Spring naar inhoud

- - - - -

nog een halfuurke

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 28 oktober 2013 - 15:27

rrrrrrr nog een halfuurke en mag mijn schat halen!  :jump: :jump: Duimen jullie mee dat het lukt tussen Nanou en Lirko ;). Ik ben van plan mijn rexje niet direct te laten zien aan Nanou, direct naar boven naar zijn ingerichte kamer en dan mag hij daar overnachten en tot rust komen. Mocht Nanou naar de ren gaan, dan haal ik Lirko naar beneden en laat hem wat rondlopen, zodat zijn geurtje verspreid wordt. Dan terug naar boven en Nanou binnen laten. (ik heb al een doekje meegenomen en mijn nieuweling ingewreven toen ik hem vorige week nog eens bezocht. Dan Nanou laten ruiken toen ik thuiskwam aan het doekje). Zij heeft niet geblazen, niet gegromd, gewoon geroken). Morgen haal ik de kleine de ganse dag naar beneden en aangezien ik morgenavond weg moet dan steek ik hem terug in zijn kamertje. En dan de dagen erop waag ik het om ze tesamen te laten. Wat denken jullie?
Alle tips zijn welkom ;)

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 28 oktober 2013 - 15:37

Succes!
Zo spannend hé :)

Ik kijk al uit naar foto's en hoop dat alles goed gaat tussen hen twee :)

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#3 Geplaatst 28 oktober 2013 - 15:38

Hier altijd een nacht in de kamer apart, en dan kamerdeur open, zodat de nieuweling op eigen tempo het huis kan verkennen. Meestal gaat dat stapje per stapje, en vluchten ze terug naar de veilige kamer van zodra er iets onverwachts gebeurt. Vechten heb ik nog nooit gehad (heb intussen drie eigen katten en de voorbije maanden enkele opvangertjes). De eigen katten gaan soms wel blazen en grommen, maar er zijn nog nooit echt klappen gevallen. Ook het blazen is meestal na enkele dagen voorbij. In elk geval: van zodra de deur van de kattenkamer open is, gaat ze hier nooit meer terug dicht (eenmaal samen, blijven ze samen) anders moeten ze telkens opnieuw wennen.

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 28 oktober 2013 - 15:50

Bekijk berichtFreya13, op 28 oktober 2013 - 15:38, zei:

Hier altijd een nacht in de kamer apart, en dan kamerdeur open, zodat de nieuweling op eigen tempo het huis kan verkennen. Meestal gaat dat stapje per stapje, en vluchten ze terug naar de veilige kamer van zodra er iets onverwachts gebeurt. Vechten heb ik nog nooit gehad (heb intussen drie eigen katten en de voorbije maanden enkele opvangertjes). De eigen katten gaan soms wel blazen en grommen, maar er zijn nog nooit echt klappen gevallen. Ook het blazen is meestal na enkele dagen voorbij. In elk geval: van zodra de deur van de kattenkamer open is, gaat ze hier nooit meer terug dicht (eenmaal samen, blijven ze samen) anders moeten ze telkens opnieuw wennen.
't Zal een beetje later worden, die mevrouw heeft juist gebeld, maar is niks. :catwalk2
Doe je dit zelfs met een kitten Freya? Dat is misschien ook nog een goe gedacht de kitten zelf laten verkennen, het is bij mij wel op de eerste verdieping. Ik weet niet hoe het is bij jou, misschien allemaal gelijkvloers. :louche:  Hoe oud waren jullie katten toen je er eentje bijnam? Nanou is intussen 4j geweest in Mei en de kitten is natuurlijk 12weken ;)

Bekijk berichtJo, op 28 oktober 2013 - 15:37, zei:

Succes!
Zo spannend hé :)

Ik kijk al uit naar foto's en hoop dat alles goed gaat tussen hen twee :)

Ja hé Joke, ik probeer zo vlug mogelijk posten ;)

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#5 Geplaatst 28 oktober 2013 - 15:58

Veel plezier, ik kijk ook al uit naar de foto's ;)
Geplaatste afbeelding

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 28 oktober 2013 - 16:45

Veel plezier en succes!  :hi:
wij zijn van plan het net zo te doen: in namiddag de kleine ophalen, dan lekker boven in slaapkamer van ons. Kan hij gerust slapen bij ons. En dan de volgende dag naar beneden en kijken hoe de heer en dame op hem reageren. Zal ook met die doek over hem wrijven: goed idee! Gaan hem zondag bezoeken. Wij halen hem in namiddag op zodat ik 4 volle vrije dagen heb met kitten voordat hij paar uurtjes alleen moet zijn na die 4 dagen.  :catwalk2  :catwalk

Ga niet uit van veronderstellingen....

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#7 Geplaatst 28 oktober 2013 - 19:33

Spannend! Laat het katje in alle rust wennen, en werk ook met beloningen. Als ze mekaar de eerste keer zien, zorg dat je snoepjes bij de hand hebt. Als de nieuweling zich wil verschuilen, zeker laten zitten. Rustig en lief praten tegen het schatje. Veel succes!!

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#8 Geplaatst 29 oktober 2013 - 08:21

Ja, we doen dit ook met een kitten: kittens zijn meestal nieuwsgieriger en moediger dan volwassen katten, dus maak je huis voldoende kitten proof (kantelramen sluiten enzo). Onze eigen katten zijn 2, 8 en 13 jaar oud, en die kijken meestal nauwelijks op als er een nieuw opvangertje bij komt. De eerste keer waren ze uiteraard wel nieuwsgierig, maar nooit boos of agressief.
Ja, onze kattenkamer is ook op de eerste verdieping, en ik hou ook altijd mijn hart vast als zo'n kleine donder voor de eerste keer de trap afgaat, maar dat lukt meestal goed. Het enige waar je moet op letten is dat je voor een kitten ook beneden een kattenbak voorziet, want die is niet altijd snel genoeg boven als hij moet plassen.

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 29 oktober 2013 - 08:52

Bekijk berichtFreya13, op 29 oktober 2013 - 08:21, zei:

Ja, we doen dit ook met een kitten: kittens zijn meestal nieuwsgieriger en moediger dan volwassen katten, dus maak je huis voldoende kitten proof (kantelramen sluiten enzo). Onze eigen katten zijn 2, 8 en 13 jaar oud, en die kijken meestal nauwelijks op als er een nieuw opvangertje bij komt. De eerste keer waren ze uiteraard wel nieuwsgierig, maar nooit boos of agressief.
Ja, onze kattenkamer is ook op de eerste verdieping, en ik hou ook altijd mijn hart vast als zo'n kleine donder voor de eerste keer de trap afgaat, maar dat lukt meestal goed. Het enige waar je moet op letten is dat je voor een kitten ook beneden een kattenbak voorziet, want die is niet altijd snel genoeg boven als hij moet plassen.
dat van die kattenbak, goeie tip Freya thnx ;)

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 29 oktober 2013 - 08:59

Hoe zijn de eerste uren gegaan? :)

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 29 oktober 2013 - 09:09

1e update!
Goeiemorgen, hier zit ik dan met kleine oogjes en aan het slurpen van mijn koffie. Jullie kunnen het raden, wij(de kitten en ik) hebben geen zo'n goeie nachtrust gehad .... geeuw :)
Ik heb het gedaan zoals ik zei, toen ik thuiskwam de 2 poezen aan elkaar niet laten zien, direct naar boven en de kleine laten bekomen. Dan gedurende de avond wel af en toe naar boven om wat aandacht te geven en te spelen(Nanou ondervond dat er iets was maar eenzaad dat ze is, gans de avond in de keuken op haar dekentje). Gaan slapen, er was lichte miauw omdat de kleine mij gehoord had maar toen was het nog ok. Tegen 4u vannacht hield ik het niet meer uit en had te doen met de kleine spruit. Dus verhuisd naar de logeerkamer en daar gaan slapen. Dan na wat heen en weer geknuffel en gemiauw en 200% spinmoteurke) ben ik dan met een rillend kittentje in slaap gevallen. Ocharme dat dutske, zo weggerukt worden van je familie (daar waren er in totaal 7 met kittens erbij), en dan ineens in een vreemd huis, koude kamer(geen chauffage boven :() alleen de nacht moeten doorbrengen. Ik kreeg het niet over mijn hart om de sukkel zo alleen in die andere kamer te laten.
Deze morgen opgestaan en eerst naar beneden om goeiemorgen te zeggen tegen Nanou, kitten boven. Koffie gezet, terwijl Nanou naar buiten in haar ren en dan Lirko naar beneden gehaald. Heeft zijn toerke gedaan al jammerend (lol) hij liep verloren natuurlijk. Terwijl Nanou van buiten had de kleine gespot en kwam geen geld naar binnen. Toen kitten naar boven terug en Nanou (met heel veel moeite) naar binnengelokt met wat korrels van de kleine (snoepjes zijn uit den boze vanwege haar allergie, zelfs deze korrels, maar enfin ik moet toch met iets kunnen lokken hé). Nanou heeft haar toerke gedaan, maar wil dus constant naar buiten, vluchten naar de ren. Ik denk dat ik ze niet meer in de ren zal laten want ze komt totaaaaaal niet naar binnen en 't is geen zomer meer hé :(.
Straks ga ik de kleine weer lossen en laat ik hem de ganse dag beneden. Nanou zal wel in de hoogte vluchten maar ik vind dat niet erg, ze moet het tenslotte gewoon worden.
Denken jullie dat ik goed bezig ben?
Vanavond moet ik naar een workshop dus laat ik ze niet alleen en ik slaap vannacht weer in de 2e kamer (amai mijn rugske :)), dan vanaf morgen ben ik van plan om ze te laten overnachten, elk vrij.
Foto's volgen nog!
Zouden jullie Nanou in de ren, met het gevolg dat ze misschien de ganse dag daar blijft zitten :( of niet?

Bewerkt door marieke v. Damme, 29 oktober 2013 - 09:12.

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 29 oktober 2013 - 09:15

Het zal wel goed komen... En uiteraard is het normaal dat  Lirko veel jammert hé, hoe zouden we zelf zijn ;)

Wat vind ik het lief dat je bij hem bent gaan liggen! Ik zou dat ook doen hehe :)

Ik kijk uit naar de foto's ;)
Veel succes nog!

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 29 oktober 2013 - 09:45

Als Nanou in de ren wil, zou ik haar daar inlaten ;)

Voor de rest zou je ook een heel positieve associatie moeten maken tussen Nanou en het kleintje.
Dus als je het kleintje beneden laat zodat ze het kan zien, dan moet er daar iets mega lekkers aan verbonden zijn. Door haar allergie kan ze geen snoepjes eten, maar is er vb. iets van natvoer wat ze wel mag eten en waar ze stapelzot van is?
Ergens moet ze die klik maken van "af en toe zie ik die nieuwen, maar dat kan geen kwaad, want telkens als ik hem zie, dan gebeurt er iets kei-plezants". Dat kan ook door een mega-speelmoment met Nanou zijn, of een uitgebreide massage als ze een complete Wellness-freak is zoals mijne Winston :) Maar het moet echt iets zijn waarbij ze denkt Jeeeeeeeeeeeeeeeeeej :dans: :dans:  :jump: :jump:

Zorg er ook voor dat het kleintje op temperatuur blijft. als die kamer te koud is, ga je er iets op moeten vinden. Heb je geen convector die je op een lagere stand kan zetten?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 29 oktober 2013 - 10:37

Bekijk berichtSabine2, op 29 oktober 2013 - 09:45, zei:

Als Nanou in de ren wil, zou ik haar daar inlaten ;)

Voor de rest zou je ook een heel positieve associatie moeten maken tussen Nanou en het kleintje.
Dus als je het kleintje beneden laat zodat ze het kan zien, dan moet er daar iets mega lekkers aan verbonden zijn. Door haar allergie kan ze geen snoepjes eten, maar is er vb. iets van natvoer wat ze wel mag eten en waar ze stapelzot van is?
Ergens moet ze die klik maken van "af en toe zie ik die nieuwen, maar dat kan geen kwaad, want telkens als ik hem zie, dan gebeurt er iets kei-plezants". Dat kan ook door een mega-speelmoment met Nanou zijn, of een uitgebreide massage als ze een complete Wellness-freak is zoals mijne Winston :) Maar het moet echt iets zijn waarbij ze denkt Jeeeeeeeeeeeeeeeeeej :dans: :dans:  :jump: :jump:

Zorg er ook voor dat het kleintje op temperatuur blijft. als die kamer te koud is, ga je er iets op moeten vinden. Heb je geen convector die je op een lagere stand kan zetten?

Ik geef haar voor 't moment van de korreltjes van de kleine aan Nanou, dat lust ze. Ik ga deze namiddag wel op stap achter iets van snoep. Sabine, Nanou kent niets van natvoer of vlees of iets anders. Ze eet écht totaal niets anders dan haar eigen korrels. Ik heb het zo geleerd omdat ikniet wou dat ze van mijn eten steelt mocht er iets blijven staan op het aanrecht.
En wat verwarming betreft, neen ik heb niets van verwarmertje en het sukkeltje is nu al aan het niezen :( :(, dus ik zal het moeten korthouden dat aparthouden.

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 29 oktober 2013 - 10:53

Probeer het dan met die korreltjes en de snoepjes en de timing zodanig dat ze elkaar daarmee beginnen te associëren.
Als je het ervoor of erna geeft, zal het zijn effect missen.

Je kan ook een mega speelmoment inlassen met een hengel waar ze puitonnozel van worden. Thuis gebruik ik daarvoor de Nekoflies maar nog liefst van al de Flying Frenzy.

Zorg er ook voor dat het dutske niet ziek wordt hé. Ken je toevallig iemand waarvan je een convectorke kan lenen?

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org