Spring naar inhoud

- - - - -

Arm arm dutske

• Log in om te reageren
52 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#1 Geplaatst 28 oktober 2013 - 23:19

Ik weet niet goed waar dit te zetten, dus als het ergens anders moet sorry alvast.
Vrienden ons hebben drie katten, worden super goed verzorgd. Buren van hen hebben een kater. Madam heeft plots astma aanvallen gekregen. Oplossing? Kater is gewoon op straat gezet, geen eten of niks meer.
Waarom blijven mensen dit toch doen met hun dieren??!!!! Het beestje is tien jaar oud, komaan, dat doe je toch niet? Hoe kan dat nu??!! Wat voor onmens moet je zijn?
Nu, die vrienden van ons geven het diertje alle dagen eten, en hebben ook een bak in hun tuin gezet waar hij kan inzitten. In huis nemen is voor hen geen optie, omwille van hun andere katten. Die mensen zijn ook al wat ouder, en zijn ook niet van plan om op zoek  te gaan naar een andere eigenaar, ik denk dat ze zelfs niet weten hoe ze hier zouden moeten aan beginnen.
Ik heb de kat zelf nog niet gezien, maar zou een langharige zijn, tien jaar dus, kater en gecastreerd. Ik weet dat het heel moeilijk is om zo'n diertje nog een warm thuis te bezorgen, er lopen al zoveel sukkelkes rond, maar moést er iemand zijn die geïnteresseerd is of die een andere oplossing weet, laat aub weten. De winter staat voor de deur en nu zit dat beestje daar moederziel alleen buiten. Mijn hart breekt.

Jolandamariette
Jolandamariette
  • 223 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 29 oktober 2013 - 08:17

Nee, begrijpen doe ik het niet, nooit. Kun je m niet vangen en dan naar asiel brengen? Is ook geen feest maar alleen op straat leven is ook erg hard. Dat soort mensen.... bah bah bah.
Ga niet uit van veronderstellingen....

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 29 oktober 2013 - 08:31

Ongelofelijk weer zoiets, ik snap zulke mensen niet dan zoek je toch een andere oplossing, na tien jaar trouwe dienst sta je dan buiten zonder eten, warm mandje, lekker plaatsje bij de kachel.
Ik hoop heel erg dat er iemand komt en hem in huis wil nemen, ik moet er niet aan denken dat een katje die in huis gewend is ineens op straat moet overleven.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#4 Geplaatst 29 oktober 2013 - 08:35

Ocharme dat beestje zeg :( Maar ik zou hem toch ook vangen en naar een asiel brengen in plaats van hem buiten laten zitten in de kou zonder thuis en met de winter voor de deur :s In een goed asiel kan hij blijven tot hij een mooie nieuwe thuis heeft. Zo gewoon buiten is die kans verkeken en gaat hij geen goed leven tegemoet.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 29 oktober 2013 - 08:52

Verdraaid hoe kunnen mensen nu zo verschrikkelijk wreed zijn. Dat kan toch niet?
Buiten naar een asiel brengen zie ik ook geen andere oplossing. Dan krijgt hij idd misschien toch nog een nieuwe kans.

Ik duim voor het beestje :duim:

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#6 Geplaatst 29 oktober 2013 - 09:27

tuurlijk, een asiel of een andere vorm van kattenopvang. Ideaal is het misschien niet, maar zeker in deze tijd van het jaar toch stukken beter dan op straat blijven staan. Ik heb niet echt gekeken van waar je bent, maar hier in het Gentse heb je bijvoorbeeld de Poezenboot, het dierenasiel en de organisatie Kat zoekt Thuis. Ik ben er zeker van dat er bij jou in de buurt ookw el zoiets te vinden is.

Kiera&Tiffan
Kiera&Tiffan
  • 652 berichten

#7 Geplaatst 29 oktober 2013 - 09:31

Arm katje toch, inderdaad als je hem zelf niet kunt houden zou ik hem net in de kou laten zitten. En ja, zoals Joske123 al zegt is er niet echt een andere optie dan een asiel/kattenopvang.
Ik duim mee voor het katje!

Bewerkt door Kiera&Tiffan, 29 oktober 2013 - 09:31.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#8 Geplaatst 29 oktober 2013 - 10:05

Jammer genoeg een eindje van hier he ,
anders wilde ik hem gerust opvangen en een thuisje zoeken .
Ocharme de lieverd, hopelijk komt er snel iemand die hem wilt adopteren/opvangen !!

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Karianne
Karianne
  • 4.655 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 29 oktober 2013 - 10:12

snap dus echt niet wat mensen zoiets bezield hé,
ooh ik heb heeft astma, ik gooi men kat op straat...

Doen ze dat met hun eigen kinderen ook????

Bewerkt door Karianne, 29 oktober 2013 - 10:13.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#10 Geplaatst 29 oktober 2013 - 10:16

Bekijk berichtmellemeis, op 29 oktober 2013 - 10:05, zei:

Jammer genoeg een eindje van hier he ,
anders wilde ik hem gerust opvangen en een thuisje zoeken .
Ocharme de lieverd, hopelijk komt er snel iemand die hem wilt adopteren/opvangen !!

Als hij kan gevangen worden is afstand toch te overbruggen hé
Geplaatste afbeelding

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#11 Geplaatst 29 oktober 2013 - 10:34

Bekijk berichtlathyrus, op 29 oktober 2013 - 10:16, zei:

Als hij kan gevangen worden is afstand toch te overbruggen hé

Ja maar zelf heb ik al zovelen km's gereden,
indien ze kunnen brengen dan wil ik wel opvangen , maar zelf rijden begin ik niet meer aan ;)

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#12 Geplaatst 29 oktober 2013 - 10:42

Bekijk berichtmellemeis, op 29 oktober 2013 - 10:34, zei:

Ja maar zelf heb ik al zovelen km's gereden,
indien ze kunnen brengen dan wil ik wel opvangen , maar zelf rijden begin ik niet meer aan ;)

maar dat bedoel ik dus, dat iemand dat beestje toch tot bij jou dan kan brengen, ene keer die afstand rijden is nu toch ook niet zo erg als dat beestje daarmee kan gered worden
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 29 oktober 2013 - 11:21

Wat erg voor dat beesteke :(
Hopelijk vindt hij snel een plaatske waar hij (al dan niet tijdelijk) kan opgevangen worden.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#14 Geplaatst 29 oktober 2013 - 17:24

Die kilometers hebben mijn man en ik er voor over hoor! Naar een asiel brengen vind ik ook zielig, ben bang dat hij daar een spuitje zal krijgen, hij is tenslotte al tien jaar... Het is ook niet dat hij aan zijn lot wordt overgelaten hoor, die vrienden van ons zorgen voor hem, hij heeft buiten eten en een mandje enzo, krijgt ook aandacht van hen, maar hij zit dus wel effectief buiten he. Ik wil die kat wel vangen, denk dat dat moet te doen zijn aangezien het een tamme kater is. Alé ja, weet niks over zijn karakter maar kan dat natuurlijk wel te weten komen.
Kijk, ik ga eens informeren bij die mensen (zijn van mij persoonlijk niet heel dichte vrienden, die man speelt volley samen met mijn man), en als zij het goed vinden en als jij het dan ook goed vind Mellemeis, dan komen we hem brengen. Zou hem zelf ook willen opvangen maar kan echt niet met onze situatie. Alvast bedankt allemaal, en ik laat nog iets weten!

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#15 Geplaatst 29 oktober 2013 - 17:38

Ik stuur je straks ene PB'ke ;)