heb ik nog even met hem aan het spelen geweest en toen ik met de spin over mijn schoot ging sprong hij erop.  Hij verschoot wel van wat hij deed en was er sneller terug af dan erop.  Maar het geeft een heerlijk gevoel.  Hij blijft snoepjes uit mijn hand nemen, maar opmerkelijk is dat hij dat doet als hij mijn handpalm niet kan zien.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

Solotje
Solotje
  • 51.546 berichten
  • 9 katten

#63 Geplaatst 28 oktober 2013 - 14:10

Dan is hij eigenlijk handschuw?

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#64 Geplaatst 28 oktober 2013 - 17:00

Bekijk berichtSolotje, op 28 oktober 2013 - 14:10, zei:

Dan is hij eigenlijk handschuw?
daar komt het op neer Anja, hij wil bij mij zijn maar is ergens zo bang van en nu met wat er aankomt ...
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

juleken
juleken
  • 7.132 berichten

#65 Geplaatst 28 oktober 2013 - 19:36

Haha, zo herkenbaar! Racheleke is ook een aantal keer op mijn schoot gesprongen en schrikt dan ook van zichzelf. Maar amai, jullie kunnen hem wel oppakken! Dat moet ik met haar niet proberen of mijn armen worden open gekrabt. Zij blijft ook bang van handen, maar aan haar lichaamstaal en gedragingen zie je overduidelijk dat ze toch wel heel graag geaaid wordt. Komt goed hoor met Storm, geduld geduld geduld, ik ken dat!

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#66 Geplaatst 30 oktober 2013 - 12:27

Zo een maand of 4 geleden had men voorgesteld mijn gang enz te komen renoveren.  Ik was dat volkomen vergeten dat dit ging gebeuren op dit moment.  Eergisteren wordt ik gebeld met de vraag of men mocht komen.
Ik heb er geen rekening mee gehouden dat die mannen toch wel het nodige kabaal maken en Storm die toch wel gewend is aan een kalme omgeving, reeds in Canada en ook hier, alhoewel de radio altijd opstaat en er behoorlijk wat bezoek langs komt.
Toen ik gisteren avond thuis kwam, was hij nergens te bespeuren, mijn eerste gedachte was hij is ontsnapt want die mannen hadden beeld in het bureau geschoven.  Ik ben voor alle zekerheid onder de zetel gaan kijken en ja daar zat hij aan de zijde achteraan.  Spelen wou hij niet, eten wou hij ook niet enz. Gelukkig deze morgen ging het al heel wat beter en heb ik toch nog een kwartiertje met hem kunnen spelen.
Ik heb ook op een ander forum gelezen dat iemand met een heel schuw katje, die ook TF had na de medicatie en toen het beter ging zowaar op de schoot ging zitten.  Dus ik heb zo ergens een kleine hoop dat dit misschien ook gaat gebeuren.  (alle kleine stapjes zijn goed voor mij).

BannerUry's-Legend.jpg

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#67 Geplaatst 30 oktober 2013 - 12:44

Bekijk berichtRanda, op 30 oktober 2013 - 12:27, zei:

Ik heb ook op een ander forum gelezen dat iemand met een heel schuw katje, die ook TF had na de medicatie en toen het beter ging zowaar op de schoot ging zitten.  Dus ik heb zo ergens een kleine hoop dat dit misschien ook gaat gebeuren.  (alle kleine stapjes zijn goed voor mij).
Dat vroeg ik me ook al af. Dus er bestaat een kans dat zijn gedrag nu mede veroorzaakt wordt door de TF? Dat is wel een opsteker nu je hem binnenkort kan behandelen. Een duwtje in de rug in zijn 'genezingsproces'.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#68 Geplaatst 30 oktober 2013 - 13:34

Dat zou ergens wel goed zijn. Echt knap dat je zo intensief met hem bezig bent!! ik hoop dat je hem snel wat kan aaien zodat je nog wat verder aan jullie band kan bouwen!
Vooraleer ik Lilly mocht aaien is er heel veel tijd over gegaan (ik had natuurlijk ook veel minder ervaring wel) en ik ben nu met haar bezig om haar te leren oppakken, wat al lukt, maar nog niet van harte. Een heel andere situatie maar wel wat herkenbaar en ik wens je heel veel succes, maar heb de indruk dat dat helemaal goed komt tussen jullie!

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#69 Geplaatst 30 oktober 2013 - 13:38

Hopelijk gaat het bij Storm ook zo! Wanneer kan je starten met de medicatie?
  Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#70 Geplaatst 30 oktober 2013 - 14:04

Bekijk berichtchatoela, op 30 oktober 2013 - 13:38, zei:

Hopelijk gaat het bij Storm ook zo! Wanneer kan je starten met de medicatie?
ik kom terug uit frankrijk op 12 november en ik start op 12 november!
BannerUry's-Legend.jpg

juleken
juleken
  • 7.132 berichten

#71 Geplaatst 30 oktober 2013 - 16:36

Bekijk berichtkate2, op 30 oktober 2013 - 13:34, zei:

Dat zou ergens wel goed zijn. Echt knap dat je zo intensief met hem bezig bent!! ik hoop dat je hem snel wat kan aaien zodat je nog wat verder aan jullie band kan bouwen!
Vooraleer ik Lilly mocht aaien is er heel veel tijd over gegaan (ik had natuurlijk ook veel minder ervaring wel) en ik ben nu met haar bezig om haar te leren oppakken, wat al lukt, maar nog niet van harte. Een heel andere situatie maar wel wat herkenbaar en ik wens je heel veel succes, maar heb de indruk dat dat helemaal goed komt tussen jullie!

Mag ik vragen hoe je dat doet, een katje leren om opgepakt te worden? Zou dit met ons Racheleke ook wel willen proberen.

Is normaal he dat ze bang zijn als er "vreemde mannen" in huis aan het werk zijn. Veel succes met de medicatie!

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#72 Geplaatst 31 oktober 2013 - 12:14

Bekijk berichtjuleken, op 30 oktober 2013 - 16:36, zei:

Mag ik vragen hoe je dat doet, een katje leren om opgepakt te worden? Zou dit met ons Racheleke ook wel willen proberen.

Is normaal he dat ze bang zijn als er "vreemde mannen" in huis aan het werk zijn. Veel succes met de medicatie!

dat leren oppakken is nog niet voor nu hoor, eerst nog de hele elende van 28 dagen medicatie.
BannerUry's-Legend.jpg

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#73 Geplaatst 31 oktober 2013 - 12:28

Bekijk berichtRanda, op 30 oktober 2013 - 12:27, zei:

Zo een maand of 4 geleden had men voorgesteld mijn gang enz te komen renoveren.  Ik was dat volkomen vergeten dat dit ging gebeuren op dit moment.  Eergisteren wordt ik gebeld met de vraag of men mocht komen.
Ik heb er geen rekening mee gehouden dat die mannen toch wel het nodige kabaal maken en Storm die toch wel gewend is aan een kalme omgeving, reeds in Canada en ook hier, alhoewel de radio altijd opstaat en er behoorlijk wat bezoek langs komt.
Toen ik gisteren avond thuis kwam, was hij nergens te bespeuren, mijn eerste gedachte was hij is ontsnapt want die mannen hadden beeld in het bureau geschoven.  Ik ben voor alle zekerheid onder de zetel gaan kijken en ja daar zat hij aan de zijde achteraan.  Spelen wou hij niet, eten wou hij ook niet enz. Gelukkig deze morgen ging het al heel wat beter en heb ik toch nog een kwartiertje met hem kunnen spelen.

amai moet ook niet simpel zijn hé :(

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#74 Geplaatst 04 november 2013 - 12:20

Afgelopen weekend vanaf donderdag waren dagen met vallen en opstaan. Vrijdag was Storm terug heel hevig aan de Diaree.  Hij was langs geen kanten te vinden (zat onder de zetel) hij wou geen snoepjes niets.  Op zaterdag begon het dan beter te gaan en zondag was de diaree weer over en ineens wil hij weer spelen en snoepjes.
Die TF en Giardia spelen dus wel heel duidelijk een rol bij zijn gedrag. Volgende week 12 november start ik onmiddellijk met de Giardia behandeling.  Het zal zwaar zijn met hem ik weet dat.  Eerst en vooral beginnen we met een bad, dit om hem te ontsmetten, opdat er geen giaria eitjes in zijn pels zouden blijven zitten en hij zichzelf niet zou herbesmetten.  Ik hoop dat hij eens hij zich beter (gezondheid) begint te voelen hij dit eventueel gaat associëren met mij en de medicatie.  indien niet pech en heel wat maanden werk voor de boeg om hem over zijn angsten heen te helpen.

BannerUry's-Legend.jpg

Sabine2
Sabine2
  • 8.291 berichten
  • 5 katten

#75 Geplaatst 04 november 2013 - 12:56

Ocharme het dutske :(
Duurt het lang eer de medicatie aanslaat?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com