Spring naar inhoud

- - - - -

Buddy het zwijntje

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Neleke
Neleke
  • 18 berichten

#1 Geplaatst 14 oktober 2013 - 18:04

Heykes allemaal,

Somstrek ik mijn haar uit mijn hoofd van mijn zwijn Buddy!
Stijn zal hem goed genoeg kennen :)
Is een doodbrave kat maar echt krapuul.
Deze nacht heeeel de nacht liggen miaaaauwen en springt tegen deur om zie open te krijgen.
En ja hoor dat kan hij als de beste binnendraaiende buitendraaiende deuren krijgt ze allemaal open.
Hij spint als de luidste jankt als de luidste is gewoon een lamme goedzak.
Maar hij mag niet naar boven. Aangezien de kinderen boven hun kamers hebben en hij soms eens accidentje heeft beter niet.
Kan je hem dit afleren deuren open te doen en lawaai te maken voor gans de buurt?
Hij is niet vals ofzo maar gewoon ja krapuul deugnietenstreken.

Heb hem al van kitten af aan en snap echt niet hoe hij dat geleerd heeft.

Dus alle tips zijn welkom :)

Ahja vandaag zo een catit speelrail gekocht maar niet veel intresse in van zowel mn oude loebassen als de kittens :d

fototje in bijlage van mn varkentje :d

Bijgevoegde thumbnails

• 74098_1655834685486_6575532_n.jpg

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 14 oktober 2013 - 18:06

Wat een leuk varkentje heb je daar! Trouwens leuk om je gisteren op show te leren kennen ;-)
  Geplaatste afbeelding

Neleke
Neleke
  • 18 berichten

#3 Geplaatst 14 oktober 2013 - 18:16

Heykes ja is een brave ze maar soms echt e dan pffff...
Is echt een allemans vriend honden katten kittens mensen alles en iedereen is zn vriend.
Is ook een serieus beest maar is soms echt om horendol van te worden...
Erg e en begrijp me niet verkeerd zie hem doodgraag maar soms denk je.
Miaaaauw wil naar buiten doe je deur open wilt niet ok deur toe 5 min erna miaaaaaaaaauw... Terug deurtje open.
En dan snachts ook nog.
HEEEEEEELP :p

En indd super jullie te leren kennen! Prachtige katten! Was leuk maar de namen ben ik alweer vergeten sorry e :)

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 14 oktober 2013 - 19:36

Kan je de deurklink niet omhoog of omlaag zetten? Balou kan ook deuren open maken, heeft ze vroeger nooit gedaan en in een weekend toen ze verplicht binnen moest blijven (want ik was een weekendje weg), heeft ze dus voor mekaar gekregen de deur open te maken....mn buurvrouw dus lichtelijk in paniek, want beide katten waren het huis uit. Later zag ik dus dat ze gewoon op de klink sprong en hoppa open...1 kat van mijn vader kan dat ook, maar die maakt alles open, kastjes..laadjes..enzo. Laadjes deden die van mij ook altijd open trouwens. Ik heb de klink toen omhoog gezet bij die deur.

Verder negeren, snap dat dit moeilijk is...kon ik ook moeilijk hoor, maar wilden ze snachts binnen hebben...maar rond 4/5 uur snachts miauwde ze altijd en ja dan liet ik Balou toch maar naar buiten, en dat heb ik 3 jaar zo gedaan haha..Nu mag ze snachts wel naar buiten (ben verhuisd), maar ligt ze eigenlijk altijd binnen. En ook heel herkenbaar voor de deur staan miauwen, doe je deur open gaat ze niet naar buiten..of staat ze binnen 5 minuten weer aan de andere kant van de deur te miauwen.
Heb je geen kattenluikje? (heb ik wel hoor, maar ze staat altijd aan de verkeerde kant van het huis haha)
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#5 Geplaatst 14 oktober 2013 - 19:54

Ik heb er hier ook zo ene die elke deur open krijgt en anders wel miauwt tot hij zijn zin krijgt :d Maar denk net iets minder erg dan bij jouw zwijntje :d Maar die rostjes staan dan ook bekend voor hun gedrag hé ;) Wel een mooi katje en inderdaad, heel fijn om je te leren kennen gisteren!

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 14 oktober 2013 - 20:13

Ja dat zeggen ze wel vaker van rostjes, zal dat toevallig zijn?Hier is het trouwens een koetje die het doet...maar bij mn pa ook een rosse kat, elke keer als de tussendeur open gaat door hem (buitendeur staat bij mn pa altijd open, tussendeur dicht)schrik ik, want dan denk ik dat er iemand binnenkomt, maar dat is Joey meestal haha.
Geplaatste afbeelding

Neleke
Neleke
  • 18 berichten

#7 Geplaatst 14 oktober 2013 - 21:57

ja hier was hij nog kittn nu is het echt een mega kat... Echt zwaar...
Braaf beestje maar soms echt haalt hij het bloed vanonder de nagels.
Ja kattenluikje is lastig want living komt in hal uit die naar buiten gaat :p
En ja door een schuifraam moeilijk een luikje te maken e :d

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 14 oktober 2013 - 22:03

Hmm ja das inderdaad wel lastig. In mn vorige huis kon ik ook geen luikje plaatsen, toen opgelost door ze via een raampje naar buiten te laten gaan. Via het aanrecht, en droger/wasmachine (stonden op elkaar) konden ze bij het raampje komen en vanaf daar was er een plankje naar de schutting toe, zou zoiets kunnen bij jou? Of is er geen andere deur waar ie evt een luikje in kan?
Geplaatste afbeelding

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 14 oktober 2013 - 22:53

Probeer hem anders 's avonds af te matten met een speelhengel en net voor je gaat slapen eten te geven. De kans bestaat dat hij 's nachts niet meer van zich laat horen. Desnoods allerlei dingen achterlaten waar hij zich 's nachts mee kan bezig houden. Speeltjes met geur op, voerbal met brokjes in, brokjes verstoppen onder kussens en op hoogtes. En je moet ook eens proberen om brokjes of snoepjes in die speelrail te leggen. Dat vinden ze ook vaak leuk om die er van tussenuit te vissen. Misschien dat ze zo de smaak van het spelen te pakken krijgen? Voor de rest het slechte gedrag negeren, in de mate van het mogelijke. ;)

En het was inderdaad leuk je gisteren te leren kennen. :)

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 14 oktober 2013 - 23:01

Dan moet je wel een kat hebben die van spelen houdt...hier kan hier 10 minuten met een hengel zwaaien maar mn kat kijkt er alleen maar dom naar, onder een laken wilt ze nog wel aanvallen, maja is vaak van korte duur. Snoepjes lust ze wel, maar ze is te lui om ze ergens tussenuit te vissen...vraag me af en toe af of ik wel een echte kat heb hahaha....Maja de keren dat ze wel echt speelt dan geniet ik daar volop van, en ik blijf ook maar speelgoed aanschaffen, ondanks dat het meestal kansloos is....naja nu 2 fretjes die er mee spelen, hoewel na een dag is het meestal kapot hahahaha...
Geplaatste afbeelding

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 15 oktober 2013 - 08:13

Ja Buddy is echt een zwijn... maar een dolgelukkige kat... echt zo een lamme goedzak, een kat met het gedacht ik ben groot, ik ben dik en ik vind het geweldig!!!
Probleem is vooral dat als hij denkt, ik wil mss even buiten... dat hij dat ook direct met veel enthousiasme aankondigt...

Maar Nele om je verder te helpen zit er eigenlijk maar 1 ding op. Wanneer hij iets doet wat je niet wilt hem gewoon negeren, ik weet het bij Buddy is het niet gemakkelijk maar echt consequent negeren.
Wanneer hij bv braaf aan de deur gaat zitten, hem dan buiten laten, zo leert hij oh ok miauwen helpt niet, gewoon gaan zitten en de deur gaat open...
Voor de rest voor je gaat slapen met hem spelen... Flying Frenzy is echt een geweldig dingske ervoor :d of bv laserlampje... even ontdekken wat zijn jachtinstinct prikkelt en leef je daar mee uit :)

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 15 oktober 2013 - 08:21

oh en Nele... Karin haar katje is Cookietje ;)