Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen
Perzisch Langhaar

Ozzy

• Log in om te reageren
179 reacties op dit onderwerp
Kaprice
Kaprice
  • 4.728 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 23 oktober 2013 - 14:49

Vorige week las ik hier een topic over een "witte pers" in een opvang in Kruibeke.
En we gingen net het weekend naar de kempen op familiebezoek! Dé moment dus om mijn ventje te overtuigen op de terug weg in Kruibeke te stoppen...

En daar zat OZZY :
nadat zijn baasje was overleden, was hij tijdelijk met zijn zusje opgevangen bij de mama van zijn baasje. maar zij had zelf al drie persjes. dus leefden ze met vijf poezen op een appartement. plus al het verdriet dat ze moest verwerken om het verlies van haar zoon, werd het onderhoud van Ozzy haar duidelijk teveel.
Ozzy werd afgestaan aan de opvang in Kruibeke!
Daar zat hem eerst in een buitenkooi achteraan in het asiel, waar het echt niet goed met hem ging, hij verstopte zich, kon niet aarden tussen die tientallen andere straatkatjes.
Toen is hij verhuisd naar een schuurtje met kattenren, waar meer binnen ruimte was, en hij zich kon verstoppen in een holletje van een grote krabpaal...
maar je zag zo al dat hij treurde, amper reageerde en dringend medische zorgen nodig had voor zijn oogjes en zijn geklitte vacht

'T was serieus schrikken om zijn frele lijfje daar te zien zitten, met zijn oogjes vol etter, zijn neusje verstopt, en zijn witte pels vol klitten
ook resten van diarree op zijn achterpootjes en een duidelijk ontstoken kontje door te vaak dunne stoelgang
brokjes kon hij amper knabbelen en inslikken, dus waarschijnlijk ook al een paar weken met een lege maag :s
Het was dus een hoopje ellende, die duidelijk niet in een opvang of asiel van die grootte thuis hoorde.
De moeder van het overleden baasje was blijkbaar zo verward dat ze niks kon vertellen over Ozzy.
Was hij gevaccineerd? Was hij gechipt? Wat at hij  normaal? Hoe oud was hij? Het enige wat ze kon doorgeven was dat hij een persje was met stamboom van ongeveer 7jr maar dat ze helaas zijn paspoortje niet meer vond tussen de inboedel van hare zoon.

Er was een optie op door een dame in de buurt, die hem in eerste instantie wou adopteren, maar ze moest er nog eens met haar man over praten, ze ging er nog es over nadenken...
Tot de eigenaresse van de opvang, haar zondag opbelde, en het op de man af vroeg. Toen was ze nog niet zeker of ze hem ging adopteren, wou ze hem regelmatig komen opzoeken in de opvang
Omdat ik van de andere kant van t land kwam, en hem de maandag al direct wou meenemen voor de eerste medische zorgen naar mijn da, hakte de mevrouw van de opvang, de knoop door en kreeg ik Ozzy mee!

Omdat ik niet wist hoe het stond met zijn vaccinaties, zijn besmettelijkheid, misschien zelfs niesziekte of kattenziekte, moest hij in quarantaine in mijn badkamer. Hij kreeg er natuurlijk wel een zacht bedje, een propere kattebak en brokjes en water.
En op maandag morgend direct een afspraak gemaakt bij de da voor een grondige check-up

Zelfs mijn da trok haar ogen open, zijn oogjes werden uitgewassen en antibioticazalf in gedaan, zijn oortjes werden uitgewassen met natte doekjes om alle aarde en vuiligheid uit te vegen, zijn vacht werd grotendeels geschoren om de grootste klitten te verwijderen, er werden ook poepresten van vlooitjes gevonden, dus waarschijnlijk heeft hij vroeger vlooitjes gehad, dus voor de zekerheid een pipetje in zijn nek gegeven
toen werd duidelijk dat hij graatmager is, je zag zo zijn heupbotjes, zijn ruggegraat,
en ze vonden ook een onderhuids gezwel in zijn nek, hopelijk enkel een goedaardige cyste, maar misschien ook wel een kwaadaardige lymfekliertumor :s

nu moet hij eerst tien dagen een breedspectrum antibiotica pilletjes krijgen, en ook oogzalf
en zoveel mogelijk aansterken, met natvoer, viyo, en alles wat hij maar wil eten (want moesten ze hem nu verdoven zou hij niet eens meer ontwaken omdat hij zo zwak is :()

en volgende week donderdagochtend, gaat hij nuchter bij de da binnen voor een bloedonderzoek en een punctie of biopsie van het gezwel in zijn nek
en als hij voldoende aangesterkt is ook een lichte verdoving om hem deftig te scheren

de eerste vijf fototjes zijn in het asiel genomen, waar je hem duidelijk ziet genieten van een krab onder zijn kin, maar tegelijk amper zijn oogjes kon openhoudenDSCN0112.JPG DSCN0113.JPG DSCN0117.JPG DSCN0126.JPG DSCN0138.JPG

de volgende paar hier thuis op de krabpaal, uitrusten na een lang da bezoek
P1080765.JPG P1080768.JPG P1080778.JPG

ik begin al een beetje mijn nieuwe huisje te verkennen, waar ik af en toe eens mijn zusje en broertjes tegen kom, maar omdat ik zo mager ben, ben ik vlug uitgeput, en slaap ik nog veel

en straks steekt mijn personeel mij in een badje met babyshampoo dat ik er terug iets meer als een raskat ga uitzien,
want nu kan ik zo meespelen voor Halloween...

je kan me hier zeker verder volgen, want ik wil terug een fiere kater worden, in plaats van een hoopje ellende, dus ik eet elke dag netjes mijn bakje natvoer uit en geniet ik smorgens en savonds van een zakje viyo!

Bewerkt door Kaprice, 03 januari 2014 - 18:05.

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 23 oktober 2013 - 14:54

Ik heb die idd op de site zien staan ocharme dat baaske, ons Elin komt ook van die vzw en zat toen in een buitenkooi.

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 23 oktober 2013 - 14:55

Ocharme, wat ziet dat ventje eruit! Gelukkig is hij nu in jullie goede handen.
  Geplaatste afbeelding

Anathema
Anathema
  • 1.245 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 23 oktober 2013 - 15:05

ocharme dat dutske. Gelukkig kruiste jij zijn pad en kan hij van de dringende zorgen genieten!

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#5 Geplaatst 23 oktober 2013 - 15:07

Ocharme dat beestje :( Gelukkig is hij nu supergoed terecht gekomen!!

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 23 oktober 2013 - 15:24

amai dat sukkeltje! ik ben benieuwd voor de evolutie ;)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 23 oktober 2013 - 15:54

Ocharme hij ziet er slecht uit, niet vragen wat hij allemaal heeft meegemaakt :(
super dat jullie hem een liefdevol huisje kan aanbieden met de nodige zorgen om hem helemaal tip top in orde te maken.

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#8 Geplaatst 23 oktober 2013 - 15:57

Gelukkig dat hij bij jullie een gouden mandje krijgt :thumb:

Hier zitten nog mensen met Persen dus ik denk dat ze keiveel tips kunnen geven over van alles :)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.253 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 23 oktober 2013 - 16:40

Oh ocharme wat een hoopje ellende :(
Gelukkig is hij nu super goed terecht gekomen bij jullie!!

Bewerkt door Steffie_G, 23 oktober 2013 - 17:05.

Time spent with cats is never wasted

Inge91
Inge91
  • 11.968 berichten

#10 Geplaatst 23 oktober 2013 - 17:05

Wat een zielig hoopje...ik hoop dat het gezwel niks ernstig is en dat hij nog vele gelukkige jaren bij jullie mag hebben. :flower:
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.728 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 23 oktober 2013 - 17:31

ik ook Inge91 :(
ik zie hem al actiever worden, al kleine beetjes natvoer eten, viyo lebberen, terwijl hij zondag maar een hoopje wol in de kattenreismand voorstelde
dus we zijn op de goeie weg!

maar die onderhuidse cyste in zijn nek is groot, dus nu draaien mijn duimpjes dat het geen lymfeklierkanker is, want dat ziet het er slecht uit voor Ozzy :s

pas volgende week kunnen ze hem daarvoor onderzoeken en de cyste aanprikken met een naaldje om te laten onderzoeken welke vloeistof deze bevat
en terwijl gaan ze ook nuchter bloed afnemen om te laten testen om allerlei vieze ziektes

hij is nu te zwak om te verdoven, er zou teveel kans zijn dat hij de kracht niet eens heeft om uit zijn verdoving te ontwaken

dus is het eerst een goeie week met een breedspectrum antibiotica en zoveel mogelijk vetmesten, zodat hij de onderzoeken volgende week wel aankan

t'is stapje voor stapje maar we moeten blijven hopen hé!

Inge91
Inge91
  • 11.968 berichten

#12 Geplaatst 23 oktober 2013 - 17:39

Hier draaien de duimpjes al, misschien is het een ontsteking, dat kan ook best groot worden hoor.
Bij medpets kan je een pasta bestellen met extra vitaminen en calorieën, noemt calo-pet speciaal voor herstellende en uitgeputte poezen

Geplaatste afbeelding

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 23 oktober 2013 - 18:24

hopelijk lukt het om hem erdoor te krijgen zonder verdict kankeren dat hij nog een paar jaartjes mag genieten ;)

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 24 oktober 2013 - 11:17

Ik hoop van harte dat het gezwel niet ernstig is ,en dat hij nog vele liefdevolle jaren mag tegemoet gaan bij jullie. :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Nashota
Nashota
  • 17.977 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 24 oktober 2013 - 13:22

Ach gossie wat een zielig hoopje, gelukkig dat hij nu bij jullie is en goed verzorgd wordt, ik zal mee duimen dat het gezwel niks ernstigs is, en dat hij nog vele jaren bij jullie mag genieten van zijn leventje
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Perzisch Langhaar