Spring naar inhoud

- - - - -

3-potige Sloeber en zijn overgewicht.

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#16 Geplaatst 28 oktober 2013 - 23:28

Nog nooit gedacht aan rauwe voeding ?
Die korrels zitten vol met koolhydraten waar een kat/hond maar dik van wordt/blijft.

Iemand van bij mij op het werk haar hond heeft ook problemen met zijn schildklier....die hond weegt al jaren 40 kg ! Was precies een varken als ge da beestje zag ,....zijn ideale gewicht is 17 kg.
Ik zei al jaren tegen haar probeer aub. rauwe voeding ,ben er bijna voor 100 % van overtuigd dat het u hond zal helpen.
Ze heeft nooit willlen luisteren naar mij,....altijd "speciale" brokken enzo geprobeerd op aanraden van DA....het magere resultaat op al die jaren was hoogstens een paar kg's.
Sinds begin dit jaar is mijn DA (alsook die van haar,aangezien we dezelfde hebben) verdeler geworden van Carnibest en toen wou ze dit plots wel proberen ,......................
Die hond zit momenteel op een gewicht van 20 kg ! ,.....is dus al 20 kg vermagerd en zit bijna op zijn ideaal gewicht.
PS.Nu geeft ze wel toe dat ik gelijk had,maar uit een een DA haar mond klinkt het wat geloofwaardiger zeker :)
  En ook al heeft u hond geen problemen met zijn schildklier,met rauwe voeding ga je hem veel beter kunnen laten afvallen + het is nog eens het gezondste wat je hem/haar kunt geven ook.

Moest ik van u zijn ,zou u kat ZEKER overzetten op rauwe voeding,...alleen maar voordelen !

Bewerkt door Mister B., 28 oktober 2013 - 23:30.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 29 oktober 2013 - 08:06

Bekijk berichtMister B., op 28 oktober 2013 - 23:28, zei:

Nog nooit gedacht aan rauwe voeding ?
Die korrels zitten vol met koolhydraten waar een kat/hond maar dik van wordt/blijft.

Iemand van bij mij op het werk haar hond heeft ook problemen met zijn schildklier....die hond weegt al jaren 40 kg ! Was precies een varken als ge da beestje zag ,....zijn ideale gewicht is 17 kg.
Ik zei al jaren tegen haar probeer aub. rauwe voeding ,ben er bijna voor 100 % van overtuigd dat het u hond zal helpen.
Ze heeft nooit willlen luisteren naar mij,....altijd "speciale" brokken enzo geprobeerd op aanraden van DA....het magere resultaat op al die jaren was hoogstens een paar kg's.
Sinds begin dit jaar is mijn DA (alsook die van haar,aangezien we dezelfde hebben) verdeler geworden van Carnibest en toen wou ze dit plots wel proberen ,......................
Die hond zit momenteel op een gewicht van 20 kg ! ,.....is dus al 20 kg vermagerd en zit bijna op zijn ideaal gewicht.
PS.Nu geeft ze wel toe dat ik gelijk had,maar uit een een DA haar mond klinkt het wat geloofwaardiger zeker :)
  En ook al heeft u hond geen problemen met zijn schildklier,met rauwe voeding ga je hem veel beter kunnen laten afvallen + het is nog eens het gezondste wat je hem/haar kunt geven ook.

Moest ik van u zijn ,zou u kat ZEKER overzetten op rauwe voeding,...alleen maar voordelen !

Natuurlijk heb ik daar al aan gedacht! Maar in mijn vorige post kan je ook lezen dat ik er 4 jaar over gedaan heb om hem gewoon een stuk simpele kipfilet te laten eten.... Hij moet nog wel eten he. En zeggen... hem niets anders geven, dat werkt niet bij hem. Geloof me. Vandaar ik nu eerst nog een keer de natte voeding wil vervangen door Carnibest en zo geleidelijk aan wat meer.

En volledig op rauwe voeding zetten, is ook niet zo simpel he. Je hebt er al veel verstand van nodig, om geen tekorten te geven....

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 30 november 2013 - 16:14

Hey Wendy, deze week moest ik met mijne Winston naar de DA.
'k Heb het daar ook efkes over Gusta en haar super-overgewicht gehad.
De DA heeft mij gezegd dat er een nieuwer produkt van Hills op de markt is, Hills Metabolic.
Dit zou op natuurlijke wijze het metabolisme van de kat zodanig aanpassen dat ze eerst en sneller vet zal verliezen.
Ze heeft mij een paar staaltjes meegegeven, maar eerst moet Gusta nog heel haar voorraad Obesity management en R/D wegwerken vooraleer ik dat aanschaf (ze verkopen het ook bij Medpets).
Blijkbaar moet er ook minder nauwkeurig afgewogen worden met die Metabolic, maar ergens vind ik toch dat ze niet over een bepaalde hoeveelheid moeten gaan opdat ze zouden afvallen. Eens ze hun ideaal gewicht hebben, kan die hoeveelheid wat flexibeler / hoger zijn maar tot dan, afwegen die handel!

'k Wou het je enkel laten weten, voor het geval je nog met je handen in je haar zat ivm geschikte voeding & obesitas ;)

Bewerkt door Sabine2, 30 november 2013 - 16:14.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 30 november 2013 - 19:30

Bekijk berichtSabine2, op 30 november 2013 - 16:14, zei:

Hey Wendy, deze week moest ik met mijne Winston naar de DA.
'k Heb het daar ook efkes over Gusta en haar super-overgewicht gehad.
De DA heeft mij gezegd dat er een nieuwer produkt van Hills op de markt is, Hills Metabolic.
Dit zou op natuurlijke wijze het metabolisme van de kat zodanig aanpassen dat ze eerst en sneller vet zal verliezen.
Ze heeft mij een paar staaltjes meegegeven, maar eerst moet Gusta nog heel haar voorraad Obesity management en R/D wegwerken vooraleer ik dat aanschaf (ze verkopen het ook bij Medpets).
Blijkbaar moet er ook minder nauwkeurig afgewogen worden met die Metabolic, maar ergens vind ik toch dat ze niet over een bepaalde hoeveelheid moeten gaan opdat ze zouden afvallen. Eens ze hun ideaal gewicht hebben, kan die hoeveelheid wat flexibeler / hoger zijn maar tot dan, afwegen die handel!

'k Wou het je enkel laten weten, voor het geval je nog met je handen in je haar zat ivm geschikte voeding & obesitas ;)

Superlief van je! We geven nu onze 4 poezels allemaal apart eten. Niet altijd evident, aangezien ze gewoon zijn van 24/7 korrel ter beschikking te hebben. Maar Tijger moet speciale voeding hebben en Sloeber krijgt nu ook obesitas van RC. Hopelijk lukt het zo een beetje...  Maar het is altijd 'dezelfde' korrel he.
Eens kijken of ik ergens staaltjes kan verkrijgen, want ook mijn Sloebie'ke zal eerst zijn zak moeten opeten. Hij eet zijn dagportie korrel niet op. MAAR krijgt nog dagelijks een beetje Carnibest en heb ontdekt dat hij ook de voedertoren is gaan gebruiken (voorheen keek hij er niet naar om). Daar zit nog wel gewone korrel in. Dus deze moet ik ook stilletjes aan laten verdwijnen *zucht*.

Nu krijgen ze verschillende keren per dag korrel aangeboden. Er staat geen tijdstip op. Wanneer ze in de keuken komen 'zeuren' of als ik (of man) gaan werken of thuis komen van ons werk + voor we gaan slapen.
Maak me alleen al druk voor de periode dat het weer weer beter wordt en we een hele dag weg zijn....

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 01 december 2013 - 18:44

Ik heb hier een voedselautomaat besteld voor Gusta, omdat ik deze week ook twee keer heel laat thuisgekomen ben.
Op een hele dag krijgt ze 55 gram brok, de helft 's morgens en de helft 's avonds.
Voorlopig heb ik wel de goedkoopste besteld, die heeft minder goeie kritieken dan die andere maar is wel 3 keer minder duur.
Eens Gusta hier niet meer is, weet ik niet of ik hem nog veel zal nodig hebben. Plus ik geef ook graag hun brok in voedselverrijkings-kommen.

Typisch dat hij nu ook die voedseltoren gaat gebruiken ;) maar voor jullie natuurlijk een extra probleem...

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 02 december 2013 - 08:36

Bekijk berichtSabine2, op 01 december 2013 - 18:44, zei:

Ik heb hier een voedselautomaat besteld voor Gusta, omdat ik deze week ook twee keer heel laat thuisgekomen ben.
Op een hele dag krijgt ze 55 gram brok, de helft 's morgens en de helft 's avonds.
Voorlopig heb ik wel de goedkoopste besteld, die heeft minder goeie kritieken dan die andere maar is wel 3 keer minder duur.
Eens Gusta hier niet meer is, weet ik niet of ik hem nog veel zal nodig hebben. Plus ik geef ook graag hun brok in voedselverrijkings-kommen.

Typisch dat hij nu ook die voedseltoren gaat gebruiken ;) maar voor jullie natuurlijk een extra probleem...

Ja, had die graag laten staan (toren en tunnel) omdat Snoes die goed gebruikte. En dat is maar een mini-poesje. Dus ik moet nu deze ook laten verdwijnen. Heb Sloeber deze morgen gewogen... En weegt nog steeds 7.3 kg. Nog geen gram af *zucht*.

Geef jij buiten de korrel nog iets? Iets van natte voeding ofzo?

Ik geef nog een mini-portie Carnibest omdat ze gewoon zijn 2x/dag een klein beetje natte voeding te krijgen. Maar Sloeber krijgt dan niet zijn volledige dagportie korrel. Hij eet trouwens ook geen 60gr korrel per dag :catscratchhead . Ale ja, nu zal het wel veranderen, nu de toren weg is...

Geef jij maar 2x/dag eten dan? Enkel 's morgens en 's avonds?
Weet niet zo goed hoe ik het moet doen, want ze zijn gewoon van 24/7 korrel te hebben....

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 02 december 2013 - 13:07

Met 55 gram korrel per dag kan ik niet veel spreiden hé. Als ik het haar allemaal 's morgens geeft, schoefelt ze het allemaal binnen het uur op (hoewel het bijna brokje per brokje verspreid is over heel de kattenkamer en weggestopt in voedselverrijkings toestanden en haren draaimolen en rail....) en ik kan haar dan moeilijk laten vasten tot de volgende morgen. Haar dieet zou zo binnen de kortste keren weer om zeep zijn.
Mijn eigen poezels hebben ook bijna 24/7 brok ter beschikking maar die staan niet op dieet.
Gusta bleef hier ook op haar gewicht tot ik er ook voor zorgde dat ze op geen enkele manier nog aan mijn eigen poezels hun brokjes kon. Als ze meer kan eten dan haar eigen portie, gaat ze ervoor. 'k Heb de indruk dat Sloeber dat ook doet (of toch deed zolang de toren daar stond ;) )

'k Heb hier ook wat zakjes ultra light natvoer voor haar gekocht van RC met de bedoeling haar wat te geven als ze eens flink afgevallen is. Tot voor kort had ik nog geen reden om haar daar iets van te geven.... 'k moet ze binnenkort nog eens wegen en misschien krijgt ze dan een schepke, maar 't zal niet veel zijn. Misschien dat ik met de feestdagen wel wat extra geef, maar nog altijd met in mijn achterhoofd het feit dat ze moet vermageren voor haar gezondheid.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 02 december 2013 - 13:18

Bekijk berichtSabine2, op 02 december 2013 - 13:07, zei:

Met 55 gram korrel per dag kan ik niet veel spreiden hé. Als ik het haar allemaal 's morgens geeft, schoefelt ze het allemaal binnen het uur op (hoewel het bijna brokje per brokje verspreid is over heel de kattenkamer en weggestopt in voedselverrijkings toestanden en haren draaimolen en rail....) en ik kan haar dan moeilijk laten vasten tot de volgende morgen. Haar dieet zou zo binnen de kortste keren weer om zeep zijn.
Mijn eigen poezels hebben ook bijna 24/7 brok ter beschikking maar die staan niet op dieet.
Gusta bleef hier ook op haar gewicht tot ik er ook voor zorgde dat ze op geen enkele manier nog aan mijn eigen poezels hun brokjes kon. Als ze meer kan eten dan haar eigen portie, gaat ze ervoor. 'k Heb de indruk dat Sloeber dat ook doet (of toch deed zolang de toren daar stond ;) )

'k Heb hier ook wat zakjes ultra light natvoer voor haar gekocht van RC met de bedoeling haar wat te geven als ze eens flink afgevallen is. Tot voor kort had ik nog geen reden om haar daar iets van te geven.... 'k moet ze binnenkort nog eens wegen en misschien krijgt ze dan een schepke, maar 't zal niet veel zijn. Misschien dat ik met de feestdagen wel wat extra geef, maar nog altijd met in mijn achterhoofd het feit dat ze moet vermageren voor haar gezondheid.

Hoe zorg jij er dan voor dat ze niet van de andere hun korrel eet?

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 02 december 2013 - 13:19.

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 02 december 2013 - 14:03

Ze zit apart boven, meestal in de kattenkamer ('s nachts) en overdag mag ze ook vrij rondlopen boven.
Maar daar staat geen enkel brokje meer van mijn andere poezels, hun eten staat allemaal beneden.

Als ze beneden zit, dan steek ik mijn poezels hun eten ook tijdelijk weg (berging, kelder of in de bench).

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 02 december 2013 - 14:09

Bekijk berichtSabine2, op 02 december 2013 - 14:03, zei:

Ze zit apart boven, meestal in de kattenkamer ('s nachts) en overdag mag ze ook vrij rondlopen boven.
Maar daar staat geen enkel brokje meer van mijn andere poezels, hun eten staat allemaal beneden.

Als ze beneden zit, dan steek ik mijn poezels hun eten ook tijdelijk weg (berging, kelder of in de bench).

Ah oke, hier lopen ze altijd overal rond . Lap! Dacht een oplossing gevonden te hebben :-).

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#26 Geplaatst 02 december 2013 - 18:49

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 02 december 2013 - 14:09, zei:

Ah oke, hier lopen ze altijd overal rond . Lap! Dacht een oplossing gevonden te hebben :-).

Ik zou zowaar ook niet weten hoe ik er aan zou moeten beginnen. Hier staan ook korrels 24/7 en als ze honger hebben komen ze eten vragen en krijgen ze een doosje natvoer of verse kip of ander vlees. Hier is bijna geen enkel kitten dat korrels eet, wat wel vervelend is als ze naar hun adoptiegezin vertrekken, want de meeste mensen geven enkel korrels. (ik geef ze dan ook een paar doosjes mee, maar dit terzijde)
Veel succes in ieder geval met de poging !!!