Spring naar inhoud

- - - - -

Ziek kitten gevonden - hulp gezocht!

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 690 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 27 oktober 2013 - 14:45

Hallo allemaal

Even een dringende oproep! Een vriendin van mij stopte hier net voor de deur. Er zat namelijk een kitten (ongeveer 6 weken oud) hier bij ons op straat. De oogjes plakken helemaal toe, dus ze heeft het meteen opgepakt omdat het gewoon niet zag waar naartoe lopen. We vermoeden dat dit een ziek kitten is van de buren verderop, waarvoor ik trouwens al een klacht heb ingediend. Uiteraard is voor ons op dit moment maar één ding belangrijk: het katje helpen! Mijn vriendin heeft hier een draagmand meegenomen en is nu aan het rondrijden om hulp te zoeken. We hebben tot nu toe echter nog geen dierenarts gevonden die opendoet... Zelf heb ik ook al naar 'Zwerfkat in nood' en 'De Snorhaar' gebeld, maar voorlopig zonder resultaat. Op zondag is het dan ook moeilijk om iemand te bereiken... Weten jullie waar we terecht kunnen? We kunnen het katje echt niet gewoon terug op straat zetten!!!
Omgeving: Herselt.

Groetjes

Momenteel is ze trouwens op weg naar Unco Jerry in Hulshout...

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.722 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 27 oktober 2013 - 14:45

dierenarts van wacht bellen
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 690 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 27 oktober 2013 - 14:46

Bekijk berichtginnie, op 27 oktober 2013 - 14:45, zei:

dierenarts van wacht bellen
En waar vind ik precies wie er van wacht is? Ik zal online al eens kijken.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.722 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 27 oktober 2013 - 14:52

Het spijt me, dat weet ik niet, ik ben niet van Belgie. Ik roep alleen wat ik hier geleerd heb en dat is nou net wat er niet altijd bij staat en wat ik dus niet weet ;)

Hier bel ik altijd mijn eigen da en die is gewoon altijd bereikbaar. Als ik een andere da zou moeten bellen dan krijg ik vaak een antwoordapparaat waar dan een naam en nummer van de da die dienst heeft dat weekend op staat. Misschien is dat bij jullie ook wel zo?

Best niet (meer) rondrijden met het kitten tot je een da gevonden hebt, de meesten zijn nu niet in hun praktijk denk ik zo. Zorg dat het kitten ergens droog en warm zit, zo min mogelijk stress met wat eten en wat drinken.
Als je niet snel een da vind om naartoe te gaan, dan kun je de oogjes met wat gekookt water (afgekoeld uiteraard!) schoonmaken. Eventueel kun je wat kammillethee (pure) maken en als dat afgekoeld is daar de oogjes voorzichtig mee schoonmaken. Kamille verzacht.

Pas wel op bij je eigen katjes, dit soort katjes kan vlooien meedragen en het kleintje is in ieder geval ziek! anders zaten de oogjes niet dicht

Geplaatste afbeelding

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 27 oktober 2013 - 15:02

Als ik naar onze eigen dierenarts bel springt haar antwoordapparaat op met daarop de naam, het telefoonnummer en het adres van de praktijk van de dierenarts van wacht op. Ik weet wel niet of dit met alle dierenartsen het geval is.
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 690 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 27 oktober 2013 - 15:04

Op het antwoordapparaat van mijn dierenarts komt niks van een dierenarts van wacht. Momenteel ook nergens iemand kunnen bereiken :(  Probleem is inderdaad dat wij hier thuis een kat hebben en mijn vriendin heeft thuis ook een sphynx en andere kat.

Mijn vriendin ziet het natuurlijk ook niet direct meer zitten, dus stuurde ze om naar het dierenasiel in Aarschot te gaan. Ik weet gewoon dat dat GEEN goed idee is!

Ellen30
Ellen30
  • 120 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 27 oktober 2013 - 15:06

0495-285127 (B)   Heb je dit nr van Zwerfkat geprobeerd?

Van waar zijn jullie precies?

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 690 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 27 oktober 2013 - 15:12

Net naar dierenkliniek De Ark in Ramsel gebeld. Die was van wacht maar zei dat we naar de dichtstbijzijnde dierenkliniek moeten en heeft afgelegd..

Ja sorry hoor, maar ik weet het niet meer... We kunnen gewoon nergens terecht precies! Ik word daar dus ook kwaad van hé, gewoon inleggen!!

Bekijk berichtEllen30, op 27 oktober 2013 - 15:06, zei:

0495-285127 (B)   Heb je dit nr van Zwerfkat geprobeerd?

Van waar zijn jullie precies?

Ja, heb ik al een paar keer naar gebeld.
Herselt.

Vriendin heeft hier in de buurt een dierenarts gevonden die opendeed, maar die doet ook niks en stuurt haar verder naar het dierenasiel in Aarschot.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.722 berichten
  • 13 katten

#9 Geplaatst 27 oktober 2013 - 15:14

Heb je een aparte kamer die dicht kan waar je eventueel het kitten even onder kunt brengen?
Dat geeft alvast een klein beetje respijt.

Goed je handen wassen en eventueel je kleding afschermen of verschonen als je bij het kitten bent geweest.
Als je eigen kat goed geent is dan zou dat niet direct een probleem moeten zijn. Zolang je maar voorzichtig bent en doet en je eigen kat normaal goed gezond is.

Geplaatste afbeelding

LilianB1972
LilianB1972
  • 249 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 27 oktober 2013 - 15:15

O, d'as ook erg! Niet op de gouden gids te vinden of googlen dierenarts van wacht te Herselt? Of misschien weet het asiel, dat misschien ook wel dicht is maar kom, een dierenarts van wacht?
Erg frustrerend!

Wat ga je doen als het bij de da is geweest, al gedacht?

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 27 oktober 2013 - 15:17

Ik weet niet of het dierenasiel van Aarschot slecht is of niet. Maar een paar maanden geleden had een collega een gewond katje gevonden en naar het dierenasiel van Aarschot gebracht. Het bleek een zwerfkat te zijn die ze terug uitgezet hadden. De dierenarts van het asiel heeft het beestje verzorgd en opgelapt en dan hebben ze haar terug vrijgelaten. Dat was wel op een weekdag moet ik er bij zeggen.

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 27 oktober 2013 - 15:18

ocharme dat sukkeltje :(

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 690 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 27 oktober 2013 - 15:24

Bekijk berichtLilianB1972, op 27 oktober 2013 - 15:15, zei:

O, d'as ook erg! Niet op de gouden gids te vinden of googlen dierenarts van wacht te Herselt? Of misschien weet het asiel, dat misschien ook wel dicht is maar kom, een dierenarts van wacht?
Erg frustrerend!

Wat ga je doen als het bij de da is geweest, al gedacht?

Kosten zouden we zelf gewoon betalen en we zouden het kitten wel even kunnen bijhouden en een nieuwe thuis zoeken. Ik heb in het verleden al meermaals een nieuwe thuis gezocht. En morgen kan ik zwerfkat in nood misschien wel bereiken en dan zouden zij ook kunnen helpen zoeken naar een nieuwe thuis?

Bekijk berichtanja1, op 27 oktober 2013 - 15:17, zei:

Ik weet niet of het dierenasiel van Aarschot slecht is of niet. Maar een paar maanden geleden had een collega een gewond katje gevonden en naar het dierenasiel van Aarschot gebracht. Het bleek een zwerfkat te zijn die ze terug uitgezet hadden. De dierenarts van het asiel heeft het beestje verzorgd en opgelapt en dan hebben ze haar terug vrijgelaten. Dat was wel op een weekdag moet ik er bij zeggen.

Het zal waarschijnlijk het dierenasiel in Aarschot worden ook... Mijn vriendin woont met haar mama bij haar grootouders en daar mag het niet bijgehouden worden en mijn moeder doet hier ook moeilijk. Mijn mama is ook verzot op dieren maar is (zelfs bij een aparte kamer) bang dat er iets met onze eigen dieren gebeurt. We hebben dan ook een halve dierentuin bij wijze van spreke...

Mijn vriendin gaat in Aarschot wel zeggen dat ze op de hoogte wil gehouden worden, terug komt zien en dat ze haar moeten bellen als er iets is. Ze zal ook zeggen dat we zelf mee op zoek gaan naar een nieuwe thuis. Fingers crossed...

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 690 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 27 oktober 2013 - 15:29

Het kitten is momenteel in Aarschot aangekomen. Ze gingen de oogjes meteen uitwassen en de dierenartskomt morgen. Ze hebben beloofd mijn vriendin op de hoogte te houden. Dus nu duimen maar! Alvast bedankt voor de vele reacties en tips!

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#15 Geplaatst 28 oktober 2013 - 07:30

Bekijk berichtDierenvriendin, op 27 oktober 2013 - 15:29, zei:

Het kitten is momenteel in Aarschot aangekomen. Ze gingen de oogjes meteen uitwassen en de dierenartskomt morgen. Ze hebben beloofd mijn vriendin op de hoogte te houden. Dus nu duimen maar! Alvast bedankt voor de vele reacties en tips!

Ze hebben mijn ex-collega toen ook gebeld om te zeggen dat ze het katje terug uit gezet hebben. Hopelijk komt alles in orde met het kleine hummeltje. En ik kan begrijpen dat jullie bang zijn dat jullie eigen dieren er ook ziek van kunnen worden. Ik zou dat ook zijn denk ik.