Spring naar inhoud

- - - - -
Sphynx

Probleempjes met men sphynx

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
chenz
chenz
  • 2 berichten

#1 Geplaatst 11 oktober 2013 - 14:09

Hallo, ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik wat ten einde raad ben met men Sphynx,
ik heb een vrouwtje van 3 jaar en een mannetje van 5 jaar, de laatste heb ik 2 jaar geleden geadopteerd.
Niet zolang nadat hij bij ons is komen wonen , is hij op sukkel geraakt.
Hij niest heel vaak met het nodige groene snot, ook heeft hij vaak adem tekort, maar de dierenarts zegt dat dit ademtekort reverse sneezing is (achterstevoren niezen) vroeger was dit af en toe, maar de laatste tijd is het meermaals per dag. Al diverse antibioticakuren zijn er geprobeerd, het beterd telkens wel, maar eens de kuur gedaan is, begint het niezen en dergelijke terug opnieuw.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Grts

Bijgevoegde thumbnails

• maart 2013 103.JPG

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 11 oktober 2013 - 14:35

misschien kan je dit beter plaatsen bij de rubriek 'medisch en gezondheid'.... daar past het beter in :) In ieder geval veel beterschap voor je manneke !

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 11 oktober 2013 - 16:41

eens bij andere dierenarts gaan...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 11 oktober 2013 - 18:15

Onze mira doet ook af en toe aan reverse sneezing maar zonder snot, normaal mag daar geen snot of zo bij zijn, vooral groene snot betekent ontsteking. Ben je zeker dat hij eerder niet chronische niesziekte heeft?
Mira heeft nooit medicatie moeten nemen voor reverse sneezing, onze chihuahua doet het soms ook

Miriam1982
Miriam1982
  • 119 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 11 oktober 2013 - 22:48

Ik zou ook es een second opinion bij een andere da vragen.

chenz
chenz
  • 2 berichten

#6 Geplaatst 11 oktober 2013 - 23:19

Net weer andere medicatie gehad, ben benieuwd, maar de DA sluit niesziekte uit, omdat dit toch wel besmettelijk is, en men andere sphynx is kerngezond

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 12 oktober 2013 - 10:09

het kan zeker om niesziekte gaan hoor, als het veroorzaakt wordt door een bacterie (groen snot wijst daar wel op) dan hoeft de ander daar geen last van te hebben.
Ook kan het zijn dat het immuunsysteem van de ander net iets beter werkt waardoor hij geen last heeft.

Ik zou een snotje op kweek laten zetten, zodat je weet wat er speelt. En zeker een tweede opinie vragen, een da die niesziekte uitsluit op basis van een andere kat die er geen last van heeft, vind ik een beetje vreemd...........

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 12 oktober 2013 - 13:42

Bekijk berichtchenz, op 11 oktober 2013 - 23:19, zei:

Net weer andere medicatie gehad, ben benieuwd, maar de DA sluit niesziekte uit, omdat dit toch wel besmettelijk is, en men andere sphynx is kerngezond

Onze Jinx heeft chronische niesziekte, en de andere 16 hebben het niet. Iedere kat vangt dat niet op.
Rare dierenarts die zo iets zegt. Ga voor een tweede opinie bij een andere dierenarts, en zeg niets over dierenarts 1, anders zouden ze mekaar wel eens naar de mond kunnen spreken. Gewoon zien wat die ervan vindt.

Bewerkt door catherine, 12 oktober 2013 - 13:43.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#9 Geplaatst 17 oktober 2013 - 01:24

Onzen diddl heeft regelmatig al opstoten gehad van niesziekte, wij hebben 4 sphynxen, de andere 3 hadden daar dan geen last van hoor...
Groen snot wijst inderdaad op een ontsteking ergens.
Onzen diddl heeft ondertussen chronisch sinusit ontwikkeld en heeft regelmatig groene snottebellen, bij opstoten ervan moet hij veraflox nemen.
Dan is t een tijdje beter tot het terug opflakkert
Onze andere drie hebben daar dus ook gene last van.
Ik zou een andere dierenarts raadplegen voor een tweede mening.
want t is inderdaad maar vreemd dat je dierenarts niesziekte uitsluit op basis van t feit dat je andere poezel er geen last van heeft
Geplaatste afbeelding

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Sphynx