Onze eerste krabpaal zoeken was voor ons ook niet simpel. Ik vond niet dat de winkels een echt groot assortiment hadden en ook niet dat daar mooie exemplaren tussen stonden. In de winkel lijken ze meestal nogal op elkaar. Nu hadden vrienden van ons een vrij mooie krabpaal staan thuis, een Banana-Leaf (
http://www.zooplus.n...del/160cm/47989) en we hebben overwogen om deze ook te kopen.
Toen we dat van plan waren heb ik deze even opgezocht via Google om eventuele reacties hierover te lezen en hierdoor heb ik beslist deze toch niet te kopen.
Bij de zoektocht naar reacties ben ik ervaringen van mensen met Petfun tegengekomen en andere meer kwalitatieve, duurdere merken, waar ik zelf nog nooit van gehoord had. Bij het zien van foto's van de Petfun krabpalen was ik eigenlijk al verkocht. De meeste krabpalen vind ik helemaal niet zo mooi, maar de Petfun is anders dan de krabpalen die je in de winkel ziet. Bovendien kunnen de mandjes gewassen worden, wat ik heel belangrijk vind. Waar ik ook niet bij had stil gestaan is dat niet alle krabpalen geschikt zijn voor alle katten, dit had ik uit de ervaringen die ik heb gelezen geleerd. Wij gingen 2 Brits Kortharen in huis halen en konden dus best wel een stevige krabpaal gebruiken.
Aangezien het natuurlijk niet de meest goedkope krabpalen zijn, heb ik mijn vriend een beetje moeten overtuigen om een Petfun in huis te halen

. Maar hij vindt het ook een groot pluspunt dat het een stevige krabpaal is met wasbare mandjes. En natuurlijk dat het een mooie krabpaal is

. Na veel opzoekwerk heb ik dus de Joy van Petfun besteld (
http://shop.petfun.de/de/joy.html). Ons eerste katje kwam op 5 september naar ons en ik ben in juni/juli beginnen zoeken naar krabpalen, dus ik had gelukkig tijd genoeg om op de levering te wachten.
Ik heb natuurlijk nog maar sinds september echt ervaring met een krabpaal, maar tot hiertoe is mijn ervaring positief

. Onze katjes zijn dol op de hoogste plek in de krabpaal, hier liggen ze dikwijls samen in te slapen, maar tot hiertoe is elk mandje al eens gebruikt geweest. Hij wordt hier zowel om te slapen als om in te spelen gebruikt.

We hebben onze krabpaal gelukkig dus niet voor niets gekocht

.