Strijd tegen broodfok op gang getrokken?
#16 Geplaatst 15 oktober 2013 - 12:03

#17 Geplaatst 15 oktober 2013 - 12:05

Zonde dat ze zoveel tegenwind heeft

awel dat begrijp ik ook niet, die wetten moeten dringend aangepakt worden, zodat zo'n groothandelaars broodfokkers met dieren ophouden te bestaan.
#18 Geplaatst 15 oktober 2013 - 12:12
Stijn_Poezenpaleis:-), op 15 oktober 2013 - 10:52, zei:
bepaalde "fokkers" hadden gereageerd... ondanks dat ze meer dan 40 rassen verdelen en ook puppy's "op bestelling" kunnen leveren

Indien iemand de lijst wil inkijken, er zijn mensen die hem gekopieerd hebben voor hij verdween.
Solotje, op 15 oktober 2013 - 12:05, zei:

Zonde dat ze zoveel tegenwind heeft

awel dat begrijp ik ook niet, die wetten moeten dringend aangepakt worden, zodat zo'n groothandelaars broodfokkers met dieren ophouden te bestaan.
Als we telefacts van een tijd terug mogen geloven wordt er eigenlijk zo goed als niet gecontroleerd wegens geld- en personeelsgebrek. Dus tja, dan kunnen ze lekker blijven verder doen he.
En sommige fokkers moeten de deuren sluiten maar openen dan gewoon onder een andere naam opnieuw.
#19 Geplaatst 15 oktober 2013 - 12:27
ter verduidelijking : als er hier op het forum iemand langs komt en zegt ik wil een brits korthaar kopen en ga bij "broodfokker X".
Dan weet ik op voorhand dat Anja, Stijn, Hilleke en talloze andere hier ook constructief gaan uitleggen waar er het verschil zit. Wat zij anders doen ed.
Zouden de goede kennels en de rescues hun tandje bijsteken dan zou An haar zogezegde aanval al serieus wat onderbouwd zijn.
wat no way dat ze bij die broodfokmachines resultaten kunnen voorleggen van de noodzakelijke testen
#20 Geplaatst 15 oktober 2013 - 12:29
#21 Geplaatst 15 oktober 2013 - 12:41
fieke0509, op 15 oktober 2013 - 12:29, zei:
Nee waarschijnlijk niet haar opzet, maar wel voor een groot aantal punten éénzelfde strijd.
Hoe vaak wordt er niet gevraagd waarom een rasdier bij de ene 600 kost en bij een ander 200? En dan het standaardantwoord die de bedotte partij meestal krijgt, "zonder stamboom is het goedkoper"

Bewerkt door Selmo, 15 oktober 2013 - 12:59.
#22 Geplaatst 15 oktober 2013 - 13:41
#23 Geplaatst 15 oktober 2013 - 13:56

Jammer genoeg beseffen ze niet (of te laat) dat ze geen raszuiver diertje hebben gekocht, en de kans heel groot is dat het diertje ziek is en ze hoge medische kosten gaan hebben.
Als deze zaken geen pups of kittens meer verkopen, stopt het voor hun zowieso want dan hebben ze geen inkomsten. En ok, ik vraag me dan ook af, wat met die pupjes/kittens en al die ouderdieren. Maar als men hierin enkel maar zijn hart blijft volgen en niet zijn verstand gebruikt gaat er nooit iets gedaan worden hieraan.
Bewerkt door hilleke, 15 oktober 2013 - 15:33.
#24 Geplaatst 15 oktober 2013 - 14:10
#25 Geplaatst 15 oktober 2013 - 14:37
Valt geen geld mee te rapen hé.
Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over.
What part of 'Miauw' don't you understand!?
#26 Geplaatst 15 oktober 2013 - 16:07
ik ben niet gekend met de organisatie maar hoewel ik hun reactie stom vind snap ik een deel van de achterliggende motivatie wel.
De lijst van Ann wordt helaas niet gesteund door getuigenissen, waardoor de kans dus vrij was aan die leuke broodfokkers om aan te vallen. Want ja met zo véél honden die je zo fantastisch verzorgd heb je nog een zee van tijd over natuurlijk :/
Eigenlijk zo de lijst moeten aangevuld worden met getuigenissen, mensen die er niet voor terugdeinzen om zowel hun naam als hun verhaal publiek te laten gaan. Daar kunnen onze broodfokkers niets tegenin brengen
#27 Geplaatst 15 oktober 2013 - 16:11
Selmo, op 15 oktober 2013 - 16:07, zei:
Ja, dat zou idd een ogenopener zijn, maar mensen lijken hier nogal bang en afwachtend voor te zijn. Er waren wel al een héél aantal mensen die in die zin gereageerd hebben op de lijst toen ze online kwam maar je kan dit niet meer zien omdat de lijst verwijderd werd.
Het is onthuntsend hoeveel mensen reageerden dat ze hun diertje verloren zijn.
#28 Geplaatst 15 oktober 2013 - 16:24
Ann je bent vandaag mijn grote held! gelukkig eens iemand die durft te reageren.
#29 Geplaatst 15 oktober 2013 - 16:25
Daar zou niets tegenin gebracht kunnen worden, want we zijn nog wel steeds vrij om onze ervaringen te delen en daar kunnen ze ons niet beletten van namen te noemen.
#30 Geplaatst 15 oktober 2013 - 16:28
En ook hier ben ik er niet gerust is, daar er heel wat gasten dit topic lijken te volgen.
Bewerkt door fieke0509, 15 oktober 2013 - 16:29.