Spring naar inhoud

- - - - -

Condensatiedroogkast : nieuwe vraag #26

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 22 november 2013 - 19:59

Ik heb idd ook een met warmtepomp en duurt inderdaad af en toe echt lang!!! en klammig als het er uit komt, maar ik kan ook een slang voor afvoer aansluiten... :-)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#32 Geplaatst 22 november 2013 - 20:38

Ik druk de knop bv extra warmte in (bij handdoeken) en dat komt allemaal netjes droog eruit. Hier draait ze voor vol machien van 9 kg 3,30 soms iets meer soms iets minder hangt ervan af welke handdoeken en ondergoed erin zit.
In het begin heb ik me ook moeten aanpassen hoor maar nu ben ik het gewoon, en doordag mijn wasmachien en droogkast 9 kg inhoud zijn moet ik maar 3 machines per weekend wassen ipv 5

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 23 november 2013 - 16:32

Het gevaar bij droogkasten is dat dat pluis in brand kan vliegen als ik het me goed herinner. De meeste branden ontstaan op die manier, dus ik laat mijn droogkast ook niet draaien als ik niet thuis ben of als ik slaap.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 23 november 2013 - 16:48

Hier was er paar jaar geleden ineens kortsluiting in huis en sterkte geur: steekvlam uit droogkast. Niet van de pluis, als ik me goed herinner was de condensator in brand geschoten. Hier gaat er niets aan in de nacht. en ja zo goed als alle stekkers gaan hier uit buiten die van de diepvriezer en de koelkast.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#35 Geplaatst 24 november 2013 - 00:35

Pfff ik begin daar niet mee, sommige stekkers kan je niet uittrekken die zijn zoals in de keuken direkt op de lijn aangesloten.
Mijn droogkast met warmtepomp wordt niet zo heet als die oudere dus nog minder gevaar dan vroeger.
Enfin iedereen doe wat hij wil, doe het zo al 23j zie niet in waarom ik zou veranderen. Door de dag kost het me meer, heb nachttarief en weekendtarief en daar maak ik gebruik van.

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 24 november 2013 - 02:10

ik heb een condens van philips whirlpool al 5 tal jaren nooit problemen mee gehad , super content e n snel droog  zou niet meer zonder kunnen , en lekker warm is het dan in de badkamer waar wasmachien en droogkast staat ,
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#37 Geplaatst 24 november 2013 - 10:01

Bekijk berichtmarleen57, op 24 november 2013 - 02:10, zei:

ik heb een condens van philips whirlpool al 5 tal jaren nooit problemen mee gehad , super content e n snel droog
Met of zonder warmtepomp?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#38 Geplaatst 24 november 2013 - 15:25

Condens is zonder warmtepomp. Je hebt 3 modellen, die met afvoer naar buiten, die met condens die water opvangt maar geen afvoer nodig heeft en veel warmte in de ruimte afgeeft en die met warmtepomp deze vangt water op in een bak of je kan het weg laten lopen via je afloop, en de lucht in de droogkast wordt hergebruikt om te drogen geeft heel weinig warmte af in de ruimte zelf.

Mss eens de revieuws lezen op de machienes die je in gedachten hebt.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#39 Geplaatst 24 november 2013 - 15:34

Ik heb deze van whirlpool kost 899€ laad vermogen 8 kg.
857502120020_320x320_perspective.png

En heb daar ook van hetzelfde gamma de wasmachine van.
Pure-90140_859202120010_BE_320x320.png

En heb ze zo op mekaar staan met tss systeem schuif. Heel handig om was te plooien.
SKS100_480181701002_nl_NL_320x320.png

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#40 Geplaatst 24 november 2013 - 17:18

ik heb net dezelde droogkast
wasmachine moet er nog komen , hoop dat ze dan die van whirlpool ook nog hebben tegen dan  ,

opeen kunnen wij ze niet zetten , ze staan op een verhoog naast elkaar

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#41 Geplaatst 24 november 2013 - 18:47

Bekijk berichtcatherine, op 24 november 2013 - 15:25, zei:

Condens is zonder warmtepomp. Je hebt 3 modellen, die met afvoer naar buiten, die met condens die water opvangt maar geen afvoer nodig heeft en veel warmte in de ruimte afgeeft en die met warmtepomp deze vangt water op in een bak of je kan het weg laten lopen via je afloop, en de lucht in de droogkast wordt hergebruikt om te drogen geeft heel weinig warmte af in de ruimte zelf.

bedankt Catherine voor je uitleg.
De aankoop is nog niet voor direct. Heb hem pas tegen volgende herfst nodig.
Ik zal eens een winkel binnenstappen en daar de modelletjes vergelijken.

Bekijk berichtArmani, op 24 november 2013 - 18:46, zei:

Heb hem pas tegen volgende herfst nodig.
Tegen dan zijn er hier 'veranderingen' en mijn huidige droogkast met luchtafvoer moet dan weg, vandaar.

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#42 Geplaatst 25 november 2013 - 17:41

ik heb dezelfde als Catherine maar met 9kg laadvermogen en heb die 740€ betaald... staat momenteel aan 729€ zelfs waar ik de onze gekocht heb.

en ik heb ze ook op elkaar gezet met zo een tussenstukje, geweldig!!!

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#43 Geplaatst 25 november 2013 - 17:50

Bekijk berichtStijn_Poezenpaleis:-), op 25 november 2013 - 17:41, zei:

en ik heb ze ook op elkaar gezet met zo een tussenstukje, geweldig!!!
bij ons is het voor naast elkaar.
wasmachine en droogkast staan naast elkaar in een ingemaakte onderkast.
Luchtafvoer voor de droogkast zal in de toekomst 'afgesloten' worden dus is nog de enige optie eentje kopen zonder luchtafvoer.
Ik zou willen de droogkast op dezelfde plaats zetten als waar nu nog de oude droogkast staat want anders zit daar een mega-groot-leeg-gat naast de wasmachine en ik heb liever die 2 toestellen netjes bij elkaar en niet elk apart in een andere ruimte.