Arm arm dutske
#1 Geplaatst 28 oktober 2013 - 23:19
Vrienden ons hebben drie katten, worden super goed verzorgd. Buren van hen hebben een kater. Madam heeft plots astma aanvallen gekregen. Oplossing? Kater is gewoon op straat gezet, geen eten of niks meer.
Waarom blijven mensen dit toch doen met hun dieren??!!!! Het beestje is tien jaar oud, komaan, dat doe je toch niet? Hoe kan dat nu??!! Wat voor onmens moet je zijn?
Nu, die vrienden van ons geven het diertje alle dagen eten, en hebben ook een bak in hun tuin gezet waar hij kan inzitten. In huis nemen is voor hen geen optie, omwille van hun andere katten. Die mensen zijn ook al wat ouder, en zijn ook niet van plan om op zoek te gaan naar een andere eigenaar, ik denk dat ze zelfs niet weten hoe ze hier zouden moeten aan beginnen.
Ik heb de kat zelf nog niet gezien, maar zou een langharige zijn, tien jaar dus, kater en gecastreerd. Ik weet dat het heel moeilijk is om zo'n diertje nog een warm thuis te bezorgen, er lopen al zoveel sukkelkes rond, maar moést er iemand zijn die geïnteresseerd is of die een andere oplossing weet, laat aub weten. De winter staat voor de deur en nu zit dat beestje daar moederziel alleen buiten. Mijn hart breekt.
#2 Geplaatst 29 oktober 2013 - 08:17
#3 Geplaatst 29 oktober 2013 - 08:31
Ik hoop heel erg dat er iemand komt en hem in huis wil nemen, ik moet er niet aan denken dat een katje die in huis gewend is ineens op straat moet overleven.
Groetjes. Ina

#4 Geplaatst 29 oktober 2013 - 08:35

#5 Geplaatst 29 oktober 2013 - 08:52
Buiten naar een asiel brengen zie ik ook geen andere oplossing. Dan krijgt hij idd misschien toch nog een nieuwe kans.
Ik duim voor het beestje

#6 Geplaatst 29 oktober 2013 - 09:27
#7 Geplaatst 29 oktober 2013 - 09:31
Ik duim mee voor het katje!
Bewerkt door Kiera&Tiffan, 29 oktober 2013 - 09:31.
#8 Geplaatst 29 oktober 2013 - 10:05
anders wilde ik hem gerust opvangen en een thuisje zoeken .
Ocharme de lieverd, hopelijk komt er snel iemand die hem wilt adopteren/opvangen !!
#9 Geplaatst 29 oktober 2013 - 10:12
ooh ik heb heeft astma, ik gooi men kat op straat...
Doen ze dat met hun eigen kinderen ook????
Bewerkt door Karianne, 29 oktober 2013 - 10:13.
#10 Geplaatst 29 oktober 2013 - 10:16
mellemeis, op 29 oktober 2013 - 10:05, zei:
anders wilde ik hem gerust opvangen en een thuisje zoeken .
Ocharme de lieverd, hopelijk komt er snel iemand die hem wilt adopteren/opvangen !!
Als hij kan gevangen worden is afstand toch te overbruggen hé

#11 Geplaatst 29 oktober 2013 - 10:34
lathyrus, op 29 oktober 2013 - 10:16, zei:
Als hij kan gevangen worden is afstand toch te overbruggen hé
Ja maar zelf heb ik al zovelen km's gereden,
indien ze kunnen brengen dan wil ik wel opvangen , maar zelf rijden begin ik niet meer aan

#12 Geplaatst 29 oktober 2013 - 10:42
mellemeis, op 29 oktober 2013 - 10:34, zei:
Ja maar zelf heb ik al zovelen km's gereden,
indien ze kunnen brengen dan wil ik wel opvangen , maar zelf rijden begin ik niet meer aan

maar dat bedoel ik dus, dat iemand dat beestje toch tot bij jou dan kan brengen, ene keer die afstand rijden is nu toch ook niet zo erg als dat beestje daarmee kan gered worden

#13 Geplaatst 29 oktober 2013 - 11:21

Hopelijk vindt hij snel een plaatske waar hij (al dan niet tijdelijk) kan opgevangen worden.
#14 Geplaatst 29 oktober 2013 - 17:24
Kijk, ik ga eens informeren bij die mensen (zijn van mij persoonlijk niet heel dichte vrienden, die man speelt volley samen met mijn man), en als zij het goed vinden en als jij het dan ook goed vind Mellemeis, dan komen we hem brengen. Zou hem zelf ook willen opvangen maar kan echt niet met onze situatie. Alvast bedankt allemaal, en ik laat nog iets weten!
#15 Geplaatst 29 oktober 2013 - 17:38