Spring naar inhoud

- - - - -

Vraag ivm konijnen

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 12 oktober 2013 - 16:19

Hey,

We hebben een nieuw hok voor de dames en we zouden ze nu graag een vast plekje geven op de gazon.
De plaats waar ik ze eventueel wil zetten is nog niet zo lang geleden ingezaaid.
Dat gras is ondertussen 2 keer afgereden. Dus is al wel  een maand of 2 oud natuurlijk.

Kunnen konijnen tegen jong gras? Of moet ik een ander plekje zoeken?

Alvast bedankt!

Grtj Caro

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 12 oktober 2013 - 19:36

Als ze gewoon zijn om regelmatig gras en verse groenten te krijgen mag dit normaal geen probleem geven vermoed ik.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 12 oktober 2013 - 19:50

Weet wel dat konijnen graven. En als ik zeg graven dat zijn dan echt wel heel grote gangen. Wij hebben deze week de konijnen naar een andere plaats in de tuin verhuisd, waar de ondergrond verhard is zodat ze niet meer kunnen graven. Hun gangen waren zeker een halve meter diep en vraag me maar niet hoeveel meters lang !!! We hadden een perkje met 4 konijnen die dus een 5-tal heel diepe gangen hebben gegraven en een perkje met 2 konijnen die het dan deden met 1 gang. Ze hadden allemaal een drietal wind- en waterdichte hokken dus het was niet dat ze onder de grond moesten wonen. nu zitten ze allemaal op verharde grond en misschien vinden ze dat nu wel niet zo leuk, maar het is tenminste minder gevaarlijk als je in hun perkje rondloopt...
Gras lijkt me voor konijntjes die groen gewoon zijn zeker geen probleem.
tip: die van ons zijn gek van selderblaadjes. We hebben deze zomer niets anders in de moestuin gezet dan selder ;). Gelukkig weten we nu een groentengroothandel waar we wekelijks een paar bakken selderblaadjes mogen gaan halen ;)

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 13 oktober 2013 - 08:12

Ze zijn gewoon om in een ren op gras te zitten, groenten krijgen ze niet.
Maar ik vind de ren nu veel te klein geworden (ze zijn al bijna volgroeid nu) en daarom krijgen ze een vast stuk van de tuin.

Joske: Er komt zowiezo draad op de grond :) Dat de dames kunnen graven heb ik al meerdere malen kunnen ondervinden.
Zelfs met de draad op de grond krabt Nibble zo net tussen het vakje :) Maar ze kunnen in elk geval GEEN tunnel graven :)
Groentjes geef ik niet. Ik geef wel wilgentakken met de blaadjes. Wij hebben knotwilgen in onze tuin, dus een overvloed aan zo'n dingen :)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 13 oktober 2013 - 10:42

Een goed idee om een draad op de grond te leggen. Die van ons hadden gras, maar dat aten ze nooit op. We moesten de cavia's nu en dan wisselen van hok om al het gras weg te krijgen. Gekke konijnen zeker ;)
Je mag blij zijn dat ze geen tunnel kunnen graven want zoals gezegd zijn die gigantisch lang en diep ;)

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 13 oktober 2013 - 11:34

Wij hebben ze tot nu toen wekelijks verzet en dat gras dat ze hadden was na 1 tot 2 dagen al op :)

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 13 oktober 2013 - 16:48

Dat zijn dan wat je noemt verstandige konijnen ;)