Spring naar inhoud

- - - - -

Sociaal tarief dierenarts

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 24 oktober 2013 - 13:58

Ik werk bij een sociale dienst, en 1 van onze jongeren heeft katten. Jammer genoeg is het wekelijkse inkomen behoorlijk laag, en geld voor een dierenarts zit daar al helemaal niet bij (castratie, inentingen,...). We wijzen wel op het belang daarvan, maar het is echt weinig geld. En tuurlijk raden we teveel dieren af, maar je kan mensen niet tegenhouden helaas.

Nu hoor ik vandaag dat 1 van de katten veel is beginnen drinken en ook veel plast. Voor zover ik weet, is het een niet-gecastreerde kater van ergens tussen een half jaar en een jaar. Again, ja, ik heb al doorgegeven (het is niet mijn jongere) dat castratie zou moeten, maar ja... Daar is dus geen geld voor.
Ik dacht dat veel drinken en plassen op nierproblemen konden duiden, dus zou een dierenarts wss nodig zijn. En dan zitten we meteen weer met het geld-probleem. En vandaar dus ook mijn vraag: kennen jullie dierenartsen die een sociaal tarief hanteren, of waarvan jullie weten dat ze een hart voor dieren hebben en mss wel iets willen doen? Omgeving Brussel, Asse, Vilvoorde, die kanten?
Those who don't believe in magic, will never find it

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 24 oktober 2013 - 15:31

Ik weet in Gent een dierenarts zijn dat veel goedkoper werkt naar wat ik gehoord heb  maar langs u kanten niet echt
hier de site van hun facebook
misschien eens kontakt opnemen met hen voor te zien of er nog zo zijn
https://www.facebook...NPRAKTIJK/about

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 24 oktober 2013 - 18:41

Hij kan zich inschrijven bij de Stichting Prins Laurent. Dan kun je met sociaal tarief dierenartsen bezoeken.

http://www.sfprlaurent.be/nl/

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 24 oktober 2013 - 19:23

Superhard bedankt!!!
Those who don't believe in magic, will never find it

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 24 oktober 2013 - 19:50

ja Prins Laurent stichting, is onlangs nog eens in het nieuws geweest toen hij 50 jaar werd

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 25 oktober 2013 - 00:26

Wou ook net de stichting prins Laurent doorgeven. Die zijn daar echt voor. Ik geloof dat je wel een bewijs nodig hebt van inkomen of leefloon. Om zeker te zijn dat men geen geld heeft voor een gewone da
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#7 Geplaatst 25 oktober 2013 - 02:05

Veel dierenartsen willen ook helpen als je de rekening niet in ene keer kan betalen maar je die in schijven wil betalen...
Geplaatste afbeelding