Spring naar inhoud

- - - - -

Flupke vergiftigd?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
ZWERFKAT
ZWERFKAT
  • 164 berichten

#1 Geplaatst 25 oktober 2013 - 15:28

Dinsdag is onze lieve kater (5j) gestorven in de dierenkliniek. Er kwam steeds bloed in zijn longen. De dokters hebben geprobeerd een oorzaak te vinden.
Resultaten bloedtesten : geen bacterie, geen ontstekingscellen, geen tumorcellen, geen FIP.
Maar wat is de oorzaak dat mijn lieve schat is gestorven??? verder was hij kerngezond en geen andere symptomen.
Nu denk ik aan het eten van vergif. Omdat ik nog 8 andere katten heb en ook de buurt vol katten zit ben ik zeer bang.
Heeft iemand ooit een kat gehad die vergif had gegeten?
Wat waren de symptomen?

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#2 Geplaatst 25 oktober 2013 - 15:32

Ik heb (gelukkig) geen ervaring hiermee, maar als Yvette ziek was (had fip) ben ik ook info gaan zoeken over vergiftiging. Als ik me niet vergis heeft onze da dan ook iets gezegd over inwendige bloedingen, dat zou kunnen voorkomen bij rattenvergif. Heb je aan de arts gevraagd of dit een mogelijkheid zou kunnen zijn? Langs de ene kant zou het goed zijn als je de oorzaak kent, langs de andere kant hoop ik echt dat het geen vergif is, stel je voor!!
Veel sterkte met jullie verlies :hug:

Bewerkt door juleken, 25 oktober 2013 - 15:33.

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#3 Geplaatst 25 oktober 2013 - 16:10

Onze kater is enkele jaren geleden vergiftigd. Niet opzettelijk. Een buurman had muizenvergif gelegd, maar er niet bij stilgestaan dat katten die vergiftige muizen kunnen opeten en er ook behoorlijk ziek van worden. Het heeft veel tijd gekost, maar hij is er weer helemaal bovenop gekomen. Symptomen: in eerste instantie overgeven en lusteloosheid. Later ook inwendige bloedingen (lever, maag, nieren).

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 25 oktober 2013 - 16:26

zou het kunnen dat Flupke hartproblemen had ?
de symptomen op deze website lijken wel erg op wat jij beschrijft
veel sterkte met het verlies :hug:

:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 25 oktober 2013 - 17:18

Veel sterkte met je verlies.
Bij vergiftiging zie je ook vaak dat er schuim uit de mond komt, als het om muizen of rattenvergif zou gaan dan zouden ze dat zien in het bloed en krijgt de kat meerdere bloedingen.
Dit is het doel van het vergif, de muis krijgt bloedingen inwendig en gaat eraan dood, heel wrede dood.

Konden ze helemaal niks zien in het bloed, en hebben ze rx gedaan of echo van hart en longen?

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 25 oktober 2013 - 17:50

Veel sterkte met het verlies van jullie schat :hug: :hug: :hug:
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 25 oktober 2013 - 18:10

oei :( veel sterkte :(

ZWERFKAT
ZWERFKAT
  • 164 berichten

#8 Geplaatst 25 oktober 2013 - 20:44

neen Flupke heeft niet overgegeven, geen diaree, was speels, at goed. niets. hart is onderzocht, foto's elke dag genomen van longen, enz. 6DA's zitten er de dierenkliniek en allen hebben tot het laatst voor hem gezorgd. Het enige was dat er bloed in de longen kwam. Ook had hij een klein wondje op de borst. daarom werd ook gedacht aan kanker. maar dit kwam niet uit het bloedonderzoek. We zijn zo ongelofelijk triest, het doet zo'n pijn mijn knuffelbeer niet meer bij me te hebben. ook zijn vriendje Moo treurt enorm zondert zich helemaal af. het doet allemaal zo'n pijn en dan weet je nog niet aan wat je hem moeten verliezen.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 26 oktober 2013 - 08:40

Heel veel sterkte met het verlies. :hug: Bij het eten van vergif geven ze over en hebben ze dikwijls diarree.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 26 oktober 2013 - 08:43

Bekijk berichtZWERFKAT, op 25 oktober 2013 - 20:44, zei:

neen Flupke heeft niet overgegeven, geen diaree, was speels, at goed. niets. hart is onderzocht, foto's elke dag genomen van longen, enz. 6DA's zitten er de dierenkliniek en allen hebben tot het laatst voor hem gezorgd. Het enige was dat er bloed in de longen kwam. Ook had hij een klein wondje op de borst. daarom werd ook gedacht aan kanker. maar dit kwam niet uit het bloedonderzoek. We zijn zo ongelofelijk triest, het doet zo'n pijn mijn knuffelbeer niet meer bij me te hebben. ook zijn vriendje Moo treurt enorm zondert zich helemaal af. het doet allemaal zo'n pijn en dan weet je nog niet aan wat je hem moeten verliezen.
pfft geen leuke ervaring, veel sterkte :( :(