Spring naar inhoud

- - - - -

eentje voor de kenners

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
erwin&sonja
erwin&sonja
  • 16 berichten

#1 Geplaatst 19 oktober 2013 - 18:47

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

volgens onze dierenartsen een aangeboren afwijking
deze kitten is verkocht door een cathery in belgie
papieren van stamboom zijn nooit toegekomen
ship klopt niet
750€

bedrog of niet??

Bewerkt door erwin&sonja, 19 oktober 2013 - 18:48.

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 19 oktober 2013 - 19:45

Ik ben geen kenner van ex-foto's maar ik zie wel dat het niet juist zit. Als de chip niet klopt en stamboom nooit ontvangen is, zal er toch iets niet in orde zijn met de cattery. Meen me te herinneren dat u hierover reeds eerder berichten postte?
Hoe is het nu met kitten?

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 19 oktober 2013 - 19:53

Ocharme zeg! Dat is een serieuze vergroeiing. Ga je naar een orthopedische DA hiervoor? Ik zou dat toch aanraden.

Hoe lang heb je het kitten? Mijn kat heeft ook een vergroeiing in de rug, maar daar kon men niet van zeggen of dit aangeboren was of niet. Waarom is men hier zeker van aangeboren?

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 19 oktober 2013 - 20:08

Heeft het katje daar geen pijn aan?
Heb je al contact gehad met de cattery, en wat zeggen die?
Zou tot daar gaan als ik u was met RX fotos en vragen hoe dat zit?

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 19 oktober 2013 - 23:07

Tuurlijk zijn jullie bedrogen... Dat was eerder al duidelijk uit jullie verhaal. Is de cattery nog bereikbaar of wassen die hun handen in onschuld?

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#6 Geplaatst 20 oktober 2013 - 06:07

Lijkt me dat de betreffende cattery dit bij de geboorte al had moeten opmerken. het is niet zomaar 1 werveltje dat ingedeukt in :-(

erwin&sonja
erwin&sonja
  • 16 berichten

#7 Geplaatst 20 oktober 2013 - 07:40

zijn met ons kitten al bij 2 dierenartsen geweest,en bij de orthopedische dierenarts
allen zijn ze overtuigd dat dit een aangeboren afwijking is,daar de drie rugwervels aan elkaar vergroeid zijn

onze cathy lijkt er geen pijn in te hebben volgens de dierenartsen
loopt mooi,en springt blijkbaar zonder last
hoe dit verder evoluweerd met groeien vald af te wachten

jammer dat er nu wel ineens contakt kan gelegd worden,na het plaatsen van de fotos hier en op verschillende verkoopsites
op de verkoopsites is vlug gereageerd,daar de advertenties er na een uur al van verwijderd zijn na klachten

blijkbaar verschuil de verkoopster zich achter haar dierenarts,die blijkbaar dit gebrek niet opmerkte
wat ik een flouw ecscus vind,want is duidelijk voelbaar,zelfs voor een onervaren persoon als ikzelf

de enige regeling die ze voorsteld is dat we de helfd van ons aankoopbedrag terugkrijgen als we ons kitten terug bij haar afgeven,en dit bedrag kan dienen als aanbetaling voor een ander kitten dat volgend jaar nog geboren moet
worden

hebben vriendelijk bedankt
ons cathy blijft hier

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 20 oktober 2013 - 08:11

Fijn dat Cathy bij jullie mag blijven. Ik zou in geen geval nooit meer bij die cattery kopen!

erwin&sonja
erwin&sonja
  • 16 berichten

#9 Geplaatst 20 oktober 2013 - 13:59

wij ook niet

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 20 oktober 2013 - 14:42

Ik zou toch eisen dat zei de helft terug betaalt, want uiteindelijk zit je met een katje met een afwijking. Je weet ook niet hoe dit gaat evolueren met ouder worden, kunnen hogere kosten komen daardoor. Dus vindt wel dat de fokker je hier tegemoet mag komen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 20 oktober 2013 - 15:43

Bekijk berichtcatherine, op 20 oktober 2013 - 14:42, zei:

Ik zou toch eisen dat zei de helft terug betaalt, want uiteindelijk zit je met een katje met een afwijking. Je weet ook niet hoe dit gaat evolueren met ouder worden, kunnen hogere kosten komen daardoor. Dus vindt wel dat de fokker je hier tegemoet mag komen.

Zou ik ook doen. Zeker omdat je betaalt hebt voor een katje MET stamboom (750 euro) en er geen gekregen heeft.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 20 oktober 2013 - 20:06

Heeft de fokker een hk nummer?
In dt geval geldt de consumentenwetgeving. Je kan dan een ander kitten eisen of een gedeeltelijke terugstorting van het aankoopbedrag in overeenkomst met het gebrek.
Ik vermoed dat je zelfs de kosten van de RX ook kan terugvragen, maar dat weet ik niet zeker.

De consumentenwetgeving geldt niet voor catteries die geen hk nummer hebben.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

CatteryLaLau
CatteryLaLau
  • 197 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 20 oktober 2013 - 20:30

Dit ziet er vreselijk uit! Ik kan me dan ook echt niet voorstellen dat dit niet vóór de verkoop al is opgevallen door de fokker of dierenarts.
Je ziet inderdaad goed dat de 3 vergroeid zijn. Het lijkt op een knikstaart (die kan overal in de ruggengraat en staart voorkomen en kan erfelijk of aangeboren zijn). Vaak gaat dit ook gepaard met andere skeletgebonden afwijkingen zoals Patella Luxatie en Heup Dysplasie.

Goed dat jullie het katje houden. Ik vind het echt waardeloos als fokkers zeggen dat je een nieuwe kan krijgen als je de ''oude'' terug brengt. Ik zou stappen ondernemen tegen de fokker. Je hebt een ''product'' gekocht en blijkt een gebrek te hebben. De verkoper is verplicht het product te vervangen of te vergoeden.