Spring naar inhoud

- - - - -

Krabben aan behang

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#1 Geplaatst 18 oktober 2013 - 11:39

De kat van een collega krabt sinds een paar weken het behang kapot. NIet aan één plaats, maar op redelijk veel plaatsen blijkbaar. . De kat is al jaren bij hen en heeft dat nooit gedaan. Er zijn binnen relatief weinig krabmeubelen, maar de kat kan elk moment buiten en gaat ook vaak buiten. Verder is er niet echt veel veranderd, ze zijn een keer twee dagen niet thuis geweest, maar voor de rest is binnen alleszins alles hetzelfde gebleven.

Ik heb voorgesteld om krabmeubelen en krabmatjes te plaatsen bij de plaatsen van het behang waar aan gekrabt wordt + eventueel daar catattract op te spuiten. Ik heb haar ook Feliway meegegeven. Ik heb ook gezegd van zeker niet met een plantenspuiter erop te zitten of te slaan (dat waren de oplossingen die ze tot nu toe hanteerden). Maar heeft er nog iemand tips? Zou het vb. territoriumafbakening kunnen zijn omwille van nieuwe buitenkatten of zo?

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 18 oktober 2013 - 13:29

Je schrijft dat de kat al jaren bij hen is. Heb je een idee hoe oud ze is?
Misschien kan het iets medisch zijn, waardoor ze pijn heeft aan klauwen, pootjes of zo. Ik zeg maar iets.

Hopelijk is er toch een oorzaak te vinden !!!

Bij onze sproeiend katers, vroeger, plaatsten wij altijd zo'n flesje met een wiek voor in het wc te zetten. Ze kwamen dan niet naar daar sproeien. Maar als die kat dan ergens anders gaat krabben, dan heeft dat ook geen nut hé.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#3 Geplaatst 18 oktober 2013 - 13:33

Bedankt voor de tips! Ik zal eens vragen hoe oud ze is, ik denk een jaar of 8. Ze hebben haar als volwassene uit het asiel gehaald, dus ik ben niet zeker of ze zelf de precieze leeftijd weten, het is alleszins geen jong katje meer. Misschien kunnen ze er inderdaad eerst mee naar de dierenarts, da's geen slecht idee. Zal het haar eens zeggen. Bedankt :)

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#4 Geplaatst 18 oktober 2013 - 13:55

Ik volg dit topic even mee.
De kat bij mijn vader krabt nu ook sinds een tijdje aan het behang. Op zich nog wel een logische plek om geur af te zetten, want ze krabt langs de trap, dus een doorgang waar we vaak langs komen.
Het probleem is dat ze over de hele breedte van de trap krabt. Dus da is niet meteen op te lossen door op 1 plek een krabplankje te hangen en mijn vader wil ook liever niet de hele muur langs de trap bekleden met krabplankjes of matten :lachen:
We weten dus ook niet goed wat we daar verder nog kunnen tegen doen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 18 oktober 2013 - 15:52

Catt off spray spuiten op de plekken waar ze krabt.
Balonnen hangen aan een speldje op die plaatsen, van de knal verschiet ze en zal ze niet rap terug gaan krabben.

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 19 oktober 2013 - 04:38

Mijn katten deden dat ook in mijn vorig appartement,
het stomme is dat toen het te koop stond, ze nog niets deden, maar van zodra er een compromis getekend was, zijn ze begonnen met het 1 voor 1 slopen van het behangpapier :louche:
Gelukkig vonden de nieuwe eigenaars dit niet erg want ze wilden er toch opnieuw behangen dus bedankten ze mijn katten vriendelijk voor de helpende pootjes :lachen:

Geen idee waarom ze daar ineens aan begonnen :catnoknow
Iets medisch was het in geen geval en mijn appartement stond overvol met krabmeubelen allerhanden...
Een jaar lang nooit gekrabd aan iets dat niet mocht, appartement verkocht en hups ze begonnen ermee :gek:
In het nieuw appartement ook voorlopig nog geen problemen (behalve dan het stukbijten van de koordjes van mijn opvouwgordijnen maar dat is een andere topic :) )

Ik had wel de indruk dat het eerder was omdat ze zich eens goed wilden uitrekken,
dus als je bijvoorbeeld een krabplank tegen de muur monteert zou het wel eens kunnen helpen...
voor de rest kan ik je geen zinnig advies geven vrees ik :oops: