Spring naar inhoud

- - - - -

Flupke vergiftigd?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
ZWERFKAT
ZWERFKAT
  • 164 berichten

#1 Geplaatst 25 oktober 2013 - 15:28

Dinsdag is onze lieve kater (5j) gestorven in de dierenkliniek. Er kwam steeds bloed in zijn longen. De dokters hebben geprobeerd een oorzaak te vinden.
Resultaten bloedtesten : geen bacterie, geen ontstekingscellen, geen tumorcellen, geen FIP.
Maar wat is de oorzaak dat mijn lieve schat is gestorven??? verder was hij kerngezond en geen andere symptomen.
Nu denk ik aan het eten van vergif. Omdat ik nog 8 andere katten heb en ook de buurt vol katten zit ben ik zeer bang.
Heeft iemand ooit een kat gehad die vergif had gegeten?
Wat waren de symptomen?

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#2 Geplaatst 25 oktober 2013 - 15:32

Ik heb (gelukkig) geen ervaring hiermee, maar als Yvette ziek was (had fip) ben ik ook info gaan zoeken over vergiftiging. Als ik me niet vergis heeft onze da dan ook iets gezegd over inwendige bloedingen, dat zou kunnen voorkomen bij rattenvergif. Heb je aan de arts gevraagd of dit een mogelijkheid zou kunnen zijn? Langs de ene kant zou het goed zijn als je de oorzaak kent, langs de andere kant hoop ik echt dat het geen vergif is, stel je voor!!
Veel sterkte met jullie verlies :hug:

Bewerkt door juleken, 25 oktober 2013 - 15:33.

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#3 Geplaatst 25 oktober 2013 - 16:10

Onze kater is enkele jaren geleden vergiftigd. Niet opzettelijk. Een buurman had muizenvergif gelegd, maar er niet bij stilgestaan dat katten die vergiftige muizen kunnen opeten en er ook behoorlijk ziek van worden. Het heeft veel tijd gekost, maar hij is er weer helemaal bovenop gekomen. Symptomen: in eerste instantie overgeven en lusteloosheid. Later ook inwendige bloedingen (lever, maag, nieren).

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 25 oktober 2013 - 16:26

zou het kunnen dat Flupke hartproblemen had ?