Spring naar inhoud

- - - - -

Waar naar toe met uitvindingen?

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 25 oktober 2013 - 10:49

Je kan ook altijd eens in kunstscholen e.d. gaan horen voor een prototype te maken. Doe je dan wel zelf, maar ze hebben daar echt wel heel erg veel materiaal waarmee je iets zou kunnen maken, afhankelijk van wat je wilt maken. Het is een vraag waard he :)
Veel succes allezinds!

Time spent with cats is never wasted

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 25 oktober 2013 - 11:15

1 van mijn ideetjes heeft meer een technisch probleem, het ontwerp is simpel want het product bestaat al. Zit echt te denken om een fabrikant aan te schrijven maar ben bijna overtuigd dat het wel eens een succes kan worden dat maakt me wat argwanend.

Notaris zou een goed idee zijn maar het financiële daar voor kan ik niet op me nemen.

Hoe zou ik een mogelijke fabrikant kunnen benaderen zonder dat ik daarmee al mijn kaarten al uit handen geef? Ze zullen toch het fijne er van moeten weten voor ze een ja of neen kunnen zeggen.
Heb al een fabrikant op het oog alleen mijn Engels in geschrift is niet voldoende :catscratchhead

sorry laatste keer

Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 25 oktober 2013 - 11:32

Bekijk berichtNivo, op 25 oktober 2013 - 11:15, zei:

1 van mijn ideetjes heeft meer een technisch probleem, het ontwerp is simpel want het product bestaat al. Zit echt te denken om een fabrikant aan te schrijven maar ben bijna overtuigd dat het wel eens een succes kan worden dat maakt me wat argwanend.

Notaris zou een goed idee zijn maar het financiële daar voor kan ik niet op me nemen.

Hoe zou ik een mogelijke fabrikant kunnen benaderen zonder dat ik daarmee al mijn kaarten al uit handen geef? Ze zullen toch het fijne er van moeten weten voor ze een ja of neen kunnen zeggen.
Heb al een fabrikant op het oog alleen mijn Engels in geschrift is niet voldoende :catscratchhead

ik zou proberen om de fabrikant eerst wat te prikkelen dat je een goed idee hebt voor een verbetering van hun product en dan zien hoe ze reageren. Als je wil vertaal ik het wel naar het engels.

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 25 oktober 2013 - 12:00

Bedankt Stijn!
Zou ook wel eens een dagje willen brainstormen over de voor, nadelen, haalbaarheden.....met een even innovatieve, creatieve geest ;)

sorry laatste keer

#20 Geplaatst 26 oktober 2013 - 16:38

http://cubify.com/st...spx?tb_shop_all

Is dit geen mogelijkheid om zo een prototype te (laten) maken/printen in 3D.

- Tekening maken in SolidWorks of Inverter (indien nodig kan mijn man dat voor u tekenen).
- Tekening uploaden naar de site en uw ontwerp wordt geprint

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#21 Geplaatst 27 oktober 2013 - 09:39

Bekijk berichtSeabert, op 26 oktober 2013 - 16:38, zei:

- Tekening maken in SolidWorks of Inverter (indien nodig kan mijn man dat voor u tekenen).

ik voel me zo dom
geen flauw idee hoe dat 3D gedoe allemaal werkt, vind het nochtans heel interessant dat je dingen in 3D kan laten afprinten maar k heb zelfs al geen flauw idee van wat SolidWorks of Inverter is
Ik ben toch een echte dinosaurus op gebied van al die nieuwe dingen die op de markt zijn tegenwoordig

Nivo, als je een verbetering in je hoofd hebt voor een produkt dat al bestaat en op de markt is , moet je dan geen soort van toestemming vragen eerst aan de makers van het oorspronkelijk produkt?
Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 27 oktober 2013 - 12:42

Bekijk berichtSeabert, op 26 oktober 2013 - 16:38, zei:

Zie je wel dat wie niet waagt..... :) enorm bedankt voor dit idee/voorstel !!!!!!

Heb nu 1 van mijn ideetjes in karton gemaakt, het is ondertussen in gebruik als test omdat ik nog niet zeker ben van het succes.
Hoop dat mijn ideetje het resultaat geeft als wat ik in mijn hoofd heb, zou echt iets nieuws op de markt zijn :pray:  dan alleen nog mensen zien te overtuigen van de nut van mijn uitvinding.

Deze is een gebruiksvoorwerp voor katten die ze dagelijks gebruiken alleen dan in een heel nieuw jasje, een beetje futuristisch maar als het werkt dan gaan de meeste kattenhuishoudens er wel één of meerdere in huis willen 8) is allemaal nog niet zeker en daarom nog in de experimentele fase. Dit ideetje zal nog verder ontworpen moeten worden mocht blijken dat ze idd functioneel is voor katten.

Mijn 2de idee is idd iets die reeds bestaat alleen met een beetje technische toepassing bijgevoegd. Voor deze zal ik mogelijk eens een fabrikant benaderen. Mocht het reeds bestaan zou ik het zelf zeker aankopen en denk ook vele van jullie. Ook deze zal een hele ontwikkeling moeten doormaken met vele proeven en tests vooraf :oops:

sorry laatste keer

Freggel
Freggel
  • 318 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 27 oktober 2013 - 22:07

Altijd oppassen met aan wie je een ontwerp laat zien. Wij hebben ook ooit een nieuw soort terrarium uitgevonden. Met een groep een mal laten maken en een enkele exemplaren om uit te testen en te zien of we het nog konden verbeteren, maar tegen de tijd dat we zover waren om het op de markt te brengen, werden ze plots al door iemand anders gemaakt. We hadden dan nog enkel enkele groothandelaars benaderd om te kijken of ze het eventueel zouden willen verdelen. Maar 1 van hen moet dus aan de hand van foto's ze hebben laten namaken en patent gevraagd hebben voordat wij ze in productie hadden.
Nu voor ons was dat niet echt een probleem want hij verkocht ze nu nog goedkoper dan dat wij ze zelfs zouden kunnen laten maken, en het ging ons er eigenlijk voornamelijk om om die terrariums voor eigen gebruik te kunnen hebben, maar was toch niet erg netjes en steekt dan wel een beetje dat je hem nog moet gaan betalen voor je eigen idee dat hij gestolen heeft.

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 28 oktober 2013 - 09:41

Daar ben ik dus ook een beetje bang voor al zou ik graag mijn ideetjes willen voorstellen alleen al om te zien of er interesse voor zou zijn.

Voor de ontwerpen zelf gaan 3den nodig zijn, het is iets die je niet zelf kan vervaardigen omdat er bv een ontwerp gegoten moet worden van kunststof of chemische reacties in verwerkt zitten die in labo's ontwikkeld gaan moeten worden.  

Kan mijn ideetjes voor mij zelf houden maar dan zal er nooit iets mee gedaan worden. Zou jammer zijn misschien omdat mocht het in de praktijk een succes blijken ze bij zouden kunnen dragen aan de veiligheid voor katten of voor het andere een hele nieuwe kijk op wildplassen in huis, dit negatieve in iets positiefs te veranderen. Dit laatste word nu bij mij getest met een "prototype" :rolleyes:
Mocht dit laatste idee bevestigd worden dan zouden ook vele katjes minder snel de deur gewezen worden.

Het blijven ideetjes in mijn hoofd, Ben ook een klein beetje bang voor de mogelijkheid dat niemand deze ontwerpen zou weten te waarderen, maar ze zouden het proberen waard zijn denk ik.  :oops:

sorry laatste keer

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 30 oktober 2013 - 11:25

Zou het toch eerst eens bespreken met een aantal mensen die je echt vertrouwt. Wellicht zijn ze heel enthousiast en dan weet je dat je een goed idee hebt, maar het zou ook zomaar kunnen dat zij aan dingen denken waar je zelf nooit aan gedacht hebt. Altijd handig om te brainstormen met mensen, want als je enthousiast bent zie je soms hele simpele dingen over het hoofd.

Als je zeker weet dat je een goed idee hebt zou je eens op deze website kunnen rondkijken: http://www.alibaba.com/

Dit is een website waar je in contact kan komen met leveranciers van over de hele wereld. Deze kunnen je eventueel (tegen betaling) een prototype opsturen. Maar je moet echt ontzettend duidelijk zijn in wat je wilt en duidelijke specificaties geven. Anders zou het zomaar kunnen dat je toch net niet krijgt wat je wilt.

Zo hebben wij een keer voor een potentiële studentcompany een soort van katoenen doek moeten bestellen en zelfs daar moesten we goed over nadenken. (Samenstelling van de stof, dichtheid van steken etc.) Het zou jammer zijn als je bijvoorbeeld stevig plastic moet hebben en als het prototype van verkeerd (bijvoorbeeld te zacht) materiaal is gemaakt zodat het niet bruikbaar is.

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 30 oktober 2013 - 13:02

Bedankt B&B!

Het brand gewoon om mijn ideetjes te bespreken, de juiste persoon kiezen ben ik nog over aan het nadenken.
Zoals je al zegt zal het moeilijk zijn om iemand te vinden die ook kan helpen met de juiste materiaal keuze.
Maar zou al heel wat geholpen zijn mocht ik iemand vinden die mijn kijk kan delen.

sorry laatste keer

• 10.226 berichten
  • 6 katten

#27 Geplaatst 30 oktober 2013 - 13:36

ik zou alibaba bv niet gebruiken, zitten heel veel chinese leveranciers op die hun hand niet omdraaien om ideeën te stelen ze...

ps Nivo ik heb in mijn opleiding o.a. materialenleer gehad dus ken wel iets van metalen en kunststoffen en heb hier een collega die productontwikkeling gestudeerd heeft ;)

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 30 oktober 2013 - 21:48

Stijn je mag een pb-tje verwachten 8)
sorry laatste keer

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#29 Geplaatst 30 oktober 2013 - 21:59

Nivo, ik hoop dat je met wat je ook in gedachten hebt, toch wel succes mag hebben. je maakt me echt wel reuze-nieuwsgierig van wat dat mag zijn. Jammer dat we niet met z'n allen kunnen brainstormen, maar dat is toch wel niet echt aan te raden hé.
Nog veel succes :geluk: :geluk: :geluk: :geluk:

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 31 oktober 2013 - 00:21

Dank je Joske!

De truc zou zijn een alles in 1 persoon te vinden, chemicus, gedragsdeskundige, ontwerper....
Is zeker jammer dat je zo min mogelijk personen moet zien te betrekken

Wil er goed over nadenken, alles is bedoeld om het leven van mens en dier aangenamer te maken, zou veel voor me betekenen mocht ik hier vele mee kunnen helpen. Daarom zou het jammer zijn als het ergens in handen komt van iemand die er alleen dollars van wilt maken. Maar blijf wel met mijn voeten op de grond staan is nog allemaal niet verzekerd van succes. :onzeker:

sorry laatste keer