Spring naar inhoud

- - - - -

Strijd tegen broodfok op gang getrokken?

• Log in om te reageren
79 reacties op dit onderwerp
Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 15 oktober 2013 - 12:03

ja awel dat vind ik nu ook niet zo verstandig van de media. Ze gaan er zomaar van uit dat Ann Lemmens "liegt" terwijl ze dit moment beter zouden aangrijpen om eens echt te tonen hoe deze handelaars werken. De media is al lang niet meer de waakhond van de maatschappij.
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 15 oktober 2013 - 12:05

Echt top van haar :)

Zonde dat ze zoveel tegenwind heeft :( en dat die w...r.nch blijft bestaan begrijp ik ook niet, ze hebben een nummer, ze worden gecontroleerd enz...
awel dat begrijp ik ook niet, die wetten moeten dringend aangepakt worden, zodat zo'n groothandelaars broodfokkers met dieren ophouden te bestaan.

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 15 oktober 2013 - 12:12

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 15 oktober 2013 - 10:52, zei:

ze heeft de lijst ondertussen al van haar facebook gehaald wegens teveel klachten...
bepaalde "fokkers" hadden gereageerd... ondanks dat ze meer dan 40 rassen verdelen en ook puppy's "op bestelling" kunnen leveren :misselijk:

Indien iemand de lijst wil inkijken, er zijn mensen die hem gekopieerd hebben voor hij verdween.

Bekijk berichtSolotje, op 15 oktober 2013 - 12:05, zei:

Echt top van haar :)

Zonde dat ze zoveel tegenwind heeft :( en dat die w...r.nch blijft bestaan begrijp ik ook niet, ze hebben een nummer, ze worden gecontroleerd enz...
awel dat begrijp ik ook niet, die wetten moeten dringend aangepakt worden, zodat zo'n groothandelaars broodfokkers met dieren ophouden te bestaan.

Als we telefacts van een tijd terug mogen geloven wordt er eigenlijk zo goed als niet gecontroleerd wegens geld- en personeelsgebrek.  Dus tja, dan kunnen ze lekker blijven verder doen he.

En sommige fokkers moeten de deuren sluiten maar openen dan gewoon onder een andere naam opnieuw.

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 15 oktober 2013 - 12:27

Wat ik wel spijtig vindt, is dat er geen weerwoord komt van kennels die wel al het nodige doen.
ter verduidelijking : als er hier op het forum iemand langs komt en zegt ik wil een brits korthaar kopen en ga bij "broodfokker X".
Dan weet ik op voorhand dat Anja, Stijn, Hilleke en talloze andere hier ook constructief gaan uitleggen waar er het verschil zit. Wat zij anders doen ed.

Zouden de goede kennels en de rescues hun tandje bijsteken dan zou An haar zogezegde aanval al serieus wat onderbouwd zijn.
wat no way dat ze bij die broodfokmachines resultaten kunnen voorleggen van de noodzakelijke testen

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 15 oktober 2013 - 12:29

Ik weet eigenlijk niet of dit het opzet is van Ann Lemmens want zij promoot asieldieren.

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 15 oktober 2013 - 12:41

Bekijk berichtfieke0509, op 15 oktober 2013 - 12:29, zei:

Ik weet eigenlijk niet of dit het opzet is van Ann Lemmens want zij promoot asieldieren.

Nee waarschijnlijk niet haar opzet, maar wel voor een groot aantal punten éénzelfde strijd.
Hoe vaak wordt er niet gevraagd waarom een rasdier bij de ene 600 kost en bij een ander 200? En dan het standaardantwoord die de bedotte partij meestal krijgt, "zonder stamboom is het goedkoper" :misselijk:  en nog zo 1000 voorbeelden

Bewerkt door Selmo, 15 oktober 2013 - 12:59.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 15 oktober 2013 - 13:41

Ik vroeg het me al af hoe lang dat online ging blijven staan. Was wel te verwachten dat die fokkers of onwetende kopers gingen reageren. Hopelijk voor haar krijgt ze geen klacht wegens smaad.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#23 Geplaatst 15 oktober 2013 - 13:56

Ik vind het zeer moedig wat ze doet, want jammer genoeg kan of wil de overheid niets doen tegen broodfokkers (de wetgeving zit vol achterpoortjes waardoor de broodfokker gewoon volop verder kan doen). Het is de consument die een goede voorlichting moet krijgen, want jammer genoeg (en dat merk ik nu ook door kittens te hebben) zijn er vele mensen héél ongeduldig en willen ze snel hun diertje in huis, en ja, ze zijn allemaal leuk en lief en schattig .... dus waarom niet bij een broodfokker kopen die keuze in overvloed heeft en ze kunnen dan ook nog eens direct mee naar huis O:) .
Jammer genoeg beseffen ze niet (of te laat) dat ze geen raszuiver diertje hebben gekocht, en de kans heel groot is dat het diertje ziek is en ze hoge medische kosten gaan hebben.

Als deze zaken geen pups of kittens meer verkopen, stopt het voor hun zowieso want dan hebben ze geen inkomsten. En ok, ik vraag me dan ook af, wat met die pupjes/kittens en al die ouderdieren. Maar als men hierin enkel maar zijn hart blijft volgen en niet zijn verstand gebruikt gaat er nooit iets gedaan worden hieraan.

Bewerkt door hilleke, 15 oktober 2013 - 15:33.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 15 oktober 2013 - 14:10

Het zal er waarschijnlijk niet op beteren met de overheid, nu met het opsplitsen van de bevoegdheden gaat het luik dierenwelzijn voor Vlaanderen naar de Vlaamse overheid en blijft het helaas niet meer een federale bevoegdheid. Als dit bij de dienst van de landbouw terechtkomt, dan is de kans groot dat we weer terug een paar grote stappen achteruit moeten. Nu zit het nog op federaal vlak bij de dienst volksgezondheid en sindsdien was er een heel wat vooruitgang geboekt dan toen het vroeger nog bij landbouw zat, landbouw deed namelijk weinig of niets voor de huisdieren.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#25 Geplaatst 15 oktober 2013 - 14:37

Dat BLID dit niet steunt is weer geen verwondering voor mij natuurlijk.
Valt geen geld mee te rapen hé.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 15 oktober 2013 - 16:07

BLID heeft op facebook een aantal post gedaan.

ik ben niet gekend met de organisatie maar hoewel ik hun reactie stom vind snap ik een deel van de achterliggende motivatie wel.
De lijst van Ann wordt helaas niet gesteund door getuigenissen, waardoor de kans dus vrij was aan die leuke broodfokkers om aan te vallen. Want ja met zo véél honden die je zo fantastisch verzorgd heb je nog een zee van tijd over natuurlijk :/

Eigenlijk zo de lijst moeten aangevuld worden met getuigenissen, mensen die er niet voor terugdeinzen om zowel hun naam als hun verhaal publiek te laten gaan. Daar kunnen onze broodfokkers niets tegenin brengen

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 15 oktober 2013 - 16:11

Bekijk berichtSelmo, op 15 oktober 2013 - 16:07, zei:

Eigenlijk zo de lijst moeten aangevuld worden met getuigenissen, mensen die er niet voor terugdeinzen om zowel hun naam als hun verhaal publiek te laten gaan. Daar kunnen onze broodfokkers niets tegenin brengen

Ja, dat zou idd een ogenopener zijn, maar mensen lijken hier nogal bang en afwachtend voor te zijn.  Er waren wel al een héél aantal mensen die in die zin gereageerd hebben op de lijst toen ze online kwam maar je kan dit niet meer zien omdat de lijst verwijderd werd.

Het is onthuntsend hoeveel mensen reageerden dat ze hun diertje verloren zijn.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#28 Geplaatst 15 oktober 2013 - 16:24

Nog maar eens wordt bevestigd dat het HK nummer een vrijgeleide is om omhet even wat te doen.  De fokkers met een HK nummer doen het voorkomen dat dit een kwaliteitslabel is. Terwijl juist hier de grootste drama's gebeuren.
Ann je bent vandaag mijn grote held! gelukkig eens iemand die durft te reageren.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 15 oktober 2013 - 16:25

Ja, dat zou dus opgelijst moeten worden.
Daar zou niets tegenin gebracht kunnen worden, want we zijn nog wel steeds vrij om onze ervaringen te delen en daar kunnen ze ons niet beletten van namen te noemen.

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 15 oktober 2013 - 16:28

Inderdaad, het zou overal vernoemd moeten worden, maar eerlijk?  Ik ben er ook niet zo scheutig op hoor.  Als je de dreigementen al zag die An oogstte met het posten van haar lijst.

En ook hier ben ik er niet gerust is, daar er heel wat gasten dit topic lijken te volgen.

Bewerkt door fieke0509, 15 oktober 2013 - 16:29.