Spring naar inhoud

- - - - -
Gevonden

Mooie zwarte kat met beetje wit (Kessel-Lo)

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
21 reacties op dit onderwerp
Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 22 oktober 2013 - 09:52

Mijn mama heeft deze ochtend een kat zien aangereden worden :(. Ze is direct gaan proberen te helpen, maar haar hulp mocht niet baten :'(. Ze heeft een dierenarts en de politie gebeld. Van de dierenarts heeft ze niets meer gehoord, maar de politie ging wel ter plaatse kijken (ondertussen moest mama naar het werk vermits ze er toch niets meer aan kon doen)

Het was blijkbaar een mooie zwarte kat met wit.
Ze had een bandje aan waar een kokertje aan hing, maar dat was open. Gelukkig stonden het gsmnummer wel ook aan de binnenkant van het bandje. Ze heeft daarnaar gebeld en een boodschap achtergelaten in het Frans en Nederlands (vermits de voicemail blijkbaar frans was), maar nog niks van terug gehoord. Daarmee dacht ik dat het misschien nuttig was om het ook hier te plaatsen, voor het geval het gsmnummer niet klopt ofzo.

De aanrijding was in de Kesseldallaan voor nummer 36 in Kessel-Lo.

Hopelijk wordt het baasje snel gevonden, want niet weten is denk ik nog altijd iets erger dan weten dat je kat dood is.
Mylo Banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#2 Geplaatst 22 oktober 2013 - 14:02

Zo triestig :( Ik hoop dat de eigenaren gevonden worden. Wel knap wat je mama gedaan heeft!

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 22 oktober 2013 - 14:32

Bekijk berichtkate2, op 22 oktober 2013 - 14:02, zei:

Zo triestig :( Ik hoop dat de eigenaren gevonden worden. Wel knap wat je mama gedaan heeft!

Idd :(
Ben ook heel blij dat ze de moeite heeft genomen om te stoppen, maar jammer genoeg kon ze voor de poes zelf niks meer doen :(
Mylo Banner

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#4 Geplaatst 22 oktober 2013 - 14:34

Bekijk berichtFarailde7, op 22 oktober 2013 - 14:32, zei:

Idd :(
Ben ook heel blij dat ze de moeite heeft genomen om te stoppen, maar jammer genoeg kon ze voor de poes zelf niks meer doen :(

Het beestje heeft dan op zijn minst niet lang geleden, maar 't is echt triestig :(

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 22 oktober 2013 - 14:56

Inderdaad heel lief van je mama. Het is maar te hopen dat het GSM-nummer klopt en dat die mensen ten minste weten wat er met hun katje is gebeurd. Jammer dat het is gestorven.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 22 oktober 2013 - 15:42

Zo jammer dat hulp niet kon baten, super knap dat je mama gestopt is...ze zal de rest van de dag ook wel van slag zijn, zoiets zien gebeuren doet wat met een mens. Rust zacht mooie kat, hopelijk kunnen je baasjes je een mooi laatste plekje geven...
Geplaatste afbeelding

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 22 oktober 2013 - 17:31

Bekijk berichtsnoopy, op 22 oktober 2013 - 15:42, zei:

Zo jammer dat hulp niet kon baten, super knap dat je mama gestopt is...ze zal de rest van de dag ook wel van slag zijn, zoiets zien gebeuren doet wat met een mens. Rust zacht mooie kat, hopelijk kunnen je baasjes je een mooi laatste plekje geven...

Pffff net het hele verhaal gehoord en het is nog veel erger dan ik dacht. Mama is inderdaad van slag.
Mama heeft gezien dat de kat werd aangereden en nog mankend wegliep. Ze is die kat dan gaan zoeken. Ze lag onder een geparkeerde auto en leefde toen nog. Mama is bij mensen gaan aanbellen om te vragen dat ze iets kon krijgen om de kat voorzichtig mee onder de auto uit te halen, maar kreeg geen hulp. Dan heeft ze naar 112 gebeld, die haar doorverbonden met de politie. Die hebben het genoteerd, maar waren niet zeker of de combi daarvoor zou afkomen.
Dus mama naar 1207 gebeld om de dierenarts in de buurt te vragen. Daar was het blijkbaar antwoordapparaat :s.
Toen kwam er gelukkig een mevrouw met een buggie voorbij, waarvan ze een oud hemd heeft gekregen waarmee ze de kat voorzichtig onder de auto uit geschoven heeft. Maar toen was de kat dus overleden :( :(.
Dan heeft ze op de binnenkant van het bandje gezien dat er een telefoonnr opstond en daar een boodschap op ingesproken.
Ze heeft de kat aan de kant gelegd in het hemd en is naar haar werk gegaan. Daar is ze nog gebeld door de politie, maar die waren precies meer geïnteresseerd in iemand een boete te geven (maar mama denkt dat diegene die de kat aangereden heeft het niet gemerkt heeft)

Zowel het baasje als de dierenarts hebben (nog) niet teruggebeld :s.
En toen mama daarjuist naar huis reed, zag ze dat de kat er nog steeds lag :(
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 22 oktober 2013 - 17:38

Amai, wat een akelig verhaal is dat. Ik krijg er zowaar kippenvel van. Zijn er dan zoveel mensen onverschillig tegenover een dier?
Ik kan geloven dat je mama er niet goed van was, je zou voor minder !
Ze heeft het toch geprobeerd,met de weinige mogelijkheden die er waren. Goed zo, mama :flower:
Het is vooral schokkend dat de kat er nog lag, de politie was toch verwittigd, kunnen die dan de gemeentediensten of zo niet verwittigen?

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 22 oktober 2013 - 18:29

Ja, erg hé :(.
En vind het ook heel raar dat die baasjes nog niet hebben teruggebeld...

Enige positieve eraan: mama staat nu aan mijn kant om Mylo zo lang mogelijk binnen te houden :p
Mylo Banner

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 22 oktober 2013 - 18:46

Alé voilà, aan alle slechte kanten zit ook wel ergens een goede kant ;)

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 22 oktober 2013 - 19:04

ach miserie :( wat een triest verhaal, tof van jouw mama, hopelijk lukt het om de eigenaars te vinden.

Kiera&Tiffan
Kiera&Tiffan
  • 652 berichten

#12 Geplaatst 23 oktober 2013 - 13:39

Echt supper van je mama dat ze het katje heeft geprobeerd te redden...

Is er al nieuws?

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 23 oktober 2013 - 16:07

Die arme poes ligt daar blijkbaar nog steeds :( En de baasjes hebben nog altijd niet teruggebeld :(. Ik begrijp er niks van...
Mylo Banner

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 23 oktober 2013 - 16:15

Maar dat is ronduit schandalig zeg! Arme poes  :cry:      Ook niet te begrijpen dat er geen reactie komt van eigenaars, als de poes dat bandje draagt met hun telefoonnummer in, dan zou je toch denken dat ze willen weten waar hun poes gebleven is...
Geplaatste afbeelding

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#15 Geplaatst 23 oktober 2013 - 19:31

Dat is idd schandalig, Misschien nog eens naar de politie of gemeentediensten bellen om te zeggen dat daar een dode kat ligt? Ze kunnen ze toch niet laten liggen?

Eigenaardig van het telefoonnummer.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Gevonden