Spring naar inhoud


- - - - -

Zwarte piet mag niet meer zwart zijn


  • Log in om te reageren
142 reacties op dit onderwerp
Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
    • Locatie: Antwerpen
  • 2 katten
OFFLINE

#16 Geplaatst 19 oktober 2013 - 19:19

Ik vind het gewoon erg dat zij altijd maar 'eisen' stellen en dat wij daar altijd maar op in gaan omdat we toch multicultureel moeten zijn en geen racist genoemd willen worden.
Maar we zien niet dat wij onze cultuur geleidelijk aan aan het veranderen zijn naar hun cultuur.

Ik heb er geen probleem mee dat je naar een ander land trekt, maar doe dan aub een beetje je best om je aan te passen en te leven naar onze gebruiken.
Ik zie maar al te vaak mensen die hier al tientallen jaren wonen, geen woord Nederlands spreken en al die tijd uitkering trekken.

En ze gaan de uitkeringen naar boven halen omdat sommige mensen gewoon echt niet rondkomen.
Zie je al waar het naartoe gaat?

Time spent with cats is never wasted


Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#17 Geplaatst 19 oktober 2013 - 19:19

Inderdaad, ik heb vandaag nog ergens een artikel gezien over 2 verkozene in het brusselse die blijkbaar de islam hier heer en meester willen maken. De wetten aanpassen en die sharia of hoe noemt dat hier invoeren. Dat is dan wel ok?

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
    • Locatie: Antwerpen
  • 2 katten
OFFLINE

#18 Geplaatst 19 oktober 2013 - 19:23

Euhm gaan we een Jihad invoeren?
Kunnen wij gerust ook terug op kruisvaart gaan hoor ....

Time spent with cats is never wasted


Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
    • Locatie: Wildervank
  • 2 katten
OFFLINE

#19 Geplaatst 19 oktober 2013 - 19:57

Bekijk berichtcatherine, op 19 oktober 2013 - 19:06, zei:

En zo nemen ze stukje bij stukje ons land over en dringen ze hun wetten aan ons op.

Precies!!!!!!!!!!!!!!! ik erger me verschrikkelijk aan deze dingen, het lijkt ook wel of het steeds erger wordt, wij zijn Nederlanders en Belgen en wij zouden ons moeten aanpassen aan hun? dacht het niet!!!!!!

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten
OFFLINE

#20 Geplaatst 19 oktober 2013 - 20:10

Ik vind het schandalig, ik dacht gisteren eens rustig de krant te lezen, ik was zo verontwaardigd dat ik niet meer verder gelezen heb.
Ze hebben een FB-groep : zwarte piet is racist en meer dan 5000 stemmen
Ik zou zeggen, allemaal deze pagina vind ik leuken om te laten zien dat de meerderheid vind dat zwarte piet zwart moet blijven : https://www.facebook...1530873?fref=ts

Hier gaat het bij mij puur om een principeskwestie, ze proberen steeds meer van onze cultuur af te nemen.
Kerstbomen mogen niet meer, kerstversiering op de gemeente mag niet meer, ze liggen zelfs al te lullen over onze wettelijke vakantiedagen... waar gaan we naartoe ?  Sinterklaas en ZWARTE piet zijn al kweetniet hoe lang een begrip in onze cultuur : LAAT HET ZO !

Als ze dat moesten doorvoeren, ik hoor die klein mannen al "mama mama , waarom is die piet niet vuil ??"  Ah ja, want als je door een schouw kruipt en je ziet nog steeds mooi wit !?!?  Nog niemand bij nagedacht zeker :p  Straks krijgen we nog een piet met een hoofddoek, dan is het helemaal klaar :p
En trouwens "piet" dat klinkt helemaal niet ....  Het is ZWARTE piet en zo moet het blijven !!!

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
    • Locatie: Leeuwarden
  • 3 katten
OFFLINE

#21 Geplaatst 19 oktober 2013 - 20:13

Jeetje, ik schrik van de reacties hier! Alleen al dat "ze" Brrrrrrrrrr!
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten
OFFLINE

#22 Geplaatst 19 oktober 2013 - 20:20

Idd Nashota zo zijn ze wel bezig.
Bij mijne man op het werk vroeg een belg verlof viel net op de dag van het offerfeest. Chef zegt neen gaat niet is teveel werk.
De collega die marokaan is vroeg verlof dag ervoor voor het offerfeest en krijgt het toegestaan.
Is dat nog eerlijk????? Sorry in mijn ogen niet, er was nog altijd evenveel werk dus moest dit ook maar geweigerd worden. Maar die mannen staan direkt bij de bond en zitten luid te roepen dat het rascisten zijn als ze geen verlof krijgen.

Bij mijn zoon is er een speciale okan klas met allerlei nationaliteiten.
Bij suikerfeest en offerfeest mogen die thuis blijven (degene die dat vieren) moeten geen briefje van de dokter of agenda mee brengen zijn ook niet onwettig afwezig.
Die krijgen dus voor hun religie extra verlof dagen, netjes is dat ook niet.


Wij gaan in hun  land onze wetten ook niet opdringen.

azrael
azrael
  • 444 berichten
    • Locatie: Vlaams-Brabant
  • 1 katten
OFFLINE

#23 Geplaatst 19 oktober 2013 - 20:26

Bekijk berichtEster, op 19 oktober 2013 - 20:13, zei:

Alleen al dat "ze" Brrrrrrrrrr!

"Ze" is toch ok? Iedereen weet over wie het gaat zonder ze met naam of toenaam te moeten noemen, want dat zou stigmatiserend of veralgemenend werken. Want er is heus geen probleem met iedereen.

Bekijk berichtcatherine, op 19 oktober 2013 - 20:20, zei:

Bij mijne man op het werk vroeg een belg verlof viel net op de dag van het offerfeest. Chef zegt neen gaat niet is teveel werk.
De collega die marokaan is vroeg verlof dag ervoor voor het offerfeest en krijgt het toegestaan.
Is dat nog eerlijk????? Sorry in mijn ogen niet, er was nog altijd evenveel werk dus moest dit ook maar geweigerd worden. Maar die mannen staan direkt bij de bond en zitten luid te roepen dat het rascisten zijn als ze geen verlof krijgen.


Als dat in  2 richtingen werkt, kan het nochtans fijn zijn. De ene werkt met het offerfeest want dat interesseert het toch niet, de andere werkt met kerst, want dat interesseert hem dan weer niet.
Feit is dat "die mannen" veel steviger op strepen staan. Wij zijn veel te braaf en laten ons altijd doen. We zijn met niets tevreden, niet met de politiek, niet met het gerecht, niet met ons pree, niet met dit en niet met dat. Maar er is geen enkele die zijn nek uitsteekt. Als er al is betoogd of gestaakt word, komt er maar 5 man en is het na een optochtje met wat vlaggenzwaaien alweer bekoeld.
Pas op, ik werp niet met stenen, want ik ben daar zelf niet vreemd aan. Dat is gewoon onze natuur.

Bewerkt door azrael, 19 oktober 2013 - 20:31.


Lunake
Lunake
  • 798 berichten
    • Locatie: Gent
  • 1 katten
OFFLINE

#24 Geplaatst 19 oktober 2013 - 22:52

Ik vind het ook ver gaan.. Zwarte Piet zag ik als kind trouwens niet als een man van afrikaanse origine (of wat is het politiek correct woord nu ook weer....), maar als een blanke die zwart geworden was door het roet van de schoorstenen :)

Ik ben zelf ook helemaal anti racisme, maar dat betekent niet dat alles moet kunnen en we onze eigen cultuur moeten gaan verloochenen.

Bewerkt door Lunake, 19 oktober 2013 - 22:57.


*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten
OFFLINE

#25 Geplaatst 19 oktober 2013 - 22:59

Bekijk berichtEster, op 19 oktober 2013 - 20:13, zei:

Jeetje, ik schrik van de reacties hier! Alleen al dat "ze" Brrrrrrrrrr!

Het gaat ook over "ze" hè , diegene die vinden dat zwarte piet racistisch is en/of diegene die een "piet" willen invoeren

derde persoon, meervoud ... kzou ni weten welk woord je anders moet gebruiken hoor ?

Bekijk berichtLunake, op 19 oktober 2013 - 22:52, zei:

Ik vind het ook ver gaan.. Zwarte Piet zag ik als kind trouwens niet als een man van afrikaanse origine (of wat is het politiek correct woord nu ook weer....), maar als een blanke die zwart geworden was door het roet van de schoorstenen :)

Ik ben zelf ook helemaal anti racisme, maar dat betekent niet dat alles moet kunnen en we onze eigen cultuur moeten gaan verloochenen.

Ik denk dat elk kind dat zo ziet ;)
En tot op de dag van vandaag had ik daar dus ook niet verder over nagedacht ;)

Maar sommige mensen zijn precies zo paranoia dat ze overal spoken zien...

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten
OFFLINE

#26 Geplaatst 19 oktober 2013 - 23:34

Bekijk berichtSteffie_G, op 19 oktober 2013 - 19:19, zei:

Ik vind het gewoon erg dat zij altijd maar 'eisen' stellen en dat wij daar altijd maar op in gaan omdat we toch multicultureel moeten zijn en geen racist genoemd willen worden.
Maar we zien niet dat wij onze cultuur geleidelijk aan aan het veranderen zijn naar hun cultuur.

Ik heb er geen probleem mee dat je naar een ander land trekt, maar doe dan aub een beetje je best om je aan te passen en te leven naar onze gebruiken.


Dat is echt ja, al die plaatsen waar geen kerstboom meer mag staan of kerstversiering mag hangen ... tis echt triest :(
Er zijn altijd dingen die anderen minder leuk vinden aan een cultuur... zo vind ik het minder leuk dat er een moskee naast mijn deur staat, zo vind ik het minder leuk als tijdens de ramadan er nachtlawaai is omdat ze naast mijn deur aan het feesten zijn, zo vind ik het minder leuk dat ze met het offerfeest de schapen slachten en zo vind ik het raar om al die mensen in hoofddoeken te zien.  Uit respect tolereren we dat gewoon want het is hun cultuur en het zijn ook maar mensen MAAR er zijn wel grenzen hè sech.  We leven nog altijd in Belgie (of Nederland) en men kan toch niet verlangen dat wij onze gebruiken veranderen en onze tradities verdwijnen omdat mensen die naar hier getrokken zijn vanuit een andere cultuur , dat zo willen...  nee dat kan echt niet en dat mogen we eigenlijk ook niet laten gebeuren.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
    • Locatie: Antwerpen
  • 2 katten
OFFLINE

#27 Geplaatst 20 oktober 2013 - 00:40

Idd. Maar als je er op durft in te gaan dan zwaait er wat. Sommige jongeren zijn ronduit een gevaar voor de maatschappij, met hun blinde woede en zinloze geweld. En er zullen altijd autochtone groepen zijn die de rechten van allochtonen gaan verdedigen, ongeacht wat het probleem is.
Ik vind Maggie de Block dan ook een topper (al vind ik het niet juist dat ze iedereen over dezelfde kam scheert op sommige punten) maar zij is wel een kei harde en zal veel gedaan krijgen denk ik.
Wij brave belgen moeten eens leren onze mond collectief open te trekken. En misschien dat dat serieus uit de hand loopt, maar het kan ook zijn dat de andere gemeenschapsgroepen dan eindelijk beseffen dat ze eens een toontje lager moeten gaan zingen.
Want zoals dit nu aan het gaan is komt het echt niet goed. Had vorige week een verslag gelezen waarin men schat dat Belgie en Nederland binnen dit en 20-25 jaar bijna volledig geislamitiseerd zal zijn.

Time spent with cats is never wasted


*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten
OFFLINE

#28 Geplaatst 20 oktober 2013 - 00:48

Ja, zoals het er nu aan toe gaat schat ik die kans groot in ....

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#29 Geplaatst 20 oktober 2013 - 09:24

Ja ik erger me ook, maar ik erger me voornamelijk naar de kant waar de hele discussie naar toe getrokken wordt..
Er is 1 man die een heel land op stelten weet te krijgen door een uitspraak over zwarte piet en dat dit verschrikkelijk is, en als kuddedieren zonder er verder bij na te denken stort een grote groep Nlers zich hier overheen. waardoor we het inderdaad weer over "ze" gaan hebben en niet over dat hele kleine groepje die zich gediscrimineerd voelt door een volksfeest.

De meeste zwarte inwoners van NL vinden zwarte piet helemaal geen probleem, maar worden nu wel weer door mensen aangesproken over deze zinloze discussie.. en dat is het gene waar ik zoo moe van wordt..
1 groepje extreme moslims van de miljarden die problemen veroorzaken en iedereen valt over ze heen
1 groepje zwarte en ook de witte Nederlanders (de moraalriddertjes van deze tijd) die zich storen aan sinterklaas, en iedereen valt er over heen

Het erge is, zo kan ik nog wel even door gaan.
Als ze zwarte mensen aanspreken op straat over dit hele gebeuren, zegt 99 van de 100 dat het belachelijk is, en zijn ze het er totaal niet mee eens, en vieren ze zelf sinterklaas.

Ik durf van mezelf te zeggen dat ik totaal niet racistisch ben, en toch heb ik ook als jong meisje mijn vingertje nat gemaakt en geprobeerd een meisje der "schoenpoets" van haar gezichtje te vegen... Dit hadden de ouders heel discriminerend kunnen vinden, maar ook zoals ze het gedaan hebben, erom gelachen en uitgelegd samen met mijn moeder dat er ook mensen waren die een zwart huidje hadden

Bekijk berichtEster, op 19 oktober 2013 - 20:13, zei:

Jeetje, ik schrik van de reacties hier! Alleen al dat "ze" Brrrrrrrrrr!

helemaal mee eens ester, het is misschien niet zo bedoeld, maar het komt inderdaad akelig over...


Bekijk bericht*bonnie*, op 19 oktober 2013 - 20:10, zei:

Ik vind het schandalig, ik dacht gisteren eens rustig de krant te lezen, ik was zo verontwaardigd dat ik niet meer verder gelezen heb.
Ze hebben een FB-groep : zwarte piet is racist en meer dan 5000 stemmen


5000 likes dat betekend dus dat als het alleen maar Nl-ers waren 0.3% van de Nederlandse bevolking deze pagina geliked heeft, nou daar lig ik niet bepaald wakker van ;)

Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
    • Locatie: Lierde
  • 3 katten
OFFLINE

#30 Geplaatst 20 oktober 2013 - 09:36

ik begrijp ester wel met wat ze bedoelt door het gebruik van het woordje "ze", hiermee zien we de wereld als een wereld van wij tegen zij en net daarin zit onze ondergang. Ik zie niet alle moslims als zijnde de anderen, velen van hen hebben helemaal geen probleem met onze cultuur, maar net zoals in alle culturen zal je wel altijd groepen hebben die radicaler zijn in hun overtuigingen. Daarom ga ik nog altijd niet een complete groep veroordelen.
Geplaatste afbeelding