Spring naar inhoud

- - - - -

Konijntje..helaas ingeslapen!

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 15 oktober 2013 - 22:22

Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen bij het koffiehoekje, of onder kattenkwaad...maar besluit het toch in het koffiehoekje te doen...want echt kattenkwaad is het niet, tis gewoon zielig.

Ongeveer een uur geleden hoor ik Balou heel wild doen bij de krabton in de slaapkamer...nou dat doet ze anders nooit, dus ik ging kijken en hoorde al wat piepen...dus ik dacht een muis. Ik op mn phone de video aangezet, want ik het gat van de krabpaal is het te donker om echt te zien wat het is...ik eerst met een stokje een handdoek weggehaald en toen zag ik dus dat het geen muis was, maar iets groters...ik handschoenen aangedaan, want zag nog niet direct wat het was...het beessie lag op een dekentje, dus ik het dekentje eruit getild en zag dus dat het een jong konijntjes was..meteen Balou de slaapkamer uit gegooit. 1 pootje zat onder het bloed en het leefde nog. Ik naar de berging/logeerkamer gegaan en het daar in een doos gelegt, verwarming aangedaan...en toen het konijntje opgepakt en verder onderzocht...bij zn kinnetje zat ook een wondje, maar bloedde niet heel erg.
Ik was ff in paniek, want ja wat moet ik hier nu mee doen? Ik op FB een bericht geplaatst, naja iedereen meteen de dierenambulance bellen...geen idee of ze voor een konijntje komen, maja is te proberen. Nou gebelt dus en ze zouden komen. Ik ondertussen het pootje een beetje met water schoongemaakt, om te kijken hoe ernstig het was..maja bleef wel bloeden, dus toen maar een gaasje eromheen gedaan en vastgeplakt. Mn broertje gebelt en die zegt misschien wat eten geven, dus ik zo van uhh ja wat eten die dieren haha...owh ja groente natuurlijk, ik een stukje courgette gepakt en bij zn bekje gehouden en hij begon een beetje te knabbelen, het konijntje toen opgepakt en recht gehouden en toen begon het nog meer te knabbelen, goed teken lijkt me!!

Ruim een half uur later was de dierenambulance hier...tis dus een wild konijntje, wat ik al dacht. 1 vrouw zei iets van dan brengen we hem daar heen (weet ff niet meer waar naar toe..denk de DA), maar die andere zei meteen nee dan wordt ie ingeslapen...we brengen hem beter naar Joke...wie dat is geen idee, denk iemand die konijntjes opvangt. Nou ze hebben hem in het  dekentje meegenomen, ze hadden al een grote draagmand bij zich...ik dacht al zo groot is ie niet hoor, maar besloten hem dan maar vast te houden en warm te houden in hun armen en het dekentje.
Heb gevraagd of ik nog contact op kon nemen over hoe het afgelopen is, en ze gaf me een nummer (elk dier die ze ophalen krijgt 1 of ander registratienummer denk ik), en dan moest ik gewoon de dierenambulance bellen en dat nummer opnoemen.

Ik hoop dat het beessie het overleefd. Muisjes kan ik nog handelen, maar dit vond ik wel echt zielig. Balou was natuurlijk nergens te bekennen, dus net even opzoek gegaan...want ja misschien zit er wel ergens een nest...heb geen idee of dit konijntje al zelfstandig zonder moeder is. Balou gevonden en geen nest, dus ik hoop maar dat die er niet zit en dat het bij dit konijntje blijft.

Post zo ff wat foto's, die staan op mn phone...dus ff uploaden nog.

20131015_204835.jpg
20131015_210638.jpg
20131015_210654.jpg
20131015_210659.jpg

Bewerkt door chanatas, 22 oktober 2013 - 22:45.

Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 15 oktober 2013 - 22:28

Ik ken dat verhaaltje...
We hadden hier een jaar of 3 geleden een poes en die kwam altijd met de konijntjes van de buren naar huis... Ja, als je een mannetje en een vrouwtje hebt dan zijn daar iedere maand kleintjes hé :gek:
Hij kwam altijd naar huis met kleintjes van zo'n 3 - 4 weken. Soms konden we ze redden, soms ook niet. Een konijntje is enorm stressgevoelig en meestal sterven ze gewoon van de stress, jammer genoeg. Wij hebben hier al heel veel kleintjes opgevangen omdat die domme buren het mannetje niet wilden laten castreren. Jammer genoeg (of misschien gelukkig) is het vrouwtje overleden en krijgen we hier ook geen zieltogende kleine konijntjes meer.
Ik hoop wel dat het kleine beestje het zal overleven.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#3 Geplaatst 15 oktober 2013 - 22:31

Aan de houding te zien denk ik niet dat het beestje het zal overleven. :(
Zo diertjes zijn zeer stressgevoelig.
Chaukje kwam vroeger ook met de gekste dingen thuis.
Een mol, een specht, een waterhoenkuiken, ...
vanwaar ze die laaste had heb ik nooit gesnapt zeker omdat het beestje nog leefde...
Hier heb ik ooit eens een egeltje bij het VOC gebracht en die hebben me een brief gestuurd een paar maanden later hoe het met het beestje was.
Het was jammergenoeg gestorven. :(
Doen ze dat in NL ook niet?

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 15 oktober 2013 - 22:38

Nee ik vrees er ook een beetje voor dat het beesje het niet zal overleven..het was nogal in shock (logisch) volgens mij...lag ook heel stil in het doosje, als ik het oppakte was het wel wat levendiger en knabbelde het echt wel gretig...maja zegt nog niets he. En als het pootje niet gaat genezen dan zullen ze het ook wel in laten slapen.
Hoe oud zal het zijn? Op de foto lijkt ie wel groter hoor, ik schat zelf tussen de 3 a 4 weken (het ff gegoogled), maar ben absoluut geen kenner.

Ohh en in NL wordt je niet op de hoogte gehouden, ze halen elke dag zoveel dieren op natuurlijk...maar kan dus wel zelf bellen voor informatie...dus eind van de week ff bellen of ie het gered heeft of niet.
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 15 oktober 2013 - 22:40

Nu ik de foto' s zie, vrees ik ook wel dat het beestje het niet zal overleven.
Wij hadden hier één van onze konijntjes die was ontsnapt bij de buren. ja, uiteraard was het beestje zwanger. Maar na de bevalling keek ze er niet naar om en haar 2 kleintjes waren ijskoud toen ik uiteindelijk besliste om ze van haar af te nemen. We hebben ze de beste zorgen gegeven. In het begin met mama binnen in een kooi, ipv buiten. Mama keek er nog altijd niet naar om, dus de kleintjes binne gehouden en met de fles gevoed.... ze deden het echt wel super goed, dachten we. Maar na een dag of 5 zijn ze alle 2 gestorven ... Je zou zeggen stress? maar ze waren niets anders gewoon, maar toch, lukte het niet.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 22 oktober 2013 - 19:21

Ik had van de week een diereopvang voor konijnen gemailt of hun het konijntje hadden opgevangen, maar dat was niet zo...ze vinden alleen maar tamme konijnen op. Later mailde hun terug dat er wel een Joke bij stichting Loes werkzaam is...dus gister heb ik hun gemailt met de vraag of hun het konijntje hebben opgevangen en of ie het overleefd heeft. Ben benieuwd!! Hoop het zo, als ik geen antwoord krijg dan de dierenambulance ff bellen...bel alleen het briefje kwijt waar ik het registratienummer van het dier opgeschreven had.
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 22 oktober 2013 - 22:48

Net een mailtje gehad van stichting Loes...het konijntje is uiteindelijk niet bij hun gebracht, maar direct naar de dierenspoedkliniek. Maar helaas was het beessie dermate ernstig gewond, dat het is ingeslapen. Een infectie/ontsteking van een kattenbeet + de verwondingen zelf kon dit beessie niet overleven, daarom is het ingeslapen. Dit raakt me toch wel erg hoor, vind het echt heel zielig....en ik hoop echt dat die de 1ste en laatste x is dat Balou ooit een konijntje mee naar huis neemt.
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#8 Geplaatst 23 oktober 2013 - 08:08

Sterkte. Je hebt gedaan wat je kon.

Toen enkele van onze rakkers nog buitenliepen heb ik jammer genoeg ook af en toe een beestje gevonden, al was ik meestal te laat. Dat was wel moeilijk maar anderzijds, het is hun instinct dus we kunnen er moeilijk boos om zijn he.

:hug:

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#9 Geplaatst 23 oktober 2013 - 10:29

Je hebt inderdaad gedaan wat je kon, het is natuurlijk het instinkt van onze poezekes he.
Maar als er bij ons een muis, vogeltje of iets anders gevangen word door een poes probeer ik het ook altijd te redden, dat is dan weer ons instinkt ;)

Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 23 oktober 2013 - 12:32

Jammer van dat kleine boelleke ... maar konijntjes zijn zo moeilijk te redden. Je hebt je best gedaan.