Spring naar inhoud

- - - - -

Vermiste persoon Arcelor Mittal

• Log in om te reageren
55 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#31 Geplaatst 24 oktober 2013 - 18:17

Tja en de bazen van dat bedrijf gaan dat zeker niet stil leggen, ze sluiten de vestiging in luik al.

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 24 oktober 2013 - 19:20

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 24 oktober 2013 - 18:11, zei:

ik denk dat het zelfs officieel 5 jaar duurt voor je iemand die vermist is kan laten doodverklaren, tenzij er aanwijzigingen zijn dat het bv om zelfmoord gaat ofzo...
maar idd in zo een staalfabriek... gesmolten staal is 1400 à 1600°C dus als je daar in terecht komt schiet er niets van je over hé... een volledige fabriek stilleggen en opnieuw opstarten duurt ongeveer 3 maand... totale omzet van Gent is zo een 2,5 miljard dus alles even stilleggen en opnieuw opstarten kost +- 625 miljoen € omzetsverlies + alle bijkomende voorzieningen die uit zo een stilstand bij komen +- 1,5 miljoen € per dag = 760 miljoen € directe kost om waarschijnlijk niets terug te vinden als hij effectief in het vloeibaar staal terecht gekomen is... mensenlevens zijn veel waard maar dat denk ik dat niet realistisch is.

begrijp me niet verkeerd, ik vind het verschrikkelijk voor deze familie hé!

WAt ik voor de moment weet van de zoon is
Christian staat voor de moment opgeschreven ôp het werk als onwettig afwezig.
Het huis was nog niet afbetaald  en dat ze dit dus verder moeten betalen omdat  het niet zeker geweten is of hij dood is en dus de levensverzekering niet telt.
Ze krijgen ook geen geld van mutualiteit want hij is niet ziek .

Infeite komt het erop neer dat ze alles moeten blijven betalen omdat er geen wettige papieren zijn waarin staat dat hij dood is ze moeten hem eerst vinden voor ze dit kunnen verklaren .

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#33 Geplaatst 24 oktober 2013 - 20:02

ocharme die vrouw en kinderen, t is nog niet erg genoeg dat ze in onzekerheid zitten en dat ze zoveel angst moeten hebben om hun partner en vader, dan komen er al die financiële zorgen ook nog ne keer bij
Is t niet zo dat als iemand x aantal jaar verdwenen is dat de verzekering dan uiteindelijk toch uitbetaald?
En de persoon als overleden wordt beschouwd?
Daar zijn ze nu natuurlijk niks mee ook al zou dat t geval zijn en die mensen willen gewoon weten wat er gebeurd is natuurlijk...

edit: ik had stijn zijn post nog niet gelezen, dat het 5 jaar duurt  voor je iemand die vermist is kan laten doodverklaren

Bewerkt door lathyrus, 24 oktober 2013 - 20:05.

Geplaatste afbeelding

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 24 oktober 2013 - 21:04

Christian was niet meer getrouwd hij had pas een maand een nieuwe vriendin maar ze woonde er niet in .
de kinderen zijn beide al getrouwd en dus buitenshuis maar zei draaien wel op voor de kosten .
Weet niet hoe dat zit na een paar jaar als ik de zoon zie of hoor zal ik het eens vragen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#35 Geplaatst 24 oktober 2013 - 22:17

tja meestal is dat zo de nabestaanden zitten dan in de dikke miserie.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 25 oktober 2013 - 14:23

pfff... ik kom hier regelmatig lezen of ze hem nog niet gevonden hebben, wat een onzekerheid en miserie voor de familie zeg

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 25 oktober 2013 - 22:50

Pfff, wat een miserie. Het is zo al erg genoeg dat er nog steeds geen zekerheid is over wat er met hun vader gebeurd is. Dan komt er heel die financiële situatie er ook nog eens bij...

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#38 Geplaatst 26 oktober 2013 - 10:03

Waren de bewakingscamera's geen bewijs dat hij nooit de fabriek verlaten had ?
Dan is het toch quasi zeker dat hij verongelukt is binnen het bedrijf ?

Bah, ik blijf het een horroverhaal vinden... ik vertelde het tegen mijn vriend en het eerste wat die zei was : die vinden ze nooit meer :(

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 26 oktober 2013 - 10:05

Bekijk bericht*bonnie*, op 26 oktober 2013 - 10:03, zei:

Waren de bewakingscamera's geen bewijs dat hij nooit de fabriek verlaten had ?
Dan is het toch quasi zeker dat hij verongelukt is binnen het bedrijf ?

Bah, ik blijf het een horroverhaal vinden... ik vertelde het tegen mijn vriend en het eerste wat die zei was : die vinden ze nooit meer :(

Aan de voorziene uitgangen hangen allemaal camera's en daarop staat hij zeker niet maar dan is het bedrijf zelf op de kennedybaan kant voorzien van 3 km omheiningsdraad daar kan hij over geklommen zijn zonder dat de camera's het gezien hebben.

Gisteren hebben ze kolen onderzocht naar stoffelijk overschot maar niets gevonden.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#40 Geplaatst 26 oktober 2013 - 10:12

Alé ...  ne mens ga toch echt ni de moeite doen om over omheining te kruipen als er allerlei uitgangen zijn :(

En was er niemand bij hem in pauze ?  Binnen het bedrijf geen camera's ?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 26 oktober 2013 - 10:17

De onwetendheid moet verschrikkelijk zijn. En ja, het is al langer geweten dat geld boven mensenlevens gaan.
Ik hoop voor de familie dat deze man alsnog wordt gevonden. Liefst levend, maar als het toch zo moet zijn niet levend.

Dan kunnen ze waardig afscheid van deze man nemen.

Ook zou ik voorzichtig zijn met wat je post. Pers leest alles. Het is zeer vervelend dat je niet met je man hierover kunt praten.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#42 Geplaatst 26 oktober 2013 - 10:20

Zijn er op die Kennedybaan geen camera's ?

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#43 Geplaatst 26 oktober 2013 - 11:43

niet aan die omheiningen nee wel verder maar als hij in een auto gestapt is zien ze niet wie er in zit .

Er worden zoveel verhalen vertelt nu van wat wel en wat niet

Hoop dat ze hem rap vinden maar zie niet meer in dat het levend zal zijn ...

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#44 Geplaatst 26 oktober 2013 - 11:59

Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor iedereen, nu zitten die mensen echt in de miserie, niet alleen emotioneel maar waarschijnlijk ook financieel
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 29 oktober 2013 - 11:21

Is er al wat meer nieuws? Want het laatste bericht dat ik op het internet kan vinden dateert van 6 dagen geleden.

Time spent with cats is never wasted