Spring naar inhoud

- - - - -

Versace mysterieus ziek/gewond?

• Log in om te reageren
58 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#16 Geplaatst 26 oktober 2013 - 22:12

Ga morgen anders eens langs, neem tonijn in eigen nat mee bv of ander lekker eten dat hij graag lust, junkfood mag ook dus zelfs whiskas felix en consorten. Alles mag als hij maar eet terug, zelf vleeswaren zoals rosbief, kippefilet enfin alles waar hij zot van is. Vraag ook om viyo bij de dierenarts dat drinken ze nog al graag.
Koffiemelk mag ook.
Als mijn zo doodziek zijn geef ik eender wat als ze maar eten, later als ze genezen zijn kan je het junkfood weer afbouwen, eten is nu het belangrijkste.

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#17 Geplaatst 26 oktober 2013 - 22:19

Vreselijk die ongerustheid, ik hoop dat jullie morgen goed nieuws krijgen :duim:

Zoals Catherine zegt probeer het lekkerste eten te geven, zo gaat hij misschien terug aan het eten gaan
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 26 oktober 2013 - 22:39

Mijn kat (inmiddels helaas overleden) heeft met 1 jaar en 3 maanden in de dierenkliniek gelegen voor 2,5 dag...ik weet hoe je je voelt echt verschrikkelijk. Wat mijn kat had, geen idee...ze had die dag ervoor het leven geschonken aan 3 kittens, en precies 24 uur daarna doodziek..toen naar DA geweest, ging goed en 24 uur daarna meer dood dan levend. Ze heeft aan het infuus gelegen, en eten ging na loop van tijd beter. Mn andere kat die inmiddels ook overleden is, was 9 maanden terug ook doodziek...niet eten, drinken en spelen en hoge koorts. Naar een DA geweest en allerlei spuiten gekregen, maar dag erna was de koorts nog hoger + gaf ie over...dus savonds na werk meteen een andere DA gebelt, daar is ie ook 2.5 opgenomen geweest. Bij mij hebben ze hem wel meteen aan het infuus gelegt. Maar als ie nog niet goed drinkt, raad ik je wel aan te vragen je kat aan het infuus te leggen. Eten deed mijn kat de 1ste dag daar ook niet, ze hebben het eten uiteindelijk verwarmd (natvoer) en dat werkte gelukkig wel. Ik ben elke dag langsgeweest bij beide katten en heb toen snoepjes en lekker voer meegenomen..soms eten ze beter als baasje in de buurt is.
Ik duim dat alles goed komt.
Geplaatste afbeelding

CiCi
CiCi
  • 70 berichten

#19 Geplaatst 27 oktober 2013 - 00:25

De dagen dat hij niet wilde eten ben ik vanalles gaan kopen voor hem om te proberen, om hem idd maar te proberen laten eten... verschillende soorten natvoer, verse kipfilet, gehakt, ossenfilet, kattenkoekjes van whiskas of catisfactions, een paar hapjes van mijn yoghurtje, alle dingen waar hij normaal onmogelijk aan kan weerstaan maar hij wilde niks van alles...
Morgen belt de DA me weer op (ik kan haar niet bereiken omdat het zondag is zei ze) en ga ik idd vragen wanneer ik kan langskomen om hem te bezoeken.

Ik hoop dat ik snel in Gent geraak, met de trein kan ik nu niet gaan omdat ik te veel bagage en de andere kat heb mee te nemen, mijn vriend kan pas 's avonds rijden en mn moeder is op reis dus ik hoop echt dat ik morgen nog kan gaan.
Zoniet ga ik maandagochtend niet naar school de uren dat ik hem mag bezoeken, ik mis hem zo erg!!!
Hopelijk wil hij dan wél iets eten en is hij blij me te zien...

@ Chanatas, heb je ooit geweten waar je twee katten dan juist last van hadden??

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#20 Geplaatst 27 oktober 2013 - 01:23

Hij zit in alle geval op een goede plaats, en jij doet voor hem alles wat je kan. Voel je niet schuldig, je ziet het diertje duidelijk doodgraag en je doet wat je kan. Je zou hem evt naar een dierenkliniek kunnen brengen, maar zou toch ook zeker wel eens foto's laten nemen, bij de da of in kliniek, maakt niet uit. Het is echt verdomd lastig als je niet weet wat er scheelt, ik kan ervan meespreken hoor. Maar nogmaals, stel jezelf niet teveel vragen over het feit of je nu dit of dat moet of moest doen. Van leucose weet ik niet veel af, van aids des te meer, en wat ik lees heeft volgens mij niets met FIV te maken. Zijn bloed lijkt oké, langs ene kant is dat lastig omdat je er niet wijzer van wordt, langs andere kant ook wel goed nieuws. Misschien komen zijn klachten dan toch voort van een breuk of kwetsuur ofzo. Misschien toch maar aandringen op die foto's.
Ik duim mee dat je snel nieuws hebt en dat jouw lieveling snel beter wordt! :hug: :hug:

CiCi
CiCi
  • 70 berichten

#21 Geplaatst 27 oktober 2013 - 18:37

De DA belde net... Met geen nieuws eigenlijk alweer. Versace is nog steeds hetzelfde als gisteren.
Enige ministapje vooruit tov gisteren is dat hij nu vers kippevlees gekregen had uit een blikje, hij likte het vocht er van op, nam een stukje in zijn mondje... en dan wist hij niet meer wat hij er mee moest doen zei de DA, zo leek het.
Ze zei ook dat hij helemaal niet bang of schuw is, telkens als ze aan zijn kooi komt staat hij recht om te knuffelen en kopjes te geven dus dat vind ik ook wel geruststellender.

Indien morgen nog steeds niet gegeten heeft gaat hij aan het infuus en gebeuren sowieso verdere onderzoeken. Elektrolyse van het bloed ofzoiets, foto's, aids en leucose test... Ze wilde dit wat afwachten voor de kosten denk ik, aangezien ik student ben en alles zelf moet financieren voor mezelf en mijn dieren, maar ik heb voor de duidelijkheid er maar bij gezegd dat ze elke test en onderzoek die nodig zijn om er achter te komen wat hij heeft en om hem beter te krijgen moet doen, zo snel mogelijk, de kosten zijn geen punt.
Gelukkig spaar ik voor hem... Niet oneindig veel, maar zoals altijd krijg ik het wel op een of ander manier bij elkaar gesprokkeld...*zucht :)

Morgen om 17.30u mag ik eindelijk naar daar... Met wat eten van thuis. Mijn eerste reactie: " ZO LAAT PAS?" Maar ze vond dit een beter idee omdat ze dan gelijk de verdere testuitslagen met mij kan bespreken...

NOG maar een dag langer bang afwachten dus pfft, wat is er toch mis met hem?! :(

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#22 Geplaatst 27 oktober 2013 - 21:48

Vindt toch ook dat die lang afwacht hoeveel dagen eet versace nu al niet ? 4
Dit is niet goed, vooral omdat er niet gedwangvoederd wordt. Als ze hier ziek zijn en na dag 2 max 3 niet eten geef ik ze met de spuit hills ad.
Toen bij zino heb ik gebeld naar de da en gezegd ik breng hem binnen en leg hem aan infuus wat ze ook gedaan heeft en dan direkt bloed getrokken en laten onderzoeken.
24u later wou hij nog niet eten dus ben ik hem gaan terug halen en direkt ermee naar de dierenkliniek ermee. Daar hebben ze direkt echo gedaan, bloed getrokken en onderzocht en dan hebben ze hem na de 2de dag dat hij daar was en de ab niet echt hielp hem op cortisone gezet en dat was zijn redding. Ik ben nu wel iemand die aanpakt en me niet laat zeggen door de da en wat laat aanmodderen. Het mag allemaal niet te lang duren tijd kan gevaar zijn voor ze vooral omdat versace niet wil eten.
Ik mocht in de dierenkliniek dagelijks op bezoek gaan als ik wou nu voor ons was het niet te doen omdat het wat te ver rijden was elke dag. Maar na 4 dagen kliniek mocht hij naar huis en gaan we nog regelmatig op controle.
Vraag eens welke medicatie hij krijgt welke ab en welke pijnstiller. En zeg dat je hem wil overbrengen naar een dierenkliniek waar ze rx en echo kunnen nemen.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#23 Geplaatst 27 oktober 2013 - 23:00

Hopelijk weet je tegen morgenavond eindelijk iets meer en komt Versace erdoor. Ik heb ook wel de indruk dat jouw da nogal lang wacht om verdere zaken te onderzoeken. Ik denk dat ze een elektroforese test zullen doen met het bloed, is bij Yvette ook gebeurd, als ik me niet vergis heeft dit te maken met de eiwitwaarden. Ik vind het super dat je een spaarpotje hebt voor zulke dingen! :flower:

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#24 Geplaatst 28 oktober 2013 - 19:29

Hoe is het nu met Versace? Heb je hem kunnen zien?

CiCi
CiCi
  • 70 berichten

#25 Geplaatst 28 oktober 2013 - 19:35

Ik heb hem gezien... alleen in niet zo'n goede toestand, hij was nog zeer groggy van de verdoving die ze hem gegeven hebben om de RX

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#26 Geplaatst 28 oktober 2013 - 19:38

Ocharme... En weet je dan al iets meer van de RX?

CiCi
CiCi
  • 70 berichten

#27 Geplaatst 28 oktober 2013 - 19:44

Ik heb hem gezien... alleen in niet zo'n goede toestand, hij was nog zeer groggy van de verdoving die ze hem gegeven hebben om de RX te nemen..

De resultaten: Negatief op fip, leucose en aids. Dit vond ik al positief.
Verder had hij vandaag een stukje kip in zijn mond gestoken gekregen door de dierenarts, dit heeft hij met veel moeite en gekauw toch opgegeten zei ze!
Dit vind ik een stap vooruit omdat donderdag ik hetzelfde probeerde maar toen spuwde hij dit gewoon uit.
Hij ligt dus aan een NaCl infuus nu en ze zijn gestopt met de metacam om belasting op zijn organen te vermijden.
Verder toonde de RX iets vreemds ter hoogte van zijn maag. Beide aanwezige dierenartsen waren het er niet over eens wat het juist was, en of het evt. aan de foto lag.
Wat wel heel duidelijk is en wat ik dus al heel de tijd vermoedde ; Versace heeft is een stukje kwijt van zijn dijbeenkop. Niet groot, maar wel goed zichtbaar op de RX.
De foto's zijn meteen naar de radioloog en morgen ga ik terug om zijn urine staal onderzoek te bekijken en hem in betere omstandigheden eens te zien.

Ik heb me serieus moeten bedwingen om niet in tranen uit te barsten toen ik hem zag, jezus... hoe gelukkig kan een mens worden van zijn huisdiertje terug te zien. :)

Ze vertelde me ook dat hij zich daar best op zijn gemak voelt, niet bang of schuw is en er lang niet zo zielig uit ziet als hij niet verdoofd is :)

Ik denk dat hij me ondanks zijn suffigheid wel herkende... Hij kwam helemaal tegen mij aan leunen (zittend vreemd genoeg :) ) en plots ging hij op mijn arm omhoog klimmen tot op mijn schouder, ik moest hem vastpakken! :) <3 Toen ik hem dan weer in zijn kooi zette en nog wat streelde kwam hij met zijn suffe kopje aan mijn hand duwen toen ik stopte... de lieve schat.

Hij zag er voor mij niet heel slecht uit. Zijn vacht wat doffer, een beetje vermagerd, maar al bij al valt het nog goed mee vind ik?!

Nu hopen op goed nieuws van de radioloog, zijn maag verontrust me wel. Dijbeen kan hopelijk geopereerd worden en klaar.

Ik vraag me af: Stel nu, hij heeft een tumor ofzo aan zijn maag: zouden ze dit niet in zijn bloed moeten zien???

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#28 Geplaatst 28 oktober 2013 - 19:50

Ik zou proberen om me nog niet te ongerust te maken over dat aan zijn maag. Positief is dat ze dat aan zijn dijbeenkop hebben gezien, dat kan zijn gehele toestand verklaren. Ocharme, hoe je beschrijft hoe hij op jou kwam klimmen en met zijn kopje duwen, zo lief. Ik zou mijn tranen ook niet kunnen bedwingen hoor. Je doet wat het beste is voor hem en geeft hem de allerbeste zorgen! Hopelijk weten ze snel meer over dat aan zijn maag, kunnen ze dijbeen opereren en is hij snel weer lekker thuis bij jou. Hou ons op de hoogte, ik volg mee! Veel sterkte :hug:

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#29 Geplaatst 28 oktober 2013 - 19:58

Weet je morgen ook meer van de maag, heeft hij niks verkeerd gegeten misschien is het zo iets, ik zou nog niet onmiddellijk het ergste denken
Ik zal hier alvast duimen voor Versace :duim:

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#30 Geplaatst 28 oktober 2013 - 20:16

als ze iets 'vreemds' zien in zijn maag dan kan het zijn dat hij misschien iets binnen heeft gekregen dat hij niet binnen zou moeten krijgen. Dat verteerd niet, blokkeerd de boel en dat verklaard heel veel! Het verklaard het niet eten, het slechter er uit zien, moeilijk lopen, pijn hebben, koorts. Alles past daar wel bij. Als dat het is dan zou hij geopereerd moeten worden om dat te verwijderen en dan zou het snel moeten beteren.

Probeer het positieve te zien. Een tumor zouden ze vast terugzien in het bloed op een of andere manier. Hopelijk is het iets dat heel simpel te verhelpen is!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende