Spring naar inhoud

- - - - -

balou gewond en zoek

• Log in om te reageren
55 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 18 oktober 2013 - 12:23

Vanmorgen rond half 8 schrok ik wakker van katten gekrijs..duidrlijk een gevecht en duurde best lang. Ik was al bang dat t Balou was..kwart over 8 kwam ze binnen en liep heel rustig,  knorde en spinde niet toen ik haar aaide. Heb haar een beetje onderzocht, maar zag niet direct wondjes wel gromde ze bij aanraking bij haar voorpoot en was haar vacht vies. Ze heeft een zakje natvoer gegeten wat ik positief vond, want normaal eet ze niet als ze pijn heeft.

Maja rond kwary over 9/ half 10..lette ik niet op en liep ze naar buiten toe..ik moest naar het ziekenhuis dus dacht ach over een uurtje ga ik haar wel zoeken en doe ik haat binnen...nou ik heb zo'n uur en 15 min gezocht maar geen Balou. .normaal miauwt ze altijd wel als k haar roep. Toen maar bij de buurvrouw aangebeld of ik in de tuin mocht kijken of Balou daar ligt..ik dacht daar hoeft ze geen schutting over. .andere tuinen wel. .maar helaas ze was er niet. Om 12 uut moeat ik echt weg..moet op mn nichtje passen, zou bij mn broer blijven slapen en mn pa zou ook komen. .dus ik mn pa gebelt dat ik vanavond terug ga. Toen zei mn pa dat ie anders eerst langs mij gaat om te kijken of Balou er is..maar dat is op zn vroegst half 5/5 uur. Nu heeft mn vader mn broertje gebelt om naar mij te gaan...hij komt rond 3 uut kijken en als ze er niet is verder zoeken.

Pff ik hoop zo dat ze er straks is..en misschien ben ik in paniek voor niets..maar vind het gek dat ze totaal niet reageert op mij..ben gewoon bang dat ze erger gewond is dan gedacht. ..
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 18 oktober 2013 - 12:29

'k Hoop dat ze snel terugkomt!  :duim:
Als er één van mijn katten ook te lang wegblijft, ken ik ook geen moment rust tot ze allemaal veilig en wel binnen zitten :onzeker:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 18 oktober 2013 - 12:42

Nee een verschrikkelijk gevoel dit..miss ligt ze wel gewond ergens in de tuin bij de buren..maar waarom miauwt ze dan niet ff..heeft ze teveel pijn, of is ze in diepe slaap? Toen ze vanmorgen binnenkwam miauwde ze ook niet, terwijl ze dat normaal wel doet..dus ze voelt zich duidelijk niet fijn..Ze kon wel op bed springen maar heel voorzichtig. .zal ze dan toh een schutting over geklommen zijn?
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 18 oktober 2013 - 12:43

Ik hoop dat ze er gewoon weer zit deze avond. Misschien dat ze niet reageerde omdat ze te druk bezig was met haar pootje te verzorgen.

Ik duim alvast voor een goede afloop!

Time spent with cats is never wasted

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 18 oktober 2013 - 12:44

Katjes hebben geen problemen met over schuttingen te geraken. Misschien toch eens rond gaan vragen bij de buren?
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 18 oktober 2013 - 12:55

Nee weet dat katten makkelijk ovee schutting raken..maar verwachtte dat ze dat niet ging doen omdat ze pijn heeft.

Ik ben nu niet thuis..dus kan niet vragen..mn broertje is er over 2 uurtjes. Ik moet tot 5 a 6 uur oppassen en als ze er nog niet is dan..dan ga ik naar huis en verder zoeken. Ze in dr buurt ook bezig met de weg..dus een hoop herrie..miss dat als t rustiger is ze weer komt. Pfff had ik vanmorgen nou maar beter opgelet,  dan lag ze nu binnen en zit ik niet in de stress
Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 18 oktober 2013 - 12:57

Ze zou ook nog ergens klem hebben kunnen zitten met haar pootje, dacht eerst aan een beet maar aangezien je geen wondjes vond.

Na trauma of een heftig gevecht zijn ze een beetje in shock, willen zich afzonderen ergens waar ze zich veilig voelen. Ze weten meestal wel de plekjes waar ze zich ongestoord verscholen kunnen houden. In deze periode zullen ze nergens meer op willen reageren, roepen, regen...... kan een hele dag duren. Hopelijk is het niet ernstig en zal ze zich snel herpakken.

Hoop dat ze snel naar huis komt, zou haar dan voor de zekerheid ook een paar dagen binnen houden als dat kan. Tot je ziet dat ze terug zichzelf is.

sorry laatste keer

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 18 oktober 2013 - 12:59

Bekijk berichtchanatas, op 18 oktober 2013 - 12:42, zei:

Nee een verschrikkelijk gevoel dit..miss ligt ze wel gewond ergens in de tuin bij de buren..maar waarom miauwt ze dan niet ff..heeft ze teveel pijn, of is ze in diepe slaap? Toen ze vanmorgen binnenkwam miauwde ze ook niet, terwijl ze dat normaal wel doet..dus ze voelt zich duidelijk niet fijn..Ze kon wel op bed springen maar heel voorzichtig. .zal ze dan toh een schutting over geklommen zijn?

Sloeber geraakte zelfs met een gebroken poot de schutting over (adrenaline??), alsook de trap. Hij spurte (al hinkelend) naar binnen en naar de slaapkamer (om daar onder bed te kruipen).

Bekijk berichtNivo, op 18 oktober 2013 - 12:57, zei:

Ze zou ook nog ergens klem hebben kunnen zitten met haar pootje, dacht eerst aan een beet maar aangezien je geen wondjes vond.

Na trauma of een heftig gevecht zijn ze een beetje in shock, willen zich afzonderen ergens waar ze zich veilig voelen. Ze weten meestal wel de plekjes waar ze zich ongestoord verscholen kunnen houden. In deze periode zullen ze nergens meer op willen reageren, roepen, regen...... kan een hele dag duren. Hopelijk is het niet ernstig en zal ze zich snel herpakken.

Hoop dat ze snel naar huis komt, zou haar dan voor de zekerheid ook een paar dagen binnen houden als dat kan. Tot je ziet dat ze terug zichzelf is.

Inderdaad: Sloeber rende onder het bed (slaapkamer is voor hun 'hun veiligste plaatsje' en we wilden hem onderzoeken. Maar hij kwam ook niet vanzelf af.

Hopelijk komt ze snel terug.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 18 oktober 2013 - 13:07

Het was duidelijk een gevecht. ..en balou liet het niet echt toe dat ik aan haar zat..dus heb niet goed kunnen voelen.  Heb ik al vaker meegemaakt dat ik in het begin niets voelde en later korstjes. .  Ja opzich miss niet raar dat ze niet reageert zal wel in shock zijn en teveel pijn hebben en met rust gelaten willen worden. .maja 1 miauwtje was goed geweest..nu ben ik gewoon bang dat ze wr erger aan toe is
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 18 oktober 2013 - 13:24

Och, neen, dat wens ik nu niemand toe.
Katjes zijn echt heel verschrikkelijk taai... En hopelijk is ze wat aan het bekomen van de schrik en de pijn en komt ze tegen deze avond gewoon weer thuis.

Ik weet wel dit zijn allemaal maar woorden en je zal maar tevreden zijn als Balou terug bij je in je armen ligt. maar ik denk aan jou en aan Balou !!!! hou moed, meisjes !!!

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 18 oktober 2013 - 13:48

Ik ben blij met al jullir lieve woorden..stelt me toch wel wat meer gerust..ik ga altijd meteen uit van het ergste,  terwijl ze waars gewoon aan het bijkomen is van de schrik en de pijn...en ze wilt waars ook niet verplicht binnen blijven, daarom dat ze misschien ook niet komt. Vorige keren toen ze gewond was door gevechten (dit is al de 4e of 5e x ofzo) liep ze ook telkens mank en wist ik haar een dag binnen te houden..na een dag was het gelukkig altijd weer goed..dus moet daar ook maar een beetje vanuit gaan tog?
Ben wel blij met mn familoe..broertje is nu naar mijn huis en mn vader is een uur eerder van zijn werk gegaan dus die zal vlal na mn broertje bij mij zijn.

En dan hoop ik dat Balou gewoon binnen is..en niet al te gewond verder
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 18 oktober 2013 - 14:32

Hopelijk komt Balou snel thuis en kan je haar lekker knuffelen! Misschien is ze ergens gaan rusten, tot ze zich beter voelt.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 18 oktober 2013 - 14:43

Over 15 min is mn broertje bij mij en hopelijk belt ie met goed nieuws dan..pff de tijd gaat zo langzaam zeg
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 18 oktober 2013 - 15:06

Nou mn broertje is bij mij thuis en balou is niet binnen,  dus nu gaat ie verder door de buurt zoeken..pff hoop dat mn meisje snel thuis komt.
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#15 Geplaatst 18 oktober 2013 - 15:07

:(   Hopelijk komt ze snel weer boven water
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com