Spring naar inhoud

- - - - -

kattenkrabpaal

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 26 oktober 2013 - 16:15

Hallo iedereen,

Ik heb bij dierenvilla.nl een kattenkrabpaal besteld, nml. de krabpaal 'cat ceiling'. Die is 2m60 hoog en reikt tot aan het plafond.
In afwachting van de ontvangst heb ik mijn hoofd al zitten breken van hoe bevestig je zoiets aan het plafond? Dit ook om te voorkomen dat hij wiebelt bij gebruik.
Heeft iemand zo'n krabpaal al gekocht en hoe hebben jullie dit vastgemaakt?
Aangezien mijn 2e spruit vanaf maandag 'in the house' zal zijn zou ik dat toch graag weten want ik moet de krabpaal volledig alleen in elkaar steken. Dus alle tips zijn welkom ;)

Wat zijn jullie ervaringen met dierenvilla? ;)
Ik tot nu toe positief want ze zijn altijd zo vriendelijk om vlug te antwoorden, dus da's pico bello.

:catwalk2

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 26 oktober 2013 - 16:29

Die maak je niet vast aan het Plafond hoor, je klemt dat tussen vloer en plafond, een beetje moeilijk uit te leggen hoe het precies werkt maar als je het ziet dan wordt het je wel duidelijk :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 26 oktober 2013 - 17:40

Dat is een plafond spanner, je moet niets zitten schroeven of boren in je plafond. Niks moeilijk aan.

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 27 oktober 2013 - 01:34

WP_001101.jpg
WP_001102.jpg

Dit is mijn ervaring met dierenvilla na 10 maanden...  :louche:

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 27 oktober 2013 - 08:48

Bekijk berichtblubje, op 27 oktober 2013 - 01:34, zei:

Bijlage WP_001101.jpg
Bijlage WP_001102.jpg

Dit is mijn ervaring met dierenvilla na 10 maanden...  :louche:
oeie :( met hoeveel katten? en welk ras? ... maar ik dacht dat je de stukken toch kunt apart bestellen? of ben ik verkeerd?

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#6 Geplaatst 27 oktober 2013 - 11:24

@ Blubje;
Weet niet of dat aan Dierenvilla ligt;
lijkt gewoon een slechte constructie te zijn.

Bij gebruik door meerdere katten er altijd op letten dat de palen op de bodemplaat er meer dan 2 zijn om de gehele constructie stevig te houden; zeker als hij meerdere veridepingen heeft!

Maar er ook op letten of de constructie meer naar boven ook stevig genoeg is, bij de genoemde krabpaal van TS twijfel ik eraan.
2 katten zal hij wellicht wel kunnen handelen, maar bij meer katten vrees is dat hij niet stevig genoeg gaat zijn, al scheelt het wel dat er een plafondspanner aan zit

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 27 oktober 2013 - 12:52

ai, hopelijk geen miskoop gedaan :catscratchhead

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 27 oktober 2013 - 13:44

hier zijn het 2 HTK katjes,
de paal zelf was de eerste paar maanden vrij stevig, maar dan begon het vervaarlijk te wiebelen,
dus heb ik hem terug stevig vast gedraaid, maar heb het niet meer goed gekregen, zelfs niet na hem vast te zetten tegen de muur.
op een gegeven moment lag Beats bovenop, ze wilde zich een beetje verleggen en is de paal afgebroken.

Volgens mij ligt het gewoon aan alles te samen.
het materiaal dat misschien toch niet goed genoeg was, maar vooral ook omdat de constructie niet optimaal is.
Zo een hoog vlak moet een tweede ondersteuning hebben en niet zo'n enkele paal aan de zijkant...
voor mij was deze paal een complete miskoop, maar het heeft me wel geleerd op wat ik moet letten bij andere palen