Spring naar inhoud

- - - - -

Wat vinden jullie nou belangrijk aan een krabpaal?

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp

Poll: Wat vinden jullie belangrijk aan een krabpaal! (60 leden hebben gestemd)

Je mag meerdere opties selecteren:

1. De krabpaal moet stabiel zijn (56 stemmen [16.97%])

Percentage van stemmen: 16.97%

2. De krabpaal moet zwaar zijn (14 stemmen [4.24%])

Percentage van stemmen: 4.24%

3. De krabpaal moet breed zijn (6 stemmen [1.82%])

Percentage van stemmen: 1.82%

4. De krabpaal moet hoog zijn (35 stemmen [10.61%])

Percentage van stemmen: 10.61%

5. De krabpaal moet laag zijn (0 stemmen [0.00%])

Percentage van stemmen: 0.00%

6. De krabpaal moet leuke kleurtjes hebben (1 stemmen [0.30%])

Percentage van stemmen: 0.30%

7. De krabpaal moet basis kleuren hebben (Zwart, wit, bruin, grijs, beige etc.) (12 stemmen [3.64%])

Percentage van stemmen: 3.64%

8. De krabpaal moet niet teveel kosten (4 stemmen [1.21%])

Percentage van stemmen: 1.21%

9. De krabpaal mag iets kosten, maar dan verwacht ik kwaliteit (40 stemmen [12.12%])

Percentage van stemmen: 12.12%

10. Hoeveel de krabpaal kost maakt helemaal niets uit (1 stemmen [0.30%])

11. De krabpaal moet snel geleverd kunnen worden (5 stemmen [1.52%])

Percentage van stemmen: 1.52%

12. Ik bestel graag online (8 stemmen [2.42%])

Percentage van stemmen: 2.42%

13. Ik wil de krabpaal eerst graag zien voordat ik hem koop (10 stemmen [3.03%])

Percentage van stemmen: 3.03%

14. Ik wil alleen maar Design krabpalen (1 stemmen [0.30%])

15. De krabpaal moet een huisje en/of tunnel hebben (12 stemmen [3.64%])

Percentage van stemmen: 3.64%

16. De krabpaal moet een speeltouw of muisje hebben (2 stemmen [0.61%])

Percentage van stemmen: 0.61%

17. De krabpaal moet (deels) gewassen kunnen worden (25 stemmen [7.58%])

Percentage van stemmen: 7.58%

18. De krabpaal moet jaren mee kunnen (40 stemmen [12.12%])

Percentage van stemmen: 12.12%

19. Ik wil een keer iets anders dan wat er in de winkels te vinden is (9 stemmen [2.73%])

Percentage van stemmen: 2.73%

20. Ik zou niet meer dan €50,- aan een krabpaal uitgeven (0 stemmen [0.00%])

Percentage van stemmen: 0.00%

21. Ik zou niet meer dan €100,- aan een krabpaal uitgeven (6 stemmen [1.82%])

Percentage van stemmen: 1.82%

22. Ik zou niet meer dan €250,- aan een krabpaal uitgeven (14 stemmen [4.24%])

Percentage van stemmen: 4.24%

23. Ik zou niet meer dan €400,- aan een krabpaal uitgeven (9 stemmen [2.73%])

Percentage van stemmen: 2.73%

24. Ik zou niet meer dan €600,- euro aan een krabpaal uitgeven (11 stemmen [3.33%])

Percentage van stemmen: 3.33%

25. Ik zou niet meer dan €1.000,- aan een krabpaal uitgeven (4 stemmen [1.21%])

Percentage van stemmen: 1.21%

26. Anders... zie hieronder (5 stemmen [1.52%])

Percentage van stemmen: 1.52%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#16 Geplaatst 30 oktober 2013 - 15:13

Bekijk berichtTinne, op 29 oktober 2013 - 12:58, zei:

Petfun is hier zeker een optie. En deze vind ik ook tof, maar goedkoop is zoiets nooit helaas:

http://www.purrfectd...s-krabpaal.html

vind je dat niet wat hard om op te liggen?
Geplaatste afbeelding

Sach
Sach
  • 122 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 01 november 2013 - 10:29

Onze eerste krabpaal zoeken was voor ons ook niet simpel. Ik vond niet dat de winkels een echt groot assortiment hadden en ook niet dat daar mooie exemplaren tussen stonden. In de winkel lijken ze meestal nogal op elkaar. Nu hadden vrienden van ons een vrij mooie krabpaal staan thuis, een Banana-Leaf (http://www.zooplus.n...del/160cm/47989) en we hebben overwogen om deze ook te kopen.
Toen we dat van plan waren heb ik deze even opgezocht via Google om eventuele reacties hierover te lezen en hierdoor heb ik beslist deze toch niet te kopen.

Bij de zoektocht naar reacties ben ik ervaringen van mensen met Petfun tegengekomen en andere meer kwalitatieve, duurdere merken, waar ik zelf nog nooit van gehoord had. Bij het zien van foto's van de Petfun krabpalen was ik eigenlijk al verkocht. De meeste krabpalen vind ik helemaal niet zo mooi, maar de Petfun is anders dan de krabpalen die je in de winkel ziet. Bovendien kunnen de mandjes gewassen worden, wat ik heel belangrijk vind. Waar ik ook niet bij had stil gestaan is dat niet alle krabpalen geschikt zijn voor alle katten, dit had ik uit de ervaringen die ik heb gelezen geleerd. Wij gingen 2 Brits Kortharen in huis halen en konden dus best wel een stevige krabpaal gebruiken.

Aangezien het natuurlijk niet de meest goedkope krabpalen zijn, heb ik mijn vriend een beetje moeten overtuigen om een Petfun in huis te halen :catangel . Maar hij vindt het ook een groot pluspunt dat het een stevige krabpaal is met wasbare mandjes. En natuurlijk dat het een mooie krabpaal is :d .  Na veel opzoekwerk heb ik dus de Joy van Petfun besteld (http://shop.petfun.de/de/joy.html).  Ons eerste katje kwam op 5 september naar ons en ik ben in juni/juli beginnen zoeken naar krabpalen, dus ik had gelukkig tijd genoeg om op de levering te wachten. :d

Ik heb natuurlijk nog maar sinds september echt ervaring met een krabpaal, maar tot hiertoe is mijn ervaring positief :). Onze katjes zijn dol op de hoogste plek in de krabpaal, hier liggen ze dikwijls samen in te slapen, maar tot hiertoe is elk mandje al eens gebruikt geweest. Hij wordt hier zowel om te slapen als om in te spelen gebruikt. :)  We hebben onze krabpaal gelukkig dus niet voor niets gekocht :d .

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#18 Geplaatst 04 november 2013 - 00:57

Bekijk berichtJerboo, op 27 oktober 2013 - 13:55, zei:

Hoi hoi,

Dit vragen mijn vriend en ik zich af, omdat we dierenwinkels hebben bezocht afgelopen week.
Er stonden palen bij, die nog net niet uit elkaar vielen, scheef hingen, je zag het karton etc.

Ik ben benieuwd naar jullie mening!!

Bedankt alvast groetjes, Boo

wij hebben de grootste en zwaarste palen die we hebben staan bij dierenvilla gekocht en zijn daar heel content van (we hebben ook nog enkele kleinere paaltjes staan met dan een krabstuk aan en een ton erbij maar die hebben we geloof ik ergens anders op een andere site gekocht)
Voor ons was t belangrijk dat ze zwaar waren en stevig blijven staan want ons vier kleine kwieten zijn dan wel niet dik of zwaar maar ze zijn heel wild en zouden makkelijk zo een paal die niet veel weegt of onstabiel staat kunnen omkieperen en dat is niet de bedoeling natuurlijk.
En we hebben palen genomen die hoog zijn
Mijn ervaring is dat de poezels heel graag hoog liggen, hoe hoger hoe liever

wij hebben deze bij dierenvilla in t bruin aangeschaft enkele jaren geleden: http://www.dierenvil...products_id=123  en http://www.dierenvil...&products_id=46

De eerste hebben we ergens anders nog eens aangeschaft en hebben die ook minder moeten betalen maar daar zie je ook aan dat het minder gekost heeft, de kwaliteit is minder goed dan die van bij dierenvilla
We hebben ook nog afzonderlijk op een andere site zo van die mandjes gekocht die je aan de krabpaal kan aanhangen en hebben die aan beide palen bevestigd, daar zijn de poezels dol op op die kuipjes waar ze kunnen inkruipen.
En we hebben ook afzonderlijk nog zeteltjes gekocht en hebben enkele zeteltjes die al op de krabpalen stonden vervangen door die nieuwe grotere zeteltjes zodat ze met zijn tweetjes op zo 1 zeteltje kunnen liggen.
De palen die we in de winkel zagen staan vonden we niet uitgebreid genoeg en ook niet stevig genoeg en niet zwaar genoeg...

Bewerkt door lathyrus, 04 november 2013 - 00:58.

Geplaatste afbeelding

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 05 november 2013 - 13:13

348983_kratzbaum_natural_paradise_07_2013_7.jpg

Wij hebben deze staan (voorlopig).

Guest_Jerboo_*
Guest_Jerboo_*

#20 Geplaatst 07 november 2013 - 14:28

Bekijk berichtChoeke, op 05 november 2013 - 13:13, zei:

Bijlage 348983_kratzbaum_natural_paradise_07_2013_7.jpg

Wij hebben deze staan (voorlopig).

Die ziet er super uit, is die ook een beetje stevig?

Groetjes!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#21 Geplaatst 07 november 2013 - 14:58

Ik heb momenteel 2 palen en natuurlijk de super petfuns, waarom?

*neutraal van kleur.
*alles kan in het wasmachine.
*alles kan in de droogkast.
*duurzaam/kwaliteit.
*naar eigen smaak aanpassen of aanbouwen.

*verslavend :x: :lachen:  

Wat ik belangrijk vind is de hoogte, verschillende niveaus, de lange paal ineens kan beklimt worden tot boven en dat alles wasbaar is, hygiëne is toch een must bij dieren en mens!

Ik ga binnenkort mijn derde petfun bestellen (zie verslavend :oops: ) en dat zal de Gesa worden :)

post-7828-0-59638000-1364236295_thumb.jpg

Mijn petfuns Sonja en de Joy

182508_4361032275464_378973930_n (1).jpg

400269_2826258307074_1568203275_n.jpg

Guest_Jerboo_*
Guest_Jerboo_*

#22 Geplaatst 11 november 2013 - 15:38

Bekijk berichtSolotje, op 07 november 2013 - 14:58, zei:

Ik heb momenteel 2 palen en natuurlijk de super petfuns, waarom?

*neutraal van kleur.
*alles kan in het wasmachine.
*alles kan in de droogkast.
*duurzaam/kwaliteit.
*naar eigen smaak aanpassen of aanbouwen.

*verslavend :x: :lachen:  

Wat ik belangrijk vind is de hoogte, verschillende niveaus, de lange paal ineens kan beklimt worden tot boven en dat alles wasbaar is, hygiëne is toch een must bij dieren en mens!

Ik ga binnenkort mijn derde petfun bestellen (zie verslavend :oops: ) en dat zal de Gesa worden :)

Bijlage post-7828-0-59638000-1364236295_thumb.jpg

Mijn petfuns Sonja en de Joy

Bijlage 182508_4361032275464_378973930_n (1).jpg

Bijlage 400269_2826258307074_1568203275_n.jpg

Wow heeeeeeeel erg gaaf. Je katten hebben er ook plezier van he, dat is het belangrijkste...
Mooi en ben het met je eens betreft de hygiëne!

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 15 november 2013 - 07:44

Bekijk berichtJerboo, op 07 november 2013 - 14:28, zei:

Die ziet er super uit, is die ook een beetje stevig?

Groetjes!

Ja hoor.

En ook dikke palen.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 18 november 2013 - 11:52

Wij hebben hier ook een Petfun (Sonja) staat hier al bijna een jaar en nog altijd zo goed als nieuw kan de petfun krabpalen alleen maar aanraden :d

joyce87
joyce87
  • 1.386 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 18 november 2013 - 12:21

Voor Bambi moet het hangmatjes hebben of ze gaat er simpelweg niet op... Ze klimt niet graag, en ook springen vermijdt ze :)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 18 november 2013 - 22:50

Bekijk berichtlathyrus, op 30 oktober 2013 - 15:13, zei:

vind je dat niet wat hard om op te liggen?

Topic beetje uit het oog verloren, maar beter laat dan nooit :)

Het antwoord is nee. Onze katten liggen regelmatig op een kast, de tafel, de droogkast,... terwijl er andere alternatieven zijn ook (zetel, kussens, etc.). Met wat creativiteit kan je gemakkelijk een dekentje of zo bevestigen aan de ligplaatsen trouwens. Ik heb de Tower gisteren besteld. Onze deugnieten kennende, zullen ze er blij mee zijn. En ik ook want ik koop liever iets nuttigs voor hen, dan spullen voor mezelf die ik toch niet gebruik. Daarnaast is het mooi mee genomen dat zo'n model gemakkelijk naast onze zetel gezet kan worden en niet overdreven veel plaats in neemt. Maar het belangrijkste vind ik:

- gemakkelijk schoon te houden
- blijft stevig, ook als je ze eens uit elkaar moet halen omwille van een verhuis
- heel stabiel
- neutrale kleur/model
- veel ligplaatsjes en krabmogelijkheid, naast de andere krabdingen die ze hebben

Wel de onbehandelde versie aangezien ik hem liever zelf vernis:

http://www.purrfectd...r-krabpaal.html

Bewerkt door Tinne, 18 november 2013 - 22:56.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#27 Geplaatst 22 november 2013 - 10:51

Nou, ik heb al enkele palen gekocht en nu blijkt dat mijn kat het liefste een paal heeft met zachte sisal.
Wij hebben nu de zelfbouw-paal van Catrix, daar kan je zelf eender wat voor paal met bouwen.
Het zijn allemaal aparte onderdelen en wij hebben een torentje gemaakt met 2 verdiepingen met bovenin een ligplek en onderaan een huisje.
Omdat die sisal heel zacht is, gaat die wel sneller kapot, maar met die bouw-pakketten kan je dan gewoon enkele palen extra kopen om te vervangen.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Tvef
Tvef
  • 1.175 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 22 november 2013 - 11:01

Bekijk berichtChoeke, op 15 november 2013 - 07:44, zei:

Ja hoor.

En ook dikke palen.

en van welk merk is hem?

Bridget
Bridget
  • 253 berichten
  • 8 katten

#29 Geplaatst 22 november 2013 - 13:05

Hier 2 palen van Catpalace en 1 van Zooplus.
Voor mij moet een goede paal vooral stevigheid bieden, een goede dikke tapijt hebben, ik wil niet elke 6 maand nieuw moeten kopen dus geef ik liever iets meer voor een goede paal en dat hij jaren meegaat.
Bij catpalace krijg je dan ook 3jaar garantie op de constructie en dat vind ik toch ook wel belangrijk.
Ook vind ik belangrijk dat je genoeg optijd weet wanneer de paal geleverd word, aanzien ik werk en dus verlof moet kunnen nemen.
Wat ook belangrijk is, is wat de katten zelf het meest verwachten in hun paal, gebruiken ze de paal vooral om op te slapen? Gebruiken ze de paal vooral voor hun nagels te scherpen? Gebruiken ze de paal vooral om op te spelen? Ook daar moet je als baasje rekening mee houden, want uiteindelijk gebruiken de katten de paal en niet wij als baasje!
En dan naar onderhoud gezien, is hij goed te reinigen? Met een tapijtreiniger? Of kunnen alle tapijtdelen los en de wasmachine en droogkast in?
Geplaatste afbeelding
Groetjes Toulouse, Saphira, Bobo, Cheshire, Hayley, Akiko, Cain, Romulus & personeel Bridget

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#30 Geplaatst 22 november 2013 - 19:11

Bekijk berichtTvef, op 22 november 2013 - 11:01, zei:

en van welk merk is hem?

http://www.zooplus.n...ot/180cm/379674 denk dat het deze is van zooplus