Spring naar inhoud

- - - - -

koordjes van opvouwgordijn stukbijten

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 09 oktober 2013 - 15:33

Ik heb in mijn living een mooi groot raam dat op mijn terras uitkijkt,
er zijn grote opvouwgordijnen voorzien om tegen 's avonds naar beneden te doen

WP_001611.jpg

Beats vindt het dus geweldig om op de nylontouwtjes te bijten van de gordijnen :censored:
Ik was gaan horen om eventueel nieuwe gordijnen te plaatsen, rolgordijnen dan,  maar dat kost stukken van mensen...

Uiteindelijk maar een bobijntje nylondraad gaan kopen, en gisteren heb ik de touwtjes vervangen,
ik was zo fier als een gieter dat het gemaakt was en dat ik eindelijk mijn gordijnen terug kon optrekken en licht binnen laten!
Maar Beats heeft daar vannacht anders over gedacht: jaja de koordjes zijn weer 1 voor 1 doorgebeten :NoWhy:

Ik zie het niet zitten om elke keer weer de touwtjes te gaan vervangen want dat is een hels karwei,
is er misschien een manier dat ik ze dat kan afleren?
Overdag kan ik ze in het oog houden maar 's nachts niet :(

Zijn er hier nog mensen met van die opvouwgordijnen? en hoe krijgen jullie het voor elkaar dat jullie poezen van die touwtjes blijven?

Gato64
Gato64
  • 297 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 09 oktober 2013 - 15:42

Wij hebben ook 4 smalle lange ramen met rolgordijnen en touwtjes. Om te vermijden dat poes eraan bijt of ermee speelt rol ik het touwtje op tot een bobijntje en maak ik er een lichte knoop in. Is te hoog voor poes om eraan te kunnen. als het gordijn naar beneden is is je touwtje korter maar dan nog kan je het oprollen . je kan het bv helemaal boven vastmaken met een veiligheidsspeld
Geplaatste afbeelding

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 09 oktober 2013 - 15:51

Die van mijn zijn momenteel ook opgerold.
Een andere manier is ze in azijn dopen, dan komen de poezen er normaal gezien niet aan.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 09 oktober 2013 - 16:19

Hier zijn de touwtjes na 3x stuk bijten niet meer vervangen. Ik hoef de gordijn wel niet steeds omhoog/omlaag te doen want ze hangt aan het venster langs de straatkant. Blijkbaar leuk voor de poezels.....

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 09 oktober 2013 - 16:39

Gato 64 het zijn de touwtjes achter het gordijn, die door de ringetjes gaan...

het idee van stareyedkitten is anders niet slecht, in azijn dopen, maar is dat niet slecht voor de poezekes?

Gato64
Gato64
  • 297 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 09 oktober 2013 - 17:48

aha, dat is een ander verhaal.
als je de koordjes nu gewoon weg zou laten dan blijven ze gewoon naar beneden hangen, als je ze omhoog wil doen dan rol je ze met de hand op en maak je ze boven vast/ heb al ooit zo van die manueel op te rollen gordijnen gezien en is best te doen
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 09 oktober 2013 - 18:00

Ik rolde die touwtjes gewoon op, rekkertje rond en propte die ergens bovenaan tussen die bar van het gordijn en de muur.

Bekijk berichtblubje, op 09 oktober 2013 - 16:39, zei:

Gato 64 het zijn de touwtjes achter het gordijn, die door de ringetjes gaan...
Ah oei, die touwtjes... hmmm geen idee dan :d

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 09 oktober 2013 - 18:29

was het maar zo simpel he :lachen:

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 09 oktober 2013 - 19:01

hier had ik hetzelfde probleem, met de zonneblinden aan de terraskant van de living en keuken, als de gordijntjes omlaag waren geen koordjes
had ik ze opgetrokken zat ik ook met die koordjes
en inderdaad leuke knabbelkoordjes voor de poezen :censored:

ik heb van die kleine witte plastiek haakjes om in de badkamer bv je badjas of handdoek op te hangen op het wit pvc kozijn geplakt
eentje met zijn opening naar boven en eronder eentje met de opening naar onder
zo ongeveer op klinkhoogte van het raam en deur

en als ik de blinden optrek, draai ik het koordje rond die haakjes zo op, dat er niks meer hangt te slingeren

hopelijk snap je mijn uitleg blubje, anders maak ik eerstdaags wel een foto

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 09 oktober 2013 - 20:29

ik begrijp je uitleg helemaal alleen vrees ik dat het over het verkeerde koordje gaat,

zal proberen een foto te trekken van de crime scene, dan is het allemaal wat duidelijker.
Simpel was het niet hoor, hopelijk is het duidelijk?

Dus het gaat niet over het koordje waar je aan trekt om ze op en neer te laten:
BILD0038.JPG

maar over de touwtjes die er voor zorgen dat het gordijn naar boven opvouwt (of naar beneden uitrolt)
BILD0034.JPG
BILD0037.JPG

Hoop dat het een beetje duidelijk is??

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#11 Geplaatst 09 oktober 2013 - 21:27

De touwtjes natmaken met azijn. Dat is een geur die de katjes echt verschrikkelijk vinden, zal voor jou ook wel even stinken zijn, maar uiteindelijk geven ze het wel op ;)

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 09 oktober 2013 - 22:29

en azijn kan echt geen kwaad voor poezen? want ik heb hier een hardnekkig Beatske zitten dat bijna niet van ophouden weet,
ik ben 100% zeker dat ze ondanks de stank, toch aan de touwtjes gaat knabbelen...