Spring naar inhoud

- - - - -

Wat maken jullie klaar voor een grote bende?

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 26 oktober 2013 - 00:34

Puur uit interesse en misschien doe ik wat ideetjes op. :mrgreen:
Ik geef binnenkort een verjaardagsfeestje voor de familie voor mijn 2 dochtertjes. Ik voorzie taarten en avondeten. Wat maken jullie zoal klaar voor een grote groep mensen?

Geplaatste afbeelding

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 26 oktober 2013 - 00:45

Ik had overlaatst volk over de vloer en had de gerechten zo gekozen dat ik alles op voorhand kon doen.  Eerst pompoensoep, dan een stoofpot van gehaktballetjes met mango, gember en nog superveel lekkere kruiden en dat met puree.  De saus was héérlijk.  Was heel lekker, alles was op.  En als dessert tiramisu.  Mmmm... :h
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 26 oktober 2013 - 00:52

Een mini-buffetje zodat iedereen zijn eigen "lauw slaatje" kan samenstellen. Allemaal verschillende potjes met eten dat rap klaar is en waarvan het meeste al op voorhand gemaakt kan worden. Aardappelsalade, pastasalade, sla, kerstomaatjes, gemarineerde kippenblokjes (warm), scampi's (warm) enz... 'k Heb een ronde tafel waar in het midden een draaiplateau in verwerkt is, ideaal om de potjes met het eten daarop te zetten. Da's echt wel gezellig tafelen ;)
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 26 oktober 2013 - 01:12

Je kan ook kaasschotels maken met allerlei lekkere broodjes erbij.
Stel anders een vegetarisch menu samen. Soep, groenten stoofpotje, dessert

Vroeger deden wij dat ook bij verjaardagen maar nu niet meer, nu komen we nog alleen bij één bij kerst en dan is het meestal traditioneel kerst menu.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 26 oktober 2013 - 01:41

Ik ben van plan om sowieso vegetarisch te koken. Ik vind het fijn om fervente vleeseters  geen vlees voor te schotelen. :x
Vorig jaar maakte ik een indisch menu met een aantal verschillende gerechten maar dat was echt zoveel werk. Het feest gaat door op 3 november en 2 november is het Nayra's verjaardag. Ik heb geen zin om een hele dag in de keuken te staan op haar verjaardag want dat vind ik maar zielig voor Nayra.  'k Moet nog taarten bakken ook dus ik ga dit jaar voor iets simpelers gaan. :p

Aardappelslaatjes, pastaslaatjes etc, vind ik meer iets voor in de zomer (kan aan mij liggen).
Dat stoofpotje van mango en gember klinkt wel lekker. Welke kruiden deed je er nog bij? Puree, mijn wederhelft vind dat niet zo lekker. Maar dat is wel makkelijk om op te warmen natuurlijk! Ik kan iets voorzien die zowel met puree als met brood te eten is. Dan kan er nog gekozen worden.

Of een vegetarische pitta met allerhande groenten. Ik had ook nog gedacht aan börek. Eventueel enkele soorten, zodat er weer gekozen kan worden. ;)

Ja, ik ben er nog niet aan uit.. En dan die taarten ook nog. 'k Heb er nog maar 3.

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#6 Geplaatst 26 oktober 2013 - 09:32

Vegetarische spaghetti of lasagne?
Kan je makkelijker maken voor een grote massa

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 26 oktober 2013 - 15:12

Spaghetti vind ik wat te gewoon. Aan lasagne had ik ook al gedacht, maar dan wil ik weer verschillende soorten en dat kost ook weer tijd. Lasagne maken duurt altijd langer dan ik verwacht had. :p
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#8 Geplaatst 26 oktober 2013 - 15:28

Ik dacht ook aan lasagne. Is op voorhand wel werk maar op moment zelf moet je er niks meer aandoen.

Een aantal maand geleden hadden wij hier 12 man om te komen eten, dan heb ik ook Indisch gekookt. Bloemkool, aubergine, courgette, wortel, aardappel, rode paprika, alles stoven, laagje per laagje en tussen ieder laagje Indische kruidenmix (ik vond die niet dus heb mango curry poeder uit delhaize genomen). Daar rijst bij en een koud currysausje: helft magere yoghurt, helft mayonaise, kruiden met currypoeder, peper en zout.
Voor de vleeseters heb ik er kip bij gebakken. Je kan er ook nog naan bij serveren, of naan als aperitiefhapje met verschillende dipsausjes geven.