Spring naar inhoud

- - - - -

Wondjes aan kop + diarree. Advies?

• Log in om te reageren
70 reacties op dit onderwerp
Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 09 oktober 2013 - 09:18

Pfff, Bailey had sinds maandag boven haar oog / aan haar oor een wondje (stuk waar haar vacht dunner is).
Aangezien ze niet buitenkomt, kon het bijna niet anders zijn dan van zichzelf te krabben + af&toe bloedde het terug.
'khad geprobeerd om het een beetje schoon te maken met osmosewater en 'kging het nog even afwachten vooraleer ik naar de DA ging gaan.
Vanochtend heeft ze nu ook aan de andere kant een wond :(

Hetgeen ik lees op internet is niet echt positief :(
Vanavond naar de DA, hopelijk is het snel opgelost...

Bewerkt door Sedes, 15 oktober 2013 - 20:44.

Sabine2
Sabine2
  • 8.838 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 09 oktober 2013 - 09:58

Ocharme toch :(
Best dat je naar de DA gaat, hoe sneller je kan behandelen, hoe beter :duim:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#3 Geplaatst 09 oktober 2013 - 10:23

Oei duimen dat het snel opgelost is :duim:
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 09 oktober 2013 - 11:18

Oh :s  Ik hoop dat het per ongeluk een krabje was Emilie, mijn duimpjes staan omhoog voor lieve Bailey :duim:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 09 oktober 2013 - 13:42

Dikwijls krabben ze wondjes die aan het genezen zijn terug open door de jeuk. Ik doe er hier eerst flamigel op en dag erna fenigel tegen de jeuk, zo krabben ze het niet verder open.
Dit is wel als het om een gewoon krab wondje gaat.
Het is altijd beter natuurlijk effe de da ernaar te laten kijken, en best niet zitten rond te googlen want je ziet dikwijls dingen die je kan vergelijken maar die het helemaal niet zijn.
Duimpjes draaien. :geluk: :duim:

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 09 oktober 2013 - 13:59

Bekijk berichtSolotje, op 09 oktober 2013 - 11:18, zei:

Oh :s  Ik hoop dat het per ongeluk een krabje was Emilie, mijn duimpjes staan omhoog voor lieve Bailey :duim:
't is wel aan beide kanten :(
Daarmee dat ik vanavond naar de DA ga. De werkdag duurt nu extra lang :(

Bekijk berichtcatherine, op 09 oktober 2013 - 13:42, zei:

Dikwijls krabben ze wondjes die aan het genezen zijn terug open door de jeuk. Ik doe er hier eerst flamigel op en dag erna fenigel tegen de jeuk, zo krabben ze het niet verder open.
Dit is wel als het om een gewoon krab wondje gaat.
Het is altijd beter natuurlijk effe de da ernaar te laten kijken, en best niet zitten rond te googlen want je ziet dikwijls dingen die je kan vergelijken maar die het helemaal niet zijn.
Duimpjes draaien. :geluk: :duim:

Google is inderdaad niet je beste vriend daarvoor :p

Al keer zitten nadenken wat de oorzaak zou kunnen zijn / wat er anders was, toch al volgende dingen dat ik zal zeggen tegen DA (ze zal me weer zien afkomen:p) :
1) Zondag heb ik m'n ramen gekuist met product, vloeren gedweild (met product) en terras gedaan met javel (Bailey zat dan wel binnen maar you never know)
2) Vrijdag op zaterdagnacht heeft ze 3x overgegeven. (1x haarbal)
3) Sinds maandag zit ze overdag weer alleen. Ik ben ervoor 2,5 week bijna continu thuis geweest. Mss soort protestactie van Bailey? :p :lachen:

Vanavond om 18u50 zal ik (hopelijk) meer weten of toch tenminste een oplossing :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 09 oktober 2013 - 14:18

Oei ja :(

ha ha protestactie dat zal het zeker NIET zijn! :p

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 09 oktober 2013 - 20:23

Net terug van de DA.
Het ziet eruit als de typische allergiewondjes :( Ik ben een week geleden met een nieuwe zak droogvoer (wel zelfde soort als anders) begonnen en hopelijk is het daardoor (dan weten we meteen de oorzaak). Voorlopig dus enkel nog Orijen :)

'k heb cortisone-spray meegekregen en een kapje voor als ze er niet van blijft. 'kvrees dat ik het kapje ga moeten gebruiken want ze is hier al meteen haar kop volledig aan 't wassen :( (vanavond gemerkt dat ze de wondjes niet openkrabt, maar open wrijft door haar te wassen)
Nu mag ze nog even van me om te bekomen van haar bezoekje, maar als ze het blijft doen wordt het kapje op (wat zo zielig is :()

Bewerkt door Sedes, 09 oktober 2013 - 20:32.

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 09 oktober 2013 - 20:31

Aja, en nu pas terug omdat toen ik in de wachtzaal zat er 2 mannen binnenkwamen met een spoedgeval.
Ze hadden sinds vandaag toegang tot een leegstand pand en ze hadden daar een katje gevonden... meer levend dan dood.
De vorige eigenaars zijn begin augustus vertrokken en de kat vermoedelijk gewoon daar achtergelaten :|

De kat ligt nu aan de baxter, maar het zag er zeer slecht uit volgens DA.

Hoe zielig de situatie ook is, het was wel "mooi" om te zien dat er zo'n 2 mannen zoveel om een gevonden dier geven. Ze kwamen allebei met een serieus klein hartje naar buiten (& ook kwaad op dat iemand zoiets kan doen).

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 09 oktober 2013 - 21:52

-edit- "meer dood dan levend" dus é

Sabine2
Sabine2
  • 8.838 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 10 oktober 2013 - 09:40

't Ligt in een katje haar natuur van zich veel te wassen hé. Een kapje is echt zielig maar soms noodzakelijk. 'k Heb het ook al eens moeten gebruiken voor Charlie omdat hij constant aan een wondeke bleef likken :( Maar zo krijgt het tenminste de kans om mooi te genezen. Zorg er dan wel voor dat haar kommetje met eten / drinken breed genoeg is zodat ze er met die kap aan nog aankan, een diep bord is goed.

Ocharme dat ander katje :( Ik word toch zo kwaad als ik zo'n dingen hoor :evil:
Mijnen Archie en Chester komen ook uit zo'n horror-huis :(
Dikke chapeau voor die 2 mannen die het naar de DA brachten :) Hopelijk komt het er nog door zonder blijvende schade :pray:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 10 oktober 2013 - 09:51

Vanochtend was het wondje nog mooi dicht. Voorlopig moet ze van mij dus nog geen kapje :)
Afwachten hoe het er vanavond uitziet.

Ze heeft me vannacht wel ieder halfuur wakker gemaakt *geeuw*

De spray zelf aanbrengen was, ook wel een beetje anders dan bij de DA. Daar bleef ze mooi liggen, bij mij was het met iets meer verzet :p
'kvrees al voor de 2e keer aangezien ze de spray dan al zal herkennen...

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 15 oktober 2013 - 20:40

De wondjes zijn er nog steeds. Ik zie niet meteen verbetering of verslechtering....
maar nu had ze vanavond weeral diarree :( de afgelopen periode zag er dus zo uit:

Week 1: Diarree. Na bijna een week zelf proberen met kip-pompoen/kip (porta21 en almo), ontworming, e.d. naar DA (woe. 25 sep.) geweest. Toen stomorgyl en finidiar meegekregen
Week 2: Medicatie gegeven, eerste 2 dagen maar klein beetje beterschap maar naar het einde toe (laatste dag vr. 4 okt.) terug vaste stoelgang
Week 3: ma. 7 oktober aan de ene kant wondjes, woe. 9 okt. andere kant => DA. Cortisonenspray meegekregen en advies om Iams brokken niet meer te geven (omdat dit nieuwe zak was)
Week 4: wondjes zijn er nog steeds + vanochtend slappere stoelgang, zonet "platte kak" :(

Iemand advies?
Mss iets in haar eten dat ze nu plots niet meer verdraagt, maar waar te beginnen :( :catscratchhead
En nu plots andere brokken geven (ik heb nog orijen vis) is mss ook niet verstandig.

Van eten krijgt ze:
Droogvoer: Orijen kip
Natvoer: Diverse blikken almo nature (vnl. tonijn of kip-pompoen) en Porta 21 puur kip
Snacks: Whiskassnoepjes

Hopelijk is de diarree morgen al weer weg en maak ik me zorgen voor niets...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 15 oktober 2013 - 20:53

Ik heb hier het zelfde probleem gehad met fluffy. Die reageert ook zo op sommig voer. Zij is wel goed met brokken en vers voer van almo, soms brokken van royal canin. Sindsdien heeft ze dat nooit meer gehad.

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 15 oktober 2013 - 20:57

Bekijk berichtEibhlin, op 15 oktober 2013 - 20:53, zei:

Ik heb hier het zelfde probleem gehad met fluffy. Die reageert ook zo op sommig voer. Zij is wel goed met brokken en vers voer van almo, soms brokken van royal canin. Sindsdien heeft ze dat nooit meer gehad.
Exact hetzelfde? Diarree + (krab)wondjes?
En ook plots? Bailey is bijna 3 jaar en nog nooit echt last gehad.