Spring naar inhoud

- - - - -

Katten achter de TV

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 15 oktober 2013 - 08:38

Mijn poezen hebben ontdekt dat er een gat zit in de T.V. kast waar de kabels door gaan. Natuurlijk is dat gat nu net groot genoeg om een kitten door te laten en ze hebben de hele ochtend al achter de T.V. gehangen. Iedere keer klimmen ze dan weer uit het gat langs de flatsceen omhoog, en dat ding staat dan fameus te wankelen, zeker als Léon er met al zijn gewicht op hangt.
Ik moet nu gaan werken maar als ik thuis kom moet ik een constructie maken zodat ze er niet meer achter kunnen want ik vrees dat ze de T.V. kapot gaan laten vallen... en voor de T.V. is dat nog niet zo erg, maar als er een van hen onder zit is het een stuk erger!

Als er iemand al een idee heeft hoe je dit gat kan dichten zijn tips altijd welkom! Als ik thuis kom kwart na zeven is mijn inspiratie waarschijnlijk op.
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 15 oktober 2013 - 08:47

Karton en plakband kan al een eerste hulp zijn

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 15 oktober 2013 - 08:56

Ik heb in het begin ook veel met karton en plakband afgeplakt/afgewerkt.
Je hebt op deze manier niet veel materiaal nodig, het is rap in elkaar gestoken en eens ze te groot zijn om erdoor te kunnen is het snel weggegooid.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 15 oktober 2013 - 11:19

Idd karton nemen en juist gaatje maken waar kabels door kunnen en dan voor het gat plakken van de kast zo kunnen ze er niet meer door.
Hier gaan de volwassen katten altijd achter onze tv zitten op de decoder die is lekker warm. Dus heb ik een houten plankje gezet dat ze niet meer erdoor kunnen.

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 15 oktober 2013 - 11:43

jaloeziedraad  of kippedraad, laat nog iets meer verluchting toe dan een stuk karton
zelfs een oude nylonkous of panty kan handig zijn :p

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 16 oktober 2013 - 22:41

Bedankt voor de tips. Heb het karton en plakband geprobeerd voor ik vertrokken was naar het werk, maar mijn lieverdjes hebben het er gewoon afgehaald... hmmm... :o

Een oude Nylon kous? Um.... Denk ook niet dat dat lang gaat leven hier... kippendraad kan ik wel eens proberen maar ik kan er pas dit weekend achter. pfffff... Gelukkig tot nu toe nog geen ongelukken gebeurd (en ik hou hout vast).
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”