Spring naar inhoud

- - - - -

Ziek kitten gevonden - hulp gezocht!

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#46 Geplaatst 31 oktober 2013 - 16:37

:lachen: :lachen: :lachen:

Hoe schijnheilig kan een mens nu eigenlijk zijn?

Moet je dit beestje dan geen 14 dagen bij houden? En ben je niet verplicht om het zelf de nodige (medische) zorgen te geven ???

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#47 Geplaatst 31 oktober 2013 - 16:40

Bekijk berichtJoske123, op 31 oktober 2013 - 16:37, zei:

:lachen: :lachen: :lachen:

Hoe schijnheilig kan een mens nu eigenlijk zijn?

Moet je dit beestje dan geen 14 dagen bij houden? En ben je niet verplicht om het zelf de nodige (medische) zorgen te geven ???

Als je ze naar een asiel doet, hoort het asiel dat te doen.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#48 Geplaatst 31 oktober 2013 - 16:41

idd :s snap eigenlijk niet dat een asiel niet verplicht is om binnen de x aantal tijd een dierenarts te laten controleren :s

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#49 Geplaatst 31 oktober 2013 - 23:59

@ Joske123: Bedoel je nu dat mijn vriendin en/of ik schijnheilig is/zijn? Als je het wil weten: ik voel mij enorm schuldig ja. Had ik geweten dat ze er daar niet beter voor zorgden, had ik het een dag hier thuis gehouden (tegen de wil van mijn ouders in) om er zelf mee te rijden... Indien het te ziek was geweest, had het dan toch minder lang afgezien en anders had het misschien gered kunnen worden door sneller een dierenarts te zien. :( :cry:
Mijn vriendin heeft vandaag trouwens teruggebeld en ze hebben gezegd dat de dierenarts het een spuitje heeft gegeven omdat hij het te ziek vond. :(  Mja, niet moeilijk hé, als je eerst al drie dagen wacht alvorens er mee te gaan... Pff. Ik ben er kapot van!
In de toekomst ga ik alleszins nooit meer naar dit asiel...

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten

#50 Geplaatst 01 november 2013 - 00:23

Wat een erg verhaal.
Ik heb zelf ook slechte ervaringen met het asiel van Aarschot. Ik heb daar ooit een aangereden katje (die volgens mij nog wel te genezen was) naartoe gebracht. Was ook een zondag en dus was dat asiel te bereiken. Ik wist toen nog niet da het zo'n slecht asiel was. Maar op het moment dat ze de kat meehadden kreeg ik er ook een heel slecht gevoel bij. Ze waren ook echt onvriendelijk. En bij alles wat ik lees over dat asiel voel ik me alleen maar schuldiger dat ik toen dat ongelooflijk lief en mooi katje daar naartoe gebracht heb.

Bewerkt door Syntara, 01 november 2013 - 00:23.

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#51 Geplaatst 01 november 2013 - 00:35

Bekijk berichtSyntara, op 01 november 2013 - 00:23, zei:

Wat een erg verhaal.
Ik heb zelf ook slechte ervaringen met het asiel van Aarschot. Ik heb daar ooit een aangereden katje (die volgens mij nog wel te genezen was) naartoe gebracht. Was ook een zondag en dus was dat asiel te bereiken. Ik wist toen nog niet da het zo'n slecht asiel was. Maar op het moment dat ze de kat meehadden kreeg ik er ook een heel slecht gevoel bij. Ze waren ook echt onvriendelijk. En bij alles wat ik lees over dat asiel voel ik me alleen maar schuldiger dat ik toen dat ongelooflijk lief en mooi katje daar naartoe gebracht heb.

We weten alvast dat we daar in de toekomst niet meer naartoe moeten!! En ik begrijp je schuldgevoel... Ik voel het zelf ook nu. Gewoon al omdat ik op voorhand wist dat dit de allerlaatste optie moest zijn. :(

LilianB1972
LilianB1972
  • 249 berichten
  • 6 katten

#52 Geplaatst 01 november 2013 - 07:23

Je hebt om +-15u melding gemaakt en om +- 15.45 melding dat t katje naar t asiel gebracht is. Niemand hier heeft kunnen reageren om het op te vangen of je naar een plaats te verwijzen...

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#53 Geplaatst 01 november 2013 - 07:32

Heeft geen zin om TS nu een schuldgevoel aan te praten.
Ze heeft gedaan wat ze dacht dat goed was.

Het katje is er helaas niet meer en we weten nu ook dat dit een asiel is waar men beter geen katjes naartoe brengt. Maar dat dit zo zou aflopen is overduidelijk dat TS dit  nooit of nooit zou gewild hebben dus denk daar even aan voor je reageert. :)

LilianB1972
LilianB1972
  • 249 berichten
  • 6 katten

#54 Geplaatst 01 november 2013 - 07:59

Nee, maar dit is al het 2e geval dat er nogal snel naar een asiel gestapt wordt zonder verdere reacties af te wachten van hier. Als je iets plaats en er is na 45min al een "oplossing"...Was met het asiel van Oostende ook zo. Ik vind het jammer dat het zo gelopen is natuurlijk maar ik probeer eigenlijk meer te waarschuwen van wacht even af voordat je t naar een asiel brengt ook al is die nog zo goed, in een thuissituatie of thuis opvang zit het altijd beter dan een koud en kil asiel. Dat bedoelde ik eigenlijk...

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#55 Geplaatst 01 november 2013 - 09:41

:cry:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#56 Geplaatst 01 november 2013 - 23:35

Dierenvriendin: wat jammer... Dit had je zeker ook niet gewild. Vind het erg voor jullie ook, want je vraagt om hulp en dan doen ze dit. De fout ligt hier toch alleen bij het asiel hoor... Ze horen dieren te helpen :(

Dasje
Dasje
  • 150 berichten

#57 Geplaatst 02 november 2015 - 12:41

Ik voel met je mee Dierenvriendin...je hebt het poezeke in je handen gehouden en zo'n wezentje steelt meteen je hart...
Wat ik denk is dat we voor zoveel belachelijke zaken (denk maar gewoon 'suikertaks') belastingen betalen dat de regering
er eens zou mogen (moéten) over denken wat méér subsidies uit te trekken voor dierenasiels...
Mijn ervaringen daarmee gaan ook diep onder nul.
Toen ik Billy gevonden had (babykitten van 4 dagen oud) nam ik meteen 2 dagen (+ mijn week-end) verlof om hem dag en nacht te
kunnen voeden. Maar de maandag moest ik terug werken. Rondgebeld naar privé-opvang maar niemand wilde zorgen voor
zo'n jong kitten. Asiel Leiestreek opgebeld (reeds héél het week-end) niemand nam op. Asiel Zwevegem opgebeld : daar kreeg
ik de 'raad' om Billy in mijn auto te leggen en hem in de pauze's te voeden!!!!!!! Deuh!!!!!!!!
In de auto kan het stikheet of ijskoud zijn...
Maar ik denk dat die mensen op de duur uitgeblust raken door gebrek aan zowel financiële hulp als aan mankracht.
kijk maar naar bvb Australië...of zelfs het verenigd Koninkrijk...goed opgeleid personeel dat gemachtigd is in te grijpen
waar nodig is.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#58 Geplaatst 02 november 2015 - 21:34

Helaas is het dierenasiel van Aarschot echt geen goed asiel.
Ik heb er ooit een kat gehaald en die bleek een baarmoederontsteking te hebben en dat terwijl er nog een kitten aan lag te tutteren.
Dat beestje moet serieus afgezien hebben.
Was daar ook niet zo proper enzo.

Jammer dat ze zo lang gewacht hebben om het kleintje te helpen :(
Als ik het eerder had gelezen, had ik naar onze opvang gebeld om te horen of ze het konden opvangen.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#59 Geplaatst 03 november 2015 - 00:01

dit is een topic van 2013, dit kitten is inmiddels 2 jaar (ga ik vanuit ;) )
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#60 Geplaatst 03 november 2015 - 00:08

Bekijk berichtginnie, op 03 november 2015 - 00:01, zei:

dit is een topic van 2013, dit kitten is inmiddels 2 jaar (ga ik vanuit ;) )

Dat kitten is ingeslapen geweest