Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Kat van kennis vermoord..

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Staphenie
Staphenie
  • 60 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 09 oktober 2013 - 21:46

Gadverdamme.. Het lijkt elke keer wel alsof ik met van die 'rot' verhalen kom.. maar dit is het toppunt..

Mijn moeder ging vandaag op bezoek bij haar vriendin/goede kennis in het psygiatrisch centrum, ze was 1,5 week geleden opgenomen i.v.m. depressie..
Omdat haar broer nog op haar postadres staat ingeschreven komt hij daar regelmatig post ophalen, dan kon hij dus mooi voor de katten zorgen.. En zo konden de katten mooi in eigen leefomgeving blijven..
Nu zat daar al een tijdje een kat, gestresst door de 2 nieuwe katten die er sinds februari wonen, sindsdien leefde zij dus op zolder.. Helaas ging het afgelopen dagen wat slechter met Mormeltje (zo heette ze) maar naar de dierenarts?! Echt niet... Terwijl ik ze dit al meerdere keren had aangeraden..

Maar nu komt het.. Het ging afgelopen weekend slechter met Mormeltje, dus man van de opgenomen vrouw, had broer van de opgenomen vrouw/vriendin/kennis gebeld om hem Mormeltje afgelopen maandag op te laten halen voor de dierenarts(?).. (Man werkt 5 dagen in de week op vrachtwagen en had zelf geen tijd)

De broer had Mormeltje dus opgehaald.. en haar gewoon vermoord!!! Hoe weten we (gelukkig) niet..

Dit hoorde mijn moeder vandaag, broer was toevallig ook op visite en toen de opgenomen vrouw/vriendin/kennis vroeg 'Wat was er nou aan de hand bij de dierenarts, waardoor ze zo ziek was?' Was zijn antwoord: Ik ben niet bij de dierenarts geweest... Vrouw/vriendin/kennis 'Dat dacht ik al... Ik hoef niet te weten hoe het gebeurt is' en verder NIKS, GEEN EMOTIE!? - verder in het gesprek werd het duidelijk dat Mormeltje zelf handig vermoord is.. Oja, ze had niks geleden........ :misselijk:

Mijn moeder en ik zijn kapot, verdrietig en ten einde raad.. Ik heb 114 Red een dier al gebeld.. maar konden geen melding maken omdat ik derde ben, en mijn moeder durft geen melding te maken omdat ze bang is dat ze onze eigen katten iets aan gaan doen (die familie is gestoord gewoon.. Katten zijn muizenvangers en niets meer of minder, voor hen dan he.... en ze weten donders goed waar we wonen, namelijk 2 straten verder..), 3 van de 7 komen namelijk gewoon nog buiten.. en zij zijn niet binnen te houden.. helaas.. En omdat mijn moeder de enigste is die het weet buiten de vrouw/vriendin/kennis weten zij dat de melding van ons moet komen..

Als ze nou gewoon gebeld had, dan was ik wel met Mormeltje naar de dierenarts geweest zodat ze of geholpen kon worden of in een rustige dood zou kunnen sterven..

Woede en verdriet overheerst hier.. (Netjes uitgedrukt..)

& die andere 3 katten moeten hoe dan ook weg! maar hoe..? :cry:

R.I.P. Mormeltje.. 9 jaar.
"We moesten de kinderen wegdoen omdat onze katten allergisch bleken te zijn."

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 09 oktober 2013 - 21:52

Amai, wat een vreselijk verhaal !!!!
Hopelijk kunnen die andere 3 katjes op één of andere manier geplaatst worden !!!
Veel succes !!

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#3 Geplaatst 09 oktober 2013 - 22:57

Rust zacht mormeltje. Er zijn helaas nog ontelbaar veel diertjes voor wie "de mens" het grootste monster is. Wraakroepend.
Veel sterkte, en hopelijk kunnen jullie de andere drie katjes nog een warme thuis bezorgen.

Inge64
Inge64
  • 41 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 09 oktober 2013 - 23:33

Dit is echt wraakroepend, ik snap niet dat mensen zo in mekaar kunnen zitten, laat het diertje dan helpen als er niets meer aan te doen is , maar aub toch niet zelfstandig gaan doen. Ik voel echt met jullie mee :( veel sterkte en hopelijk voor de andere poesjes word er nog iets op gevonden om deze desnoods even te plaatsen.

_Athena_
_Athena_
  • 443 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 10 oktober 2013 - 09:37

Wat een vreselijk verhaal.  Sommige mensen vinden nog steeds dat een dierenarts te kostelijk is en dat het dier dan maar beter dood is.  Hopelijk wordt er nog een oplossing gevonden voor de drie andere katjes.

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 15 november 2013 - 17:08

:(