Spring naar inhoud

- - - - -

wet omtrent kattenschrikdraad

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 23 oktober 2013 - 19:11

het gedoe met de struiken en bomen van de buurvrouw is nog altijd bezig (ze heeft al wat gesnoeid, maar weigert nu om de bomen die te dicht staan te rooien)

nuja, omtrent die discussie zegt ze dat er iemand is komen kijken, en die vroeg waarom ik de bomen wegwou, ze had geantwoord omdat ik stroom wou opsteken voor de katten (dat is natuurlijk NIET de reden, want daarvoor staan de bomen niet in de weg) die persoon zou hebben geantwoord dat dat niet mag!!
ik zei daarop dat dat geen stroom is zoals weidedraad (wat ik wel al 10x heb uitgelegd....) maar nu vroeg ik me dus af of ze daar iets kunnen tegen doen??

ik zal nog wat opzoekingen doen daaromtrent, heb nu ook een prodeo advocaat die zich met de zaak bezighoudt, dus dat zal ik ook eens vermelden alleszins.

diegene die de schouw zal wegdoen mag zelfs niet op haar stuk komen, omdat alles in bloei staat, yeah right, tis allemaal verwilderd tot en met en veel bloeit er toch niet meer!!

dus de kwestie is nog lang niet opgelost, maar wou me toch eens informeren ivm de schrikdraad, dat ik weet of ik recht in mijn schoenen sta.
Geplaatste afbeelding

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#2 Geplaatst 23 oktober 2013 - 22:19

Je vindt er alle sinds niet veel over terug op internet :s
weet niet of je hier iets mee bent
http://forum.infopol...ea3f15d861f172a

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 23 oktober 2013 - 22:22

Bekijk berichtlientj, op 23 oktober 2013 - 22:19, zei:

Je vindt er alle sinds niet veel over terug op internet :s
weet niet of je hier iets mee bent
http://forum.infopol...ea3f15d861f172a

ik vind er inderdaad niet veel over... ik bekijk even je link,, bedankt :)
maar ik heb natuurlijk geen zin, dat als ik de investering en het werk doe, en zij dan toch bezwaar heeft ertegen, dat alles terug wegmoet...

link had ik ondertussen dus ook al gevonden ;)

Bewerkt door Nele, 23 oktober 2013 - 22:23.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 23 oktober 2013 - 22:25

Ik dacht dat ge toestemming moest hebben van je buren vooral als de afsluiting van u en u buur zijn.
Bij mij is de afsluiting volledig van ons staat ook niet op de scheidingsgrens maar op onze grond. Ik heb aan geen van mijn buren er iets over gezegd, wel als ze kwamen kijken buiten wat we aan het doen waren er wel over gepraat. Ze vonden het een goed idee, zo hebben ze ook geen last van mijn katten. Moet wel zeggen heb goede buren.
Maandag een boom uitgedaan in onze tuin met een tuinman die ervaring heeft in bomen, en mijn oude buur is prompt me komen helpen alles op de aanhangwagen leggen.
Spijtig nele dat je geen goede buur hebt, en ook één met een eigen gedacht; Mss haar eens uitnodigen en haar uitleggen met foto's en artikelen wat die schrikdraad echt inhoudt.

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 23 oktober 2013 - 22:28

Van wat ik er van weet. Als die draad langs een straat ofzo komt dan moet er duidelijk staan aangegeven dat de draad onder spanning staat, zodat passanten dat weten en de draad niet zomaar gaan vastnemen.
Als de draad op gemeenschappelijke grond komt, dus op een gezamelijke omheining ofzo, dan is er toestemming van beide betrokken partijen nodig.
Als de draad volledig op eigen grond komt, en niet op een normale manier te bereiken door anderen, dan kun je die gewoon zetten.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 25 oktober 2013 - 13:32

Ik zie het probleem niet als die draad aan jouw kant is gespannen, moest die draad nu naar kant gaan dat is iets anders,
volgens mij gunnen je buren dat gewoon niet want wat stoort hen dat nu?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 25 oktober 2013 - 17:44

Idd normaal als het aan u kant staat en niet bovenop de afsluiting kan ze je niks maken.
Die schrikdraad is ook niet te vergelijken zoals aan een weide met paarden of vee in. Daar moeten waarschuwingsbordjes dan hangen.
Maar in je eigen tuin, doe je min of meer wat je wil.
Als haar struiken en bomen te kort op de scheidingslijn staan ben je helemaal in je recht om te vragen die te laten verwijderen, daar geeft elke vrederechter je gelijk in.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 26 oktober 2013 - 15:20

ja, het zal voor de vrederechter komen normaal gezien, ik bel maandag nog eens met de advocaat... ik zal het hem ook vragen ivm de schrikdraad, dat ik zeker ben!
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 26 oktober 2013 - 17:59

Pak foto's mee van hoe je de schrikdraad wil bevestigen, zodat de vrederechter het goed begrijpt en er geen mis verstanden zijn.
Als je buur niet aanwezig is kan het goed zijn dat ze in u voordeel zullen uitspreken, omdat ze over de hele lijn toch in fout zit met die struiken en bomen.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#10 Geplaatst 26 oktober 2013 - 18:42

Bekijk berichtcatherine, op 26 oktober 2013 - 17:59, zei:

Pak foto's mee van hoe je de schrikdraad wil bevestigen, zodat de vrederechter het goed begrijpt en er geen mis verstanden zijn.
Als je buur niet aanwezig is kan het goed zijn dat ze in u voordeel zullen uitspreken, omdat ze over de hele lijn toch in fout zit met die struiken en bomen.

ik dacht dat als ze niet afkomt, er dan niets beslist kan worden? ze is niet verplicht om af te komen, dus kan vrederechter daar niets aan doen. om dan iets te bereiken moet je effectief procedure starten dacht ik?
Geplaatste afbeelding

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 26 oktober 2013 - 22:06

Vrederechter kan enkel bemiddelen tussen de 2 partijen en verder niets. Die kan ook geen uitspraken doen, enkel maar zeggen wat er waarschijnlijk in een rechtszaak zou uitgesproken worden en duidelijkheid geven over wetten. Een vrederechter is gewoon een manier om tot een wederzijdse schikking te komen zonder dat er gerechtskosten mee gemoeid zijn. Als ze niet komt opdagen, dan moet je inderdaad effectief een procedure starten als je iets wil bereiken, maar daar hangen dan kosten aan vast. Vredegerecht is gratis.