Het spijt me beste KS-"vrienden" maar oogkleppen op en meelopen met de rest maakt ons niet beter dan een gemiddeld rund...
Ik ga hier wellicht op enkele lange tenen trappen, maar daar stoor ik me echt niet aan.
Ik ben "rechtser" dan dat ik links ben. Maar ik heb wel een Marokkaanse beste vriendin (getrouwd, vooralsnog zonder hoofddoek maar komt ook nog wel), beste vriend die Turk is (en bij de overheid werkt na studie rechten), Kirgizische vriendin met eigen zaak, Koreaanse vriend met topfunctie en een hele gemengde familie.
Zoals sommigen van jullie weten is mijn wederhelft van Congolese origine. Niet het soort dat in lange wikkeljurk de straat op rent om naar de gospelkerk te lopen en in de week met baggy jeans en oorbel loopt (stereotype), wel het soort met 2 diploma's, 6-talig, netjes gekleed met een goede baan en wonend te Antwerpen Zuid (hotspot).
Jawel, ze bestaan, de aangepaste neger...

Mijn (grote) schoonfamilie is dol op Sinterklaas en al zijn Pieten! En ik hoop dat mijn mulat-kindjes later ook mogen uitkijken naar de snoepsmijtende deugenieten! Want geef toe, die oude Heiligverklaarde man met de wandelstok op zich is ook niet zo bijzonder boeiend, toch?
Nu waar ik me hier aan stoor:
Steffie_G, op 19 oktober 2013 - 19:19, zei:
catherine, op 19 oktober 2013 - 20:20, zei:
Bij mijne man op het werk vroeg een belg verlof viel net op de dag van het offerfeest. Chef zegt neen gaat niet is teveel werk.
De collega die marokaan is vroeg verlof dag ervoor voor het offerfeest en krijgt het toegestaan.
Is dat nog eerlijk?????

Als ik verlof aanvraag voor mijn collega, en de mijne wordt goedgekeurd, heeft hij inderdaad minder kans om diezelfde periode thuis te zitten. Je kan de man dan hooguit kwalijk nemen dat hij niet bijster collegiaal te werk ging?
grumpje, op 20 oktober 2013 - 09:24, zei:

Freggel, op 22 oktober 2013 - 22:13, zei:
...
Even serieus, moest er een feestdag zijn waar de helpers witte pinnenmutsen droegen zou ik ook protesteren maar hey, wat doen we dan met Smurfen

Laat een kind een kind zijn