Spring naar inhoud

- - - - -

Arm arm dutske

• Log in om te reageren
52 reacties op dit onderwerp
Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 03 november 2013 - 10:46

Mijn hart breekt ook elke keer als ik hem hoor schreeuwen voor de deur. Vaak 'sjoewen' ze hem weg als ze voorbij komen. Moet zo vaak op mijn tanden bijten om niks te roepen. Hij heeft ook nog halflang haar, dus ziet er niet meer uit. De hele straat praat over die lelijke zwarte kat. En hij is echt wel prachtig. Zou hem zo graag binnen halen om hem te verzorgen, maar hij is veel te bang.
Ohja, half jaar geleden is hun 2de kat ook al doodgereden hier een beetje verder. Maar blijkbaar heeft hun dat ook niet geraakt... :censored:

Sabine2
Sabine2
  • 8.834 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 03 november 2013 - 10:53

Zo'n mensen zouden geen kat mogen hebben :censored:
Waarschijnlijk willen ze hem gewoon kwijt maar willen ze hem niet naar een asiel of opvang brengen omdat er meestal afstandsgeld voor betaald moet worden (wat een beetje normaal is...)

Kegi, misschien kan je eens een ballonnetje opwerpen bij die mensen (ALS ze al voor rede vatbaar zijn) dat er opvangs of asielen bestaan waar ze hem heen kunnen brengen. 'k Weet alleen niet wat er bij jullie in de regio is en of het no-kill asielen zijn.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#33 Geplaatst 03 november 2013 - 15:44

Kegi, ik zou toch ook wel eens proberen om met je buren te praten, dat beestje ocharme, wie doet nu zoiets?! Nog veel te veel (on)mensen blijkbaar.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#34 Geplaatst 03 november 2013 - 16:00

Juleken, ik weet niet zo direct of Mellemeis dat katje wel zal binnennemen hoor. Ze zou ook voor dat witje een thuis zoeken,  maar toen ik een mail stuurde met de vraag, hoe wat of waar, dan was ze een beetje in haar "gat" gebeten.  Maar enfin, ik trek hier wel mijne plan hoor. Maar ik zou er toch wel zelf een thuis voor zoeken. Want 't makkelijk zeggen : ik ga dat wel doen !!!

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 03 november 2013 - 16:36

Zou inderdaad eens kunnen gaan polsen. Weet niet of ze voor rede vatbaar zijn. Ze wonen hier nog maar een jaar. De buurvrouw recht tegenover ons geeft hem wel te eten, samen met nog een aantal "buitenkatten" en denk dat hij daar ook wel een schuilplekje heeft. Heb hem nu al 2 dagen niet meer gezien, wat erg raar is.
Ik weet eigenlijk niet of hier in de buurt iets is van opvang. Het asiel dat het kortste bij is, is Genk. Maar geen echte ervaring hiermee...

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#36 Geplaatst 03 november 2013 - 16:41

Ja, en dan moet ge nog opletten dat ze hem daar niet laten inslapen. Toch echt intriest he. Ik hoop dat je een oplossing kan vinden voor het beestje, maar het is niet eenvoudig he, kan ervan meespreken :( :(

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 03 november 2013 - 17:05

Het is dat juist. Ik zou niet willen dat ze het beestje laten inslapen. En zeker ben je daar toch nooit van.
Vorige winter zat hij heel vaak bij onze onderbuurvrouw binnen en kon hij ook nog naar huis. Misschien dat ze toch compassie krijgen met hem en hem binnen laten. Ga het in de gaten houden.

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#38 Geplaatst 03 november 2013 - 17:47

In drze situatie weet julekeb dat ik het enkel doe als er papueren van afstand worden getekend de reden waarom ik het witje niet opvang dat weet je goed genoey is omdat ze nog 14 dagen moet geseind staan als gevonden,  en als ze dan hier zit en iemand van west - vlaanderen haar opeist dat het een innozele rompslomp word,  en de reden wa aarom ik in mij gat gebeten was is omdat jij begon te zeuren over mijm trouw,  en je moet zelf zeggen je hebt zelf al zo vaak de plannen veranderd he,  je dochter was goed op de hoogte dat ik aan het kijken was voor dat eerst iemand van west - vlaanderen ha aar kan opvangen die eerste 14 dagen,  maar als je mij hier wilt gaan liggen besmeuren kan ik dat ook hoor,  kittens opvangen gaat maar het witje biet!?  Excuus je hebt 8 katten die niet allemaal met volwassenen kunnen wel ik heb er ook 9 waaronder 1 verlamd,  en 4 honden,  maar ik maak geen onderscheid tssn kittens en volwassenen,  

Juleken je weet als dat papier in orde is dan kan hij of zij hier terecht zobder problemen,  desnoods kom ik er zelf om.  
Ik owam anders trouwens voor joske ook zelf naar west vlaanderen , dus biet zeg ge dak no woy helpe

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#39 Geplaatst 03 november 2013 - 18:14

Mellemeis, ik zal er echt niet veel woorden meer aan vuil maken. ik heb je gevraagd of je een oplossing wist en je zei direct dat je iemand wist. Pas nadat die discussie is losgebarsten op die bewuste topic,  ben je blijkbaar van gedachten veranderd.
Wij zijn hier veranderd van gedacht van wanneer we haar zouden brengen, maar jij zou ook het adres van je zus doorgeven.omdat je haar naar West-Vlaanderen moest brengen.. Zeg nu niet dat jij speciaal naar hier kwam hé Want dat is echt wel dikke bullshit.

En mijn dochter moet je hier niet in betrekken hoor, ze heeft (heb ik zelf gezien ) gevraagd of je met mij wilde contact nemen, wat je dus niet hebt gedaan. Je had het nochtans beloofd, verschillende keren ;)

Maar WTF, het interesseert me niet meer hoor.  Ik zal er zelf wel een oplossing voor zoeken.

Weet je, ik kan ook héél hard roepen: hey ik zal ze wel opvangen om dan mijn staart in te trekken. Misschien moet je die bewuste gewraakte topic maar nog eens lezen, meisje? En dan zullen je oogjes mss open gaan.

Enfin, ik ben blij dat je huwt, je zegt nu dat ik dat als argument gebruik, maar je hebt dat wel zelf degelijk gebruikt. Ik heb enkel gezegd: ik weet dat je gaat trouwen, maar dat wist je donderdag (of was het woensdag) toch ook al.  

Ik wil je alleen nog maar eens feliciteren met je toekomstige huwelijk en met de zorg die je voor je katjes hebt. Voor de rest heb ik geen mening !!!

En ik heb je geblokkeerd omdat dit nu echt wel het allerlaatste is wat ik er over wil zeggen. Ik hoop dat je daar akkoord mee kan gaan ?

mellemeis
mellemeis
  • 1.077 berichten

#40 Geplaatst 03 november 2013 - 18:53

Ik trek me normaal niet terug de afgelopen maanden heb ik hier al meerdere malen geholpen,  ofwel door er iemand abders om te sturen,  ofwel door er zelf om te rijden ook voor menseb die ik niet ken hebben we gratis heel het labd doorkruist voor poesjes,  sorry dat ik niet achter men pc leef he!  
Ik ging candaag het dres geven t egen ik eindelijk op ks kon wegens drukke dag
Las ik je berichtje met het verwijt dat ik noet zou willen opvangen door mijn trouw??  Terwijl ik NErgend had gezet dat ik dat niet meer wilde,  maar na je gedoe heb ik idd gezegd dat je zelf je plan mag trekken,  
Ik heb wel andrre dinge aan me hoofd dan dit gezever

Hopelijk vind snowy rap opvang
Het valt me wel op dat je enkel kittens wilt opvange doordat er me idd iemand heeft opgewezeb

En blokkeer me gerust want ik ben ook joet gediend met je gedrag

Prutsemieke , I still love and miss you my bbygirl in heaven <3

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#41 Geplaatst 03 november 2013 - 18:55

Och arme jij !

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#42 Geplaatst 03 november 2013 - 19:25

Bekijk berichtmellemeis, op 03 november 2013 - 17:47, zei:

maar als je mij hier wilt gaan liggen besmeuren kan ik dat ook hoor,  kittens opvangen gaat maar het witje biet!?  Excuus je hebt 8 katten die niet allemaal met volwassenen kunnen wel ik heb er ook 9 waaronder 1 verlamd,  en 4 honden,  maar ik maak geen onderscheid tssn kittens en volwassenen,  

Kga mij niet mengen in de discussie, waarvan ik overigens vind dat die hier niet thuis hoort maar soit , ik wil alleen maar zeggen dat het best kan dat iemand enkel kittens kan opvangen en geen volwassen dieren, veel hangt af van de aanwezige dieren.  Ik heb ookal opvangers gehad die prima met kittens konden maar niet met andere volwassen katten dus vind dat nu geen reden om iemand daarvoor scheef te bekijken.

In tegendeel, een volwassen kat samen zetten met katten die zowiezo niet met andere katten overweg kunnen is alleen maar vragen voor miserie en bezorgd alle dieren een hoop onnodige stress.

Bewerkt door *bonnie*, 03 november 2013 - 19:26.

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#43 Geplaatst 03 november 2013 - 19:36

Bekijk bericht*bonnie*, op 03 november 2013 - 19:25, zei:

Kga mij niet mengen in de discussie, waarvan ik overigens vind dat die hier niet thuis hoort maar soit , ik wil alleen maar zeggen dat het best kan dat iemand enkel kittens kan opvangen en geen volwassen dieren, veel hangt af van de aanwezige dieren.  Ik heb ookal opvangers gehad die prima met kittens konden maar niet met andere volwassen katten dus vind dat nu geen reden om iemand daarvoor scheef te bekijken.

In tegendeel, een volwassen kat samen zetten met katten die zowiezo niet met andere katten overweg kunnen is alleen maar vragen voor miserie en bezorgd alle dieren een hoop onnodige stress.

Die discussie gaat hier inderdaad niet op. Daarom wil ik er ook geen woorden meer aan vuil maken.
Ik neem enkel baby's op omdat ik dat wil, zo simpel ligt dat ;)
Onze groten maken hier al genoeg van hun oren !

En dat is nu echt wel het allerlaatste wat ik erover wil zeggen !!

Bewerkt door Joske123, 03 november 2013 - 19:37.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#44 Geplaatst 03 november 2013 - 19:38

Juleken weet je al meer ?

Joske123
Joske123
  • 5.606 berichten
  • 7 katten

#45 Geplaatst 03 november 2013 - 19:43

Naar ik haar laatst via pb heb gehoord had ze nog geen nieuws De buren maakten blijkbaar geen intenties om het aan hun buren te vragen. En als die het niet vragen ??? ja, dan staat het beestje ook nergens zeker ?
zoals Juleken zegt, Arm arm dutske