En er nog aan toevoegen: ik walg van mensen die gisteren op de facebookpagina reageerden in de trant van: 'maar ik heb mijn pup daar gehaald en die is gezond'.
Dus ja, jouw pup is gezond, maar de andere 5 van dat nest gingen dood. Maar jouw pup is gezond ja! Ze moesten de waarheid binnenmeppen bij zo'n kortzichtige types.
Jezus, dat het moederdier in een hokje zit en enkel mag gedekt worden en mag bevallen dat deert hen niet he, want hun pup is gezond.
Dat die dieren mishandeld worden en als ze te oud worden of geen pups meer voortbrengen in asielen terechtkomen of nog erger, dat deert niet he want hun pup is gezond.
Dat pups veel te jong van hun moeder weggehaald worden om op een vrachtwagen / camionette gepropt te worden om naar hier gebracht te worden uit oostbloklanden, waarbij massa's diertjes reeds sterven onderweg naar hier terwijl ze opgelosten zitten samen met hun broertjes en zusjes. Dat deert hen niet wan hun pup is gezond.
Dat zieke puppy's gewoon teruggenomen worden door de winkel en je een andere krijgt waarbij het zieke diertje een (hopelijk snel) dood mag sterven, dat deert hen niet want hun pup is gezond.
Dit maakt mij woest.
Onwetendheid ok, héél erg, maar alle respect. Er zijn ook mensen die het gewoon niet door hadden, maar veel van die mensen maken gelijkaardige dingen mee als je hier kan lezen:
http://www.hondenvri...bij-in-gewicht/
En dit diertje is er goed vanaf gekomen. Er zijn er veel meer die het niet mogen halen.
Dat er mensen zijn die dan zo een beulen kunnen verdedigen, daar walg ik van. Echt waar!