Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen
Perzisch Langhaar

Ozzy

• Log in om te reageren
179 reacties op dit onderwerp
Kaprice
Kaprice
  • 4.655 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 25 oktober 2013 - 11:24

:cheer: :cheer: hiep hiep hoera :cheer: :cheer:
nooit gedacht ooit zo blij te zijn van een kakje in de kattebak! :dancer:

maar gisteren avond ging Ozzy naar de gang, stilletjes de trapjes af, waarbij ik dacht euhm das verdacht,
hij wilde anders liefst zo dicht mogelijk bij ons liggen zitten knuffelen eten...
ik keek zo heel stillekes over de leuning, en meneer had de kattebak(en)  gevonden en was bezig met zijn éérste kakje op westvlaamse bodem!
eerlijk gezegd een grote oef!
want we hadden hem al mee sinds zondag late namiddag en we zijn al donderdagavond,
kdacht al een of ander probleem in zijn buikje omdat hij ook kreunt als je hem op pakt!

en toen ik hem vanmorgen uit de badkamer ging halen, een dubbele hoera, er lag nog een serieus hoopje in de kattebak die ik daar had neergezet!

dus Ozzy komt stillekesaan op zijn positieven...
probeert zelfs al een droog brokje te knabbelen, al eet hij nog voornamelijk nat voer en viyo

doe zo verder Ozzy, straks kunnen we jou niet meer mager en ondervoed noemen :dancer:
dan heb je wat extra krachten om de onderzoeken van volgende week te doorstaan!

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 25 oktober 2013 - 11:34

Super nieuws !!!

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 28 oktober 2013 - 15:36

Hoe gaat het met Ozzy? Is hij al wat aangekomen?

Kaprice
Kaprice
  • 4.655 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 29 oktober 2013 - 03:11

Ozzy kan het ons helaas niet vertellen, wat er scheelt, welke ziekte hij heeft, waar hij pijn van heeft...

Sinds vorige maandag (21/10), net een week eigenlijk kreeg hij een breedspectrum antibiotica, en oogzalf om infecties in zijn lijfje te boven te komen.

Hij was/is serieus ondervoed, en hij was vorige week te zwak voor een verdoving om een gezwel aan zijn nek aan te prikken. dus werd beslist hem eerst een tien dagen 2x daags ab te geven en zoveel mogelijk te laten eten en drinken.
al wat hem wou was natvoer en viyo, maar zelfs in die week tijd zag je al een enorme verbetering!
Van een hoopje ellende die niks deed buiten slapen was hij al twee dagen bij ons aan het rondlopen, protesteerde hij al als hij zijn pilletje moest slikken, at hij 2,3 x daags een beetje natvoer en een zakje viyo.
Knabbelen ging moeilijker, maar een paar snoepjes van whiskass lustte hij wel.
Hij begon zelfs al te krabben aan de badkamerdeur als hij opgesloten moest zitten en hij ons hoorde passeren. Dus was hij al twee nachtjes gewoon bij ons in huis gebleven, en sliep hij op de krabpaal. hij volgde me al overal, naar de keuken, naar de wc, naar de gang.

Geluid, miauwen maken kon hij amper, meer niet dan wel.
Dat gezwel was een teken dat hij behoorlijk ziek is! Is het een tumor? Is het uitgezaaid? Donderdag (31/10) had ik een afspraak met mijn da, om zijn bloed te trekken en dat gezwel aan te prikken en de cellen van dat gezwel te onderzoeken.

Maar zover zijn we dus niet geraakt! Gisterenavond zakte hij ineens op zijn zij, bleef liggen als een lappenpop, reageerde op niks meer...
Ik nam hem op, en al wat hij wilde was heel dicht bij me komen knuffelen, en raar maar waar ik voelde alle leven uit hem wegvloeien. Dus ik probeerde reactie uit hem te krijgen, en een paar minuten later was hij mijn geprik en gepook precies beu, wilde hij gaan lopen.
Hij ging in een hoekje van de living opzoeken, en waggelde als ne dronken man, en ging twee seconden in een mandje liggen, en terug eruit, en onder een bijzettafeltje terug op zijn zij.
Ik heb hem dus terug opgepakt, en op een dekentje bij me genomen, ik zag precies zijn ogen glazig worden, en alle bloed uit zijn oogleden, neusje en tandvlees wegtrekken, letterlijk lijkbleek werd hij!
en toen kwam bij mij spontaan het idee, dat ik hem hartmassage moest geven...
ik pompte dus met wijsvinger en duim zijn borstkas samen en na een paar minuten kreeg ik reactie, serieus gereutel van zijn ademhaling, en was hij terug aanspreekbaar, zijn oortjes en staart reageerden terug op onze woorden, zijn ogen werden terug minder doorzichtig

Natuurlijk met spoed de wachtdienst van mijn da gebeld, met de vraag of we direct konden langskomen, want dat Ozzy in elkaar gezakt was, en eigenlijk meer dood dan levend. en dat ik in zijn toestand hem de nacht niet zag overleven.

Dus met spoed naar de praktijk gereden, daar reageerde hij al terug iets op de buitenlucht.

Ze dacht eerst op leukose, dus bloed geprikt voor een snel test : resultaat geen leukose
dan proberen dat gezwel in de nek aan te prikken, waren blijkbaar allemaal vaste (gebroken) cellen, geen liquide, dus was het volgens haar ook geen lymfekliertumor, ook mede omdat er geen enkel ander lymfeklier gezwollen was
ze begon de mogelijkheid te geven dat het een serieus opgezwollen schildkliertumor zou kunnen zijn, in een vergevorderd stadium dan.

dus de ene andere manier om meer te weten was bloed prikken.
maar dat was zo goed als onmogelijk :s zo ziek als hem ervoor was, zo hevig kon hij protesteren met zijn kreuntjes en hevig bijten telkens toen ze hem wilden prikken in zijn nek ader. Ze moest hem tussendoor aan de zuurstof leggen, omdat hij zo weinig reageerde. Blijkbaar moet hij heel weinig vocht in zijn lichaampje hebben gehad want steeds mislukte het om meer dan een paar druppels bloed te prikken. Ook na verschillende malen proberen in zijn pootjes.

dus de enige verdere optie was hem een infuus met vocht te geven en aan de zuurstof te houden, en morgen ochtend nog eens proberen te prikken (infuusje was een heel dun plastiek buisje en lukte gelukkig wel om te prikken in zijn pootje)

om 22u30 heb ik hem dus daar moeten achterlaten, en lig ik nu op de zetel met mijn telefoon naast me...
ze zou me bellen als er problemen of complicaties waren
ik heb doorgegeven dat ze me zelfs midden in de nacht mocht bellen, dat ik toch amper zou slapen...

en zonder tegen nieuws mag ik rond 9u-9u30 zelf bellen om nieuws te weten...
dus nu is het duimen dat hij de nacht door komt!

Bewerkt door Kaprice, 29 oktober 2013 - 03:14.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#20 Geplaatst 29 oktober 2013 - 03:20

ocharme :( ik duim mee!
Geplaatste afbeelding

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 29 oktober 2013 - 05:51

Hoo wat erg om dit te lezen. Ik duim mee voor ozzy  :duim:
:hug:

Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 29 oktober 2013 - 06:29

Maar Ozzy toch... Ik duim dat hij de nacht goed is doorgekomen!! Super wel dat je die reflex gehad hebt om hartmassage te doen, ik zou het niet eens kunnen. Het is nooit prettig om je schat bij de da achter te laten. Hopelijk mag je hem snel in goeie gezondheid meenemen.

Bewerkt door Murron, 29 oktober 2013 - 06:30.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#23 Geplaatst 29 oktober 2013 - 07:51

Oh nee :( ik duim zeker mee!!

Nashota
Nashota
  • 17.976 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 29 oktober 2013 - 08:13

Ach nee, de duimen draaien voor Ozzy :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#25 Geplaatst 29 oktober 2013 - 08:20

Gelukkig was je zo alert om hem hartmassage toe te dienen!!Ik duim voor jou en voor Ozzy!!!
  Geplaatste afbeelding

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 29 oktober 2013 - 09:12

Wat erg :(

Ik duim dat alles terug in orde komt!

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 29 oktober 2013 - 09:16

al wat meer nieuws ?????? :( ocharme dat sukkeltje :( te hopen dat hij niet al te veel afziet :(

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.873 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 29 oktober 2013 - 09:19

Amai, echt knap van je dat je dit doet. Veel respect!!

Sabine2
Sabine2
  • 5 katten

#29 Geplaatst 29 oktober 2013 - 09:27

Ocharme toch :( Hopelijk komt het in orde :pray:
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.869 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 29 oktober 2013 - 09:43

Wat een verhaal :(
Wat geweldig dat je die reflex had om hartmassage te geven, ik zou niet eens weten hoe ik dat moet doen
Maar blijkbaar heeft hem dat op die moment toch gered!
Ik duim super hard met je mee dat hij de nacht is doorgekomen

Time spent with cats is never wasted

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Perzisch Langhaar