Sinds woensdagavond merkte ik ongewone veranderingen in het gedrag van mijn liefste poezel...
Hij was plots zo kalm en stil, terwijl hij normaal als een echte speelvogel/wervelwind tekeer gaat.
Ik merkte dat hij mankte aan zijn rechter achterpoot. Hij trok hem niet helemaal op, maar het deed duidelijk pijn om er op te lopen...
Eten of drinken wilde hij vanaf dat moment ook niet meer.
De volgende dag gebruikte hij zijn pootje weer iets meer, alleen nog steeds niks willen eten of drinken, zo weinig mogelijk bewegen en 'klagerig' zijn.
Naar de DA geweest met hem: hij had 40.1 graden koorts, verder geen direct voelbare botbreuken, longen en hart in orde.
Alleen was zijn manier van wandelen weer anders: hij nam korte stijve en een beetje waggelende stapjes, nu leek hij wel een soort van kreupel aan beide pootjes!
De DA dacht aan een soort niesziekte waar hij gewrichtspijn van heeft of minder waarschijnlijk: epifysiolyse.
Metacam en AB ingespoten gekregen en wat hij ook zou hebben, hij zou binnen de 2u weer moeten gaan eten.
Met hem eens thuisgekomen ging hij weer op zijn dekentje liggen voor de volgende 6u, ondanks dat hij iéts beweeglijker was, nog steeds 0,0 eetlust

Omdat ik me vreselijk zorgen maakte over hem belde ik maar terug naar de DA, die zei dat hij terug moest komen om te kijken of zijn koorts wel gezakt was en dat misschien de reden was dat hij nog steeds (na bijna 3 dagen) niks wilde eten.
Eens aangekomen zag de DA dat zijn koorts weg was maar hij nog steeds zo'n vreemd onstabiel en waggelend manier van wandelen heeft... Ze zei dat hij best daar bleef voor het weekend zodat ze een bloedstaal konden nemen en evt. foto's als uit het bloed niks te zien was.
Ik maak me vreselijke zorgen, hij komt nooit buiten, krijgt zijn entingen, heeft niet gevochten en is nog maar anderhalf jaar oud! :'(
Iemand die een idee heeft wat hij zou kunnen hebben??
(Kleine opmerking: sinds een week zit er ook een oud zwerfkatje bij me die een nacht in de kliniek heeft mogen verblijven wegens extreme uitdroging, ze heeft ook een hartruis en waarschijnlijk chronische niesziekte. Ze testte negatief op kattenaids/leucose en krijgt al een week AB voor haar vastzittend neusje, is ontwormd, ontvlooid en heeft altijd een goede eetlust gehad, verder is ze gezond verklaard in de kliniek. Enige 'rare' nog aan haar is dat ze een harder, iets gezwollen buikje heeft. Verder voelt ze zich prima!)
Ik heb geen oog dicht gedaan en al zo veel gehuild voor hem, ik mis hem zo, ik wil hem echt niet kwijt en kan niet begrijpen hoe dit zo plots kan.
Het enige wat in mijn ogen een directe aanleiding kan geweest zijn: Versace is nogal een acrobaat die graag van heel hoog op de keukenkasten/ gordijnenbak naar beneden springt...
Kan hij bijvoorbeeld koorts maken door een scheur/ breukje in zijn bekken ofzo??