Spring naar inhoud

- - - - -

Strijd tegen broodfok op gang getrokken?

• Log in om te reageren
79 reacties op dit onderwerp
fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 15 oktober 2013 - 10:16

Zoals misschien al velen gezien hebben is Ann Lemmens, bekend van bv. So you think you can dance, openlijk begonnen met een strijd tegen broodfok.  Ze heeft een lijst opgesteld van een 100 tal bekende broodfokkers.  Dit wordt haar echter niet in dank afgenomen. (http://www.she.be/ce...epage_blokboven)

Zo een initiatief kan ik enkel maar toejuichen.  Veel miserie en verdriet wordt hiermee vermeden.

In de media wordt er echter niet zo goed op gereageerd.

Vinden jullie dat ze te ver gaat?  Of gaat er eindelijk iemand ver genoeg.  Ik kan haar initiatief alleen maar steunen, maar denkt iedereen er zo over?

Op hondenvrienden.be wordt alvast veel gereageerd op dit initiatief:

[Knip]

Bij katten komt het fenomeen broodfok toch ook voor?  Zijn hier mensen mee bezig hier iets aan te doen?

Bewerkt door Pixel, 15 oktober 2013 - 10:23.
Reden van bewerken: Link verwijderd, werkt niet als gast.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 15 oktober 2013 - 10:42

Super dat er eindelijk iemand het initiatief neemt om zoiets openlijk te delen!
Dikke pluim voor An!

Enkel het volgende vind ik raar:

De dierenrechtenorganisatie Bild reageert verbaast op Lemmens' initiatief. "Ze heeft geen been om op te staan. Ik hoop dat ze genoeg geld heeft om alle rechtszaken te betalen", klinkt het daar in Het Laatste Nieuws.

Hoort Blid hier niet in mee te gaan? Zij staan toch voor dierenrechten?
Hiermee lijkt het mij dat Blid het niet eens is met An... Bizar!

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 15 oktober 2013 - 10:47

Ik vind het alvast super!!
Maar ze moet wel goed uitkijken dat de adressen in die lijst echt wel effectief broodfok is. Anders doe je iemand z'n reputatie helemaal om zeep en dat is ook weer niet de bedoeling natuurlijk.

Maar als het wel degelijk om broodfok gaat kan ik het alleen maar aanmoedigeb wat Ann Lemmens doet!
En omdat ze bv is heeft dat nog meer impact wat dit initiatief alleen maar ten goede kan komen!

Time spent with cats is never wasted

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 15 oktober 2013 - 10:52

ze heeft de lijst ondertussen al van haar facebook gehaald wegens teveel klachten...
bepaalde "fokkers" hadden gereageerd... ondanks dat ze meer dan 40 rassen verdelen en ook puppy's "op bestelling" kunnen leveren :misselijk:

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 15 oktober 2013 - 11:02

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 15 oktober 2013 - 10:52, zei:

ze heeft de lijst ondertussen al van haar facebook gehaald wegens teveel klachten...
bepaalde "fokkers" hadden gereageerd... ondanks dat ze meer dan 40 rassen verdelen en ook puppy's "op bestelling" kunnen leveren :misselijk:

Ze wordt op dit moment door de kranten publiek aan de schandpaal genageld.

De kranten vragen een reactie aan de uitbaatster van de 'W**fkesr*nch en profileren dat mens als een goede fokster die aan alle regels voldoet terwijl het een notoire broodfokker is zonder hart.  En idd, ze heeft een erkenning van het FOD, maar er is ook geen controle, wat is zo'n erkenning dan waard?

Bekijk berichtCarowlina, op 15 oktober 2013 - 10:42, zei:

Enkel het volgende vind ik raar:

Hoort Blid hier niet in mee te gaan? Zij staan toch voor dierenrechten?
Hiermee lijkt het mij dat Blid het niet eens is met An... Bizar!

Ik heb Blid altijd een warm hart toegedragen en heb ze ook al eens ingeschakeld, maar met dit is mijn vertrouwen gekelderd.  Begrijp niet dat ze hier hun handen van af houden terwijl ze aan de andere kant hun grote liefde voor dieren uitdragen.  Ik vind dit wraakroepend en vraag me af wat hen bezielt om nu zo te reageren.

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 15 oktober 2013 - 11:02

mja probleem is vooral dat de wet die zaken beschermd... uiteraard die zien enkel de belastingen op al hun verkopen...

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 15 oktober 2013 - 11:10

En er nog aan toevoegen: ik walg van mensen die gisteren op de facebookpagina reageerden in de trant van: 'maar ik heb mijn pup daar gehaald en die is gezond'.

Dus ja, jouw pup is gezond, maar de andere 5 van dat nest gingen dood.  Maar jouw pup is gezond ja!  Ze moesten de waarheid binnenmeppen bij zo'n kortzichtige types.
Jezus, dat het moederdier in een hokje zit en enkel mag gedekt worden en mag bevallen dat deert hen niet he, want hun pup is gezond.
Dat die dieren mishandeld worden en als ze te oud worden of geen pups meer voortbrengen in asielen terechtkomen of nog erger, dat deert niet he want hun pup is gezond.
Dat pups veel te jong van hun moeder weggehaald worden om op een vrachtwagen / camionette gepropt te worden om naar hier gebracht te worden uit oostbloklanden, waarbij massa's diertjes reeds sterven onderweg naar hier terwijl ze opgelosten zitten samen met hun broertjes en zusjes.  Dat deert hen niet wan hun pup is gezond.
Dat zieke puppy's gewoon teruggenomen worden door de winkel en je een andere krijgt waarbij het zieke diertje een (hopelijk snel) dood mag sterven, dat deert hen niet want hun pup is gezond.

Dit maakt mij woest.

Onwetendheid ok, héél erg, maar alle respect.  Er zijn ook mensen die het gewoon niet door hadden, maar veel van die mensen maken gelijkaardige dingen mee als je hier kan lezen:
http://www.hondenvri...bij-in-gewicht/
En dit diertje is er goed vanaf gekomen.  Er zijn er veel meer die het niet mogen halen.

Dat er mensen zijn die dan zo een beulen kunnen verdedigen, daar walg ik van.  Echt waar!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 15 oktober 2013 - 11:11

Verschoot ook eigenlijk toen ik las die de vorige eigenaars van het opgedoekte petcenter in schulen gewoon lekker verder doen van bij hun thuis uit.

Je kan dit nooit open en bloot zetten ze klagen je direkt aan wegens laster en eerroof.
Denk niet dat er veel te beginnen is tegen broodfokkers.

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 15 oktober 2013 - 11:12

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 15 oktober 2013 - 11:02, zei:

mja probleem is vooral dat de wet die zaken beschermd... uiteraard die zien enkel de belastingen op al hun verkopen...

Inderdaad, het welzijn van kittens en pups is van geen belang.  Opbrengen moeten die beestjes doen.  Dat is ook de merde he, het verhandelen in dieren vallen puur onder het consumentrecht wat maakt dat deze dieren behandeld worden als een kapotte tv.  Maar dit zijn levende wezens!

Het is onbegrijpelijk dat hier niets aan gedaan wordt.  Alez, ik kan dit niet begrijpen.  Blijkbaar hebben de politiekers en de maatschappeij redenen genoeg om dit zo te laten.

Er zou zo veel verdriet en leed vermeden kunnen worden als er eens een politieker met ballen was.  Maar het brengt niks op he.

Bewerkt door fieke0509, 15 oktober 2013 - 11:24.

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 15 oktober 2013 - 11:19

1 politieker met ballen is niet genoeg... moeten een paar partijen zijn die daarvan overtuigd zijn en er iets aan willen doen...

heb zo onlangs nog een verhaal gehoord ivm politiekers... ze wouden graag iets afschaffen, alles uitgewerkt tot het bij de bevoegde minister om het in te dienen... letterlijke reactie: zijde zot? zowel ik als minister x, y en z hebben bestuurszetels in die organisaties, smijt maar rap weg!

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 15 oktober 2013 - 11:22

Ik juich het initiatief van An Lemmens alleen maar toe!

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 15 oktober 2013 - 11:28

ik ben ook totaal PRO!
En vindt het eigenlijk heel spijtig dat An zo wordt aangevallen...dit terwijl er zo veel zijn die haar daar in steunen.
Spijtig dat de negativiteit overheerst tov de steun :(

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 15 oktober 2013 - 11:34

Ik heb hier denk ik toch ook al over een paar 'fokkers' gelezen die op die lijst stonden, zoals Droopy bv.

http://www.nieuwsbla...131014_00791013

Voor als iemand het nog niet heeft gelezen.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 15 oktober 2013 - 11:58

Het is echt triest dat fokkers met véél verschillende rassen (zoals oa W.... R.nch) blijven volhouden dat ze geen broodfokkers zijn...
Echt triest.

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 15 oktober 2013 - 11:59

Bekijk berichtCarowlina, op 15 oktober 2013 - 11:58, zei:

Het is echt triest dat fokkers met véél verschillende rassen (zoals oa W.... R.nch) blijven volhouden dat ze geen broodfokkers zijn...
Echt triest.

Ik vind het nog triester dat kranten hen aanspreken om zich te verdedigen!  Smeerlappen zijn het, zonder hart.