Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe sticker van boek verwijderen zonder boek te beschadigen?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Debb
Debb
  • 239 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 15 oktober 2013 - 14:47

Hey,

Ik doe zondag mee aan een 2de handsverkoop van kinderspullen. Ik heb een hele stapel boekjes te koop, maar wil die natuurlijk in een deftige staat aanbieden. Nu is er 1 boekje waar sinterklaas :louche:  een sticker had opgeplakt? Heb hem er bijna afgekregen, maar nu zit er nog een plakkerige vlek op. Met wat zou ik dit eraf krijgen zonder het boek te beschadigen. Ben nogal een zuinige op boeken :)

groetjes

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 15 oktober 2013 - 14:54

Zit het op de kaft of op papier zelf? Misschien met een föhn?

Debb
Debb
  • 239 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 15 oktober 2013 - 15:04

Ja het zit op de kaft. Wou het met dissolvant proberen, maar dat is misschien te straf.

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 15 oktober 2013 - 15:12

Ik zou eerst inderdaad mildere dingen proberen. Vaak kan je met hitte (föhn, stoom) de plaklaag ook oplossen. Maar was wel makkelijker geweest als de sticker er zelf nog op had gezeten.

Oh, ik bedenk me ineens wat: met een strijkijzer en wat keukenpapier! Dus keukenpapier op de plakkerige vlek en dan heel even het strijkijzer erop zetten. Heb zo ook weleens kauwgum uit kleren weten te krijgen.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 15 oktober 2013 - 15:58

Ik doe dat met plakband, ben je wel lang bezig maar uiteindelijk plakt er niets meer op

Time spent with cats is never wasted

Lise
Lise
  • 167 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 15 oktober 2013 - 17:29

Met ether krijg ik alles eraf en beschadig je niets..

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 15 oktober 2013 - 18:47

Bekijk berichtLise, op 15 oktober 2013 - 17:29, zei:

Met ether krijg ik alles eraf en beschadig je niets..
Dat gebruikten we op het werk ook om vlekken te verwijderen.
Misschien eerst proberen op een stuk waar je het niet echt ziet? Of een ander boek dat je niet weg doet?

Debb
Debb
  • 239 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 15 oktober 2013 - 19:19

Merci allemaal voor de tips! Heb het er helemaal afgekregen met ........ dissolvant :x    Tja ben blijkbaar dan toch koppiger dan ik dacht. Heb er nog redelijk veel van moeten gebruiken dus het was niet echt straf spul denk ik. Ofwel zijn die plopboekjes van een uitstekende kwaliteit :ha

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#9 Geplaatst 15 oktober 2013 - 23:38

lijm zou je ook van items af moeten kunnen krijgen met olie zoals bv olijfolie (dat werkt toch met stickers op glas aangebracht)
Geplaatste afbeelding

Debb
Debb
  • 239 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 16 oktober 2013 - 09:16

Bekijk berichtlathyrus, op 15 oktober 2013 - 23:38, zei:

lijm zou je ook van items af moeten kunnen krijgen met olie zoals bv olijfolie (dat werkt toch met stickers op glas aangebracht)

Daar had ik nog nooit van gehoord. Moet ik onthouden voor de volgende keer, de geur zal in elk geval aangenamer zijn :lachen: