Spring naar inhoud

- - - - -

Sanabelle zonder granen.

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#1 Geplaatst 19 oktober 2013 - 22:37

Ik geef sinds een paar dagen sanabelle zonder granen.
Nu is het me opgevallen dat ze ofwel er heel stinkende scheten van laten wat ze ervoor niet deden en sommige zelf diarree ervan hebben.
Ben wel aan het mengen met hun oude voer RC.
Wie heeft er nog zo'n ervaringen mee?

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 19 oktober 2013 - 22:41

Ik heb dit in het verleden ook al gekocht en ook hier een groot verschil in de kattenbak, wel nog alles normaal qua vorm, maar wat een stank :s

Telkens ons Pruts op de bak was geweest rook ik het van ver (ze is de enige die amper rauwvoeding eet, dus grotendeels brokjes)

Daarna terug gewone Sanabelle en gedaan met stinkende drolletjes.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 19 oktober 2013 - 22:55

Als het zo  voort gaat krijgen ze na deze zak ook gene tweede meer. Zal nog wel een tijdje mee gaan is er ene van 10 kg. Maar ja meng meer rc eronder dan zal het mss ietwat beteren.

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#4 Geplaatst 20 oktober 2013 - 06:05

Hier geen enkel prolemen met de Graan vrije versie;
geen scheten en ook op de kattenbak niet meer dan normaal...

Ik ben blij dat ik na veel verschillende merken/soorten eindelijk een gevonden heb waar ze het allemaal goed op doen!

Wellicht dat het door het mengen komt; je mengt een graan-brok waar bestandsdeel nr 1 Granen zijn, met een graanvrije brok waar bestandsdeel nr 1 juist vleesgehalte is.
Overgang op andere brokken kan weken duren voordat het lichaam volledig gewend is aan een nieuwe brok

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 20 oktober 2013 - 08:35

Hier ook een verschrikkelijke stank, geen diarree ofzo maar alleen die stank :misselijk: ik koop het dus niet meer
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi: